AnonymBruker Skrevet 15. september 2021 #1 Skrevet 15. september 2021 Hva var grunnen? Hvor lenge etter fikk de lov å besøke, og hvem? Hva sa/skrev dere på melding? Opplevde dere mye mas? Hadde dere snakket om dette med besøk på forhånd? Anonymkode: 7732b...977 1
AnonymBruker Skrevet 15. september 2021 #2 Skrevet 15. september 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hva var grunnen? Hvor lenge etter fikk de lov å besøke, og hvem? Hva sa/skrev dere på melding? Opplevde dere mye mas? Hadde dere snakket om dette med besøk på forhånd? Anonymkode: 7732b...977 1. vi var og er i en pandemi og vi ønsket ikke å utsette den lille for sykdom. 2. et par uker, besteforeldrene 3. skrev at det er pandemi og ikke innafor med besøk 4. ja. 5. ja Skal sies at vi plutselig hadde 10 personer i stua, en uke etter fødsel. Kjente ikke halvparten av de, ingen av de var besteforelder og de tok alle sitteplassene så hun utslitte, nybakte mora gikk nesten i gulvet. Folk møtte opp uanmeldt uansett, for da "kan man ikke avvise".. Anonymkode: 9ec5e...ddf 1
mereo Skrevet 15. september 2021 #3 Skrevet 15. september 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): 1. vi var og er i en pandemi og vi ønsket ikke å utsette den lille for sykdom. 2. et par uker, besteforeldrene 3. skrev at det er pandemi og ikke innafor med besøk 4. ja. 5. ja Skal sies at vi plutselig hadde 10 personer i stua, en uke etter fødsel. Kjente ikke halvparten av de, ingen av de var besteforelder og de tok alle sitteplassene så hun utslitte, nybakte mora gikk nesten i gulvet. Folk møtte opp uanmeldt uansett, for da "kan man ikke avvise".. Anonymkode: 9ec5e...ddf Hadde glatt avvist om jeg ikke syntes det passet seg. 3
Besant Skrevet 15. september 2021 #4 Skrevet 15. september 2021 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Hva var grunnen? Hvor lenge etter fikk de lov å besøke, og hvem? Hva sa/skrev dere på melding? Opplevde dere mye mas? Hadde dere snakket om dette med besøk på forhånd? Anonymkode: 7732b...977 1. Vi ville ha tid for oss selv. 2. To uker - besteforeldre. Møtte svigerinnen min før dette. 3/4. Sendte ikke melding i forkant, men mye mas etter fødsel. Kranglet med mamma, men ga meg ikke. 5. Ja, men det hadde ingen effekt.
Anjatapinjata Skrevet 15. september 2021 #5 Skrevet 15. september 2021 Jeg fikk en kraftig blødning etter fødsel og ble operert osv. Var veldig medtatt etterpå. Mamma og søstern min fikk komme en superkort tur på sykehuset, men bare fordi mamma virkelig trengte å se meg og jeg henne. Besøk hjemme ventet vi en stund med. Var ikke noe mas fra noen, de ga meg den tiden jeg trengte.
AnonymBruker Skrevet 16. september 2021 #6 Skrevet 16. september 2021 Fødte under pandemien, så det kom folk litt nå og da, aldri en stor folkemengde. Samboer sa fra på forhånd at jeg var sliten, og det dermed ikke var noe kaker og de måtte ikke bli lenge. Opplevde ekstremt mye mas fra samboers mormor, hun dukket opp her uanmeldt opptil flere ganger. Hun fikk streng beskjed om at det kunne hun bare gi beng i. Anonymkode: c34fc...771
AnonymBruker Skrevet 16. september 2021 #7 Skrevet 16. september 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Hva var grunnen? Hvor lenge etter fikk de lov å besøke, og hvem? Hva sa/skrev dere på melding? Opplevde dere mye mas? Hadde dere snakket om dette med besøk på forhånd? Anonymkode: 7732b...977 Jeg gav beskjed i forkant av fødsel. Jeg gav beskjed at kun nærmeste familie (søsken m/partner & barn/foreldre/besteforeldre av mor og far til barnet) kunne komme på besøk på sykehuset og da kun dag 2 og dag 3. Jeg gav beskjed om at 14 første dager etter hjemkomst ville bli brukt som familie (mor, far, barn og søsken) på å bli kjent, knytte bånd og finne en rytme og slappe av og at da ønsket vi ikke besøk. Jeg gav beskjed om at første 3 levemåneder var kun nærmeste familie velkommen på hjemmebesøk. Når det ikke var korona gikk jeg og viste barnet frem på jobb, men bad samtlige vaske hender før de rørte baby (sa det rett ut) etter alder 3mnd. Når det var korona så var jeg ikke på jobb pga nærkontakter og sårbarheten til nyfødte. Utenlandsreiser har ikke blitt tatt før siste vaksine (MMR ved 15mnd var tatt), nå under korona har det vært litt endringer der da har det ikke blitt utenlandsreise så langt. Opplevde ingen mas. Jeg er flink å dele spilleregler. Anonymkode: f3fa6...780
AnonymBruker Skrevet 16. september 2021 #8 Skrevet 16. september 2021 1. jeg var utrolig dårlig etter store fødselsskader og stort blodtap 2. Bestemødrene fikk besøke etter en uke, resten etter 3-4 uker (litt etter litt, aldri mer enn én person/ett par om gangen). 3. at jeg var dårlig og vi ikke kunne ta i mot besøk 4. nei 5. nei, hadde sagt at vi tok det som det kom. Anonymkode: 43bca...ad4 1
AnonymBruker Skrevet 16. september 2021 #9 Skrevet 16. september 2021 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Hva var grunnen? Hvor lenge etter fikk de lov å besøke, og hvem? Hva sa/skrev dere på melding? Opplevde dere mye mas? Hadde dere snakket om dette med besøk på forhånd? Anonymkode: 7732b...977 1. Jeg var så overveldet og sliten første gang, og ville ikke oppleve det en gang til. Derfor ville jeg sette grenser rundt dette ved andre fødsel. 2. Jeg endte med å ta i mot to nære venninner - andre og tredje dag. Svigerforeldre etter 5-6 dager, og foreldrene mine som bodde lenger unna, etter en uke. 3. Sa fra muntlig om at jeg ville vente med å ha besøk, og at vi skulle si fra når de kunne komme. 4. Nei, ikke mas. 5. Ja, som sagt.. Og angrer ikke - du er så aktivert etter en fødsel - masse adrenalin. Jeg klarer ikke å sette grenser, og tar mye sosialt ansvar, så jeg visste at jeg ikke ville klare å sjonglere etter fødsel. Det viktigste for barnet er at foreldrene har ro i sjela til å ta vare på seg selv og barnet/barna. Masse lykke til! Anonymkode: 953a6...e67
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå