Gå til innhold

Tenåringer og reaksjon på hvordan de voksne klær seg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis tenåringen din sier at du ikke får lov å gå med de og de klærne fordi h..n synes det ser teit ut eller for ungdommelig ut, hører du på det da? Hva svarer du isåfall? Her i huset går det stort sett i mamma du er for gammel til å sminke deg, du får ikke gå i de klærne hvis du skal kjøre med til skolen osv... Jeg lar så klart ikke barna styre hva jeg skal gå med. Prøver å forklare at jeg kan gå med det jeg vil, det kan jo du. Men går foreløpig ikke inn. Hva sier du til dem?

Anonymkode: 09bf4...b62

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg pleide å si det samme som deg - at jeg bestemmer hva jeg vil gjøre og hva jeg vil gå i. Er nok en vanlig fase alle tenåringer går igjennom, dette med å tenke at alt foreldrene gjør er flaut. Husker da mi var 14 år, da turte hun ikke å bli med meg på butikken engang fordi hun synes det var flaut å bli sett med meg. Nå er hun 18 år og spør om å få være med hver gang jeg skal handle. 😜

Anonymkode: 6321d...d82

• Liker 15
Skrevet

Men tenk om de har rett da? At du er en av de som pinlig kler deg som tenåring? 

Jeg tror jo dette er helt normalt og noe de bare må svelge, meeeen tenk hvis? Hvis det er trange klær, korte klær, eller tung sminke de reagerer på bør man jo kanskje tenke seg litt om uten at man skal endre seg helt??

Anonymkode: 4eb89...d67

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men tenk om de har rett da? At du er en av de som pinlig kler deg som tenåring? 

Jeg tror jo dette er helt normalt og noe de bare må svelge, meeeen tenk hvis? Hvis det er trange klær, korte klær, eller tung sminke de reagerer på bør man jo kanskje tenke seg litt om uten at man skal endre seg helt??

Anonymkode: 4eb89...d67

Joa. Men jeg kler meg som en voksen og bruker ikke tung sminke. Likevel er det vist flaut. Men kunne aldri kledd meg som en tenåring.

• Liker 3
Skrevet

Jenta mi på 14 vil kle seg som meg, hun😁 Ofte må jeg kjøpe to av samme. 

Anonymkode: 31bc9...115

• Liker 5
Skrevet

Spør tenåringen hvorfor h*n tror at dens mening har noe å si på din bekledning? 

Ta en prat om at tenåringen kan styre seg selv, ikke andre. Det samme at folk kan kle seg som de vil 

Anonymkode: d6dfc...c81

• Liker 7
Skrevet

Hva konkret peker de på som er galt med det du kler deg i?

• Liker 1
Skrevet
applestories skrev (9 minutter siden):

Hva konkret peker de på som er galt med det du kler deg i?

Sier bare at det ser for ungt ut. Egentlig rart, for unngår klær som stort sett tenåringer går med. 

Skrevet

Ville kanskje tatt en liten prat om å behandle og snakke til foreldrene sine med respekt :P 

Anonymkode: 96859...c9f

• Liker 5
Skrevet

Hadde i så fall kledd meg ungdommelig bare for å vise at stilen min kunne ha vært verre! :popcorn: «Såå du blei flau?? Hohoo! Bare vent» 

27811EEE-2736-4BD9-A042-FB31C8EA3383.thumb.jpeg.6349f1a3850f01d1c59025fb371a95cb.jpeg

• Liker 17
Skrevet
Kenelz skrev (18 minutter siden):

Hadde i så fall kledd meg ungdommelig bare for å vise at stilen min kunne ha vært verre! :popcorn: «Såå du blei flau?? Hohoo! Bare vent» 

27811EEE-2736-4BD9-A042-FB31C8EA3383.thumb.jpeg.6349f1a3850f01d1c59025fb371a95cb.jpeg

😄

• Liker 3
Skrevet

Du har et bortskjemt jentebarn?

• Liker 2
Skrevet
vinterdekor skrev (Akkurat nå):

Du har et bortskjemt jentebarn?

Tja. Ikke noe mer enn andre. Hun har bare fått det for seg at det er flaut alt jeg gjør, spesielt hvordan jeg kler meg, selvom jeg går med helt vanlige klær 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Tja. Ikke noe mer enn andre. Hun har bare fått det for seg at det er flaut alt jeg gjør, spesielt hvordan jeg kler meg, selvom jeg går med helt vanlige klær 

det er bare en vsnlig fase hun går igjennom. Hun dør ikke av å bli flau

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det kommer jo kanskje an på definisjonen hva som er flaut? Dersom du bruker normale klær har hun vel ikke noe å være flau over?

Skrevet

Min blir 13 og synes det er flaut å bli sett sammen med meg og søstra utfor skolen. Dette går nok over👍 Hun kan komme med direkte spydige kommentarer mot stefar og mot meg.

Ville bare sagt; "Sånn kan du ikke si, det var ikke pent", "Hvorfor sier du sånt", "Jeg blir lei meg når du sier sånt". 

Anonymkode: 40f16...930

• Liker 1
Skrevet
vinterdekor skrev (8 minutter siden):

Det kommer jo kanskje an på definisjonen hva som er flaut? Dersom du bruker normale klær har hun vel ikke noe å være flau over?

hun er 14 år. Alt er flaut på denne alderen

• Liker 2
Skrevet
Maleficenta skrev (Akkurat nå):

hun er 14 år. Alt er flaut på denne alderen

Det gjelder vel kanskje bare jenter?

Skrevet
vinterdekor skrev (Akkurat nå):

Det gjelder vel kanskje bare jenter?

tviler jeg på

• Liker 4
Skrevet

Min datter på snart 16 har aldri kommentert klærne mine. Jeg har ventet på det, for jeg vet jo at det kan komme, men hun har aldri sagt noe. Det er heller ikke flaut å være på butikken med meg eller andre ting. Oppfatter det egentlig som at ingen v jentene hun er sammen med synes det er teit å være sammen med sin mor, og de nærmeste venninnene gir meg en klem om vi møtes i butikken. 

Ville gitt beskjed om at man ikke snakker sånn til folk. Greit at det skjer med flere, og at det er en fase, men man kan snakke på en ok måte allikevel. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...