Psilocybe Skrevet 15. september 2021 #1 Del Skrevet 15. september 2021 https://www.nrk.no/norge/fagforening_-ansatte-opplever-at-sjefer-krever-koronainformasjon-1.15629904?fbclid=IwAR1oAI4ZNhg_nTTbPoUcrJJLMZQqYX_9LDj9Evt7-xUeseRn4Jp8qaXsaCY Sitat Og svaret fra oss er at sjefene ikke kan kreve at medarbeiderne informerer om de har tatt vaksinen eller om de har hatt korona. Dette er privat helseinformasjon som sjefene ikke har lov til å be om, sier Ali. Var du klar over dette? 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oline12 Skrevet 15. september 2021 #2 Del Skrevet 15. september 2021 Sjefen min har opplyst oss om det. Men reagerte på at vekter utenfor sykehuset spurte om jeg var fullvaksinert før jeg skulle inn. Har vekteren lov til det? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aliquis Skrevet 15. september 2021 #3 Del Skrevet 15. september 2021 16 minutter siden, Oline12 said: Sjefen min har opplyst oss om det. Men reagerte på at vekter utenfor sykehuset spurte om jeg var fullvaksinert før jeg skulle inn. Har vekteren lov til det? Det håper jeg virkelig, når du er på vei inn på et sykehus. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LeneXCII Skrevet 15. september 2021 #4 Del Skrevet 15. september 2021 Aliquis skrev (1 minutt siden): Det håper jeg virkelig, når du er på vei inn på et sykehus. Nei, selvsagt har han ikke lov til det. Det er en privatsak, og uansett aldri noe en vekter skal få vite. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aliquis Skrevet 15. september 2021 #5 Del Skrevet 15. september 2021 Just now, LeneXCII said: Nei, selvsagt har han ikke lov til det. Det er en privatsak, og uansett aldri noe en vekter skal få vite. Hvis du er på vei inn i en bygning der de mest sårbare ligger burde det på ingen måte være en privatsak. Valg har konsekvenser, og dette burde være ett av dem. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
zemer Skrevet 15. september 2021 #6 Del Skrevet 15. september 2021 Aliquis skrev (1 time siden): Det håper jeg virkelig, når du er på vei inn på et sykehus. Hvorfor det? Ikke alle vi inne på sykehuset er vaksinert heller. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
zemer Skrevet 15. september 2021 #7 Del Skrevet 15. september 2021 Aliquis skrev (58 minutter siden): Hvis du er på vei inn i en bygning der de mest sårbare ligger burde det på ingen måte være en privatsak. Valg har konsekvenser, og dette burde være ett av dem. Sånn er det ikke. Vaksinen er frivillig. Kun de som jobber tett på korona pasienter må opplyse om de er vaksinert. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aliquis Skrevet 15. september 2021 #8 Del Skrevet 15. september 2021 25 minutter siden, zemer said: Hvorfor det? Ikke alle vi inne på sykehuset er vaksinert heller. Og det burde dere være. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lomvi Skrevet 15. september 2021 #9 Del Skrevet 15. september 2021 Ryddet for brudd på koronarommets retningslinjer. Lomvi, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Justlooking Skrevet 15. september 2021 #10 Del Skrevet 15. september 2021 (endret) Oline12 skrev (2 timer siden): Sjefen min har opplyst oss om det. Men reagerte på at vekter utenfor sykehuset spurte om jeg var fullvaksinert før jeg skulle inn. Har vekteren lov til det? Merkelig spørsmål. Har vært med som følge flere ganger. Ingen av oss blir spurt om vaksinestatus. Vedkommende som har et ærend må svare på standardspørsmålene om hen har symptomer og alt det samme som har blitt spurt om siden lenge før vaksinering startet. Jeg blir ikke spurt om noe. For lenge siden måtte alle ha munnbind, nå trenger ingen det. Kjenner også en annen som er jevnlig til kontroll på sykehus, vedkommende blir aldri spurt om vaksinestatus. Endret 15. september 2021 av Justlooking Feil ord Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Justlooking Skrevet 15. september 2021 #11 Del Skrevet 15. september 2021 Psilocybe skrev (2 timer siden): https://www.nrk.no/norge/fagforening_-ansatte-opplever-at-sjefer-krever-koronainformasjon-1.15629904?fbclid=IwAR1oAI4ZNhg_nTTbPoUcrJJLMZQqYX_9LDj9Evt7-xUeseRn4Jp8qaXsaCY Var du klar over dette? Ja, var klar over det for helse er en privatsak. Hos oss på jobben snakker ingen om de er vaksinert eller ikke, det er et ikke-tema kolleger mellom også. Vi har viktigere ting å snakke om 😊 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ItchyBitchySpider Skrevet 16. september 2021 #12 Del Skrevet 16. september 2021 Aliquis skrev (11 timer siden): Og det burde dere være. Hmm... Så hvis man brekker et bein før man rekker å bli vaksinert, må man bare ligge hjemme og la det heles av seg selv? Hva med hjerteinfarkt, fødsel, hjerneslag? 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ItchyBitchySpider Skrevet 16. september 2021 #13 Del Skrevet 16. september 2021 Psilocybe skrev (13 timer siden): https://www.nrk.no/norge/fagforening_-ansatte-opplever-at-sjefer-krever-koronainformasjon-1.15629904?fbclid=IwAR1oAI4ZNhg_nTTbPoUcrJJLMZQqYX_9LDj9Evt7-xUeseRn4Jp8qaXsaCY Var du klar over dette? Alle arbeidsgivere plikter å kjenne til arbeidsmiljølovens bestemmelser. Det at helseopplysninger er private, er en av de sentrale bestemmelsene i loven. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingvinboogie Skrevet 16. september 2021 #14 Del Skrevet 16. september 2021 15 hours ago, Aliquis said: Hvis du er på vei inn i en bygning der de mest sårbare ligger burde det på ingen måte være en privatsak. Valg har konsekvenser, og dette burde være ett av dem. Mener du i all oppriktighet at uvaksinerte bør nektes nødvendig helsehjelp? 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Druid Skrevet 16. september 2021 #15 Del Skrevet 16. september 2021 zemer skrev (14 timer siden): Hvorfor det? Ikke alle vi inne på sykehuset er vaksinert heller. Hvilket er hele problemet og hvorfor! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Druid Skrevet 16. september 2021 #16 Del Skrevet 16. september 2021 zemer skrev (14 timer siden): Sånn er det ikke. Vaksinen er frivillig. Kun de som jobber tett på korona pasienter må opplyse om de er vaksinert. Vel, det er jo derfor man har behov for å spørre. Man spør jo for en grunn. Man kan jo ikke ha et regime der man ikke universelt ikke kan spørre; det må jo være basert på behov. Og ingen gidder å spørre uten at det er behov for å vite. Der min kone jobbet, har man ikke lov til å møte på jobb uten at de er fullvaksinert; i utgangspunktet er det altså klart når du står i bygget; fremstår idiotisk at man da ikke kan spørre for å forsikre seg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Druid Skrevet 16. september 2021 #17 Del Skrevet 16. september 2021 Pingvinboogie skrev (10 minutter siden): Mener du i all oppriktighet at uvaksinerte bør nektes nødvendig helsehjelp? Nei, men det er nå to veier inn på sykehusene for å ta vare på at alle potensielt kan være en risiko,; at åpningen for gjester er begrenset til de som har lavest risiko, bør ikke være et problem. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Embryo Skrevet 16. september 2021 #18 Del Skrevet 16. september 2021 Druid skrev (1 minutt siden): Vel, det er jo derfor man har behov for å spørre. Man spør jo for en grunn. Man kan jo ikke ha et regime der man ikke universelt ikke kan spørre; det må jo være basert på behov. Og ingen gidder å spørre uten at det er behov for å vite. Der min kone jobbet, har man ikke lov til å møte på jobb uten at de er fullvaksinert; i utgangspunktet er det altså klart når du står i bygget; fremstår idiotisk at man da ikke kan spørre for å forsikre seg. Spør du om ting som ikke angår deg må du ta høyde for at folk lyver deg rett opp i fjeset. Ingen skylder deg en redegjørelse. Jeg pleier å svare nei når jeg kjeder meg, det er morsomt hvor irritert folk tillater seg å bli over et helt legitimt valg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingvinboogie Skrevet 16. september 2021 #19 Del Skrevet 16. september 2021 2 minutter siden, Druid said: Nei, men det er nå to veier inn på sykehusene for å ta vare på at alle potensielt kan være en risiko,; at åpningen for gjester er begrenset til de som har lavest risiko, bør ikke være et problem. Selvfølgelig er det også et problem. Dersom mannen min ble alvorlig syk og havnet på sykehus, og jeg ikke fikk tatt farvel med ham fordi jeg ikke kan vaksineres, så er det umenneskelig forskjellsbehandling. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Druid Skrevet 16. september 2021 #20 Del Skrevet 16. september 2021 Embryo skrev (1 minutt siden): Spør du om ting som ikke angår deg må du ta høyde for at folk lyver deg rett opp i fjeset. Ingen skylder deg en redegjørelse. Jeg pleier å svare nei når jeg kjeder meg, det er morsomt hvor irritert folk tillater seg å bli over et helt legitimt valg. Svarer du nei, så er det værste problemet at du ikke kommer dit du vil. Det er den andre situasjonen der man lyver på seg et ja, der man har behov for å flytte ansvaret. Og da mener jeg det er redelig å avklare med et direkte spørsmål. Det hindrer deg ikke å lyve, men det er avklart at du løy, og ikke at det ikke var min manglende bevissthet om problemet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg