AnonymBruker Skrevet 15. september 2021 #1 Skrevet 15. september 2021 Min ex fant seg en ny etter 7år som singel. Nye fruen ble gravid etter 1,5år, og det var hennes første barn. Ex har vår felles annenhver helg. Saken er at i starten så var denne fruen veldig flink med sin bonus.. engasjerte seg og lekte mye sammen de to. Det dabbet mye av når hun ble gravid.. hun sier at hun slet med både bekkenløsning og kvalme, og derfor ble det mindre lek å morro. Jeg syntes ikke at dette skulle ha gått utover mitt barn som er der sjeldent. Når deres kom til verden så var mye av fokuset på hennes egen. Trillet ofte lange turer som min sønn ikke kunne være med på grunnet lengde! Når jeg spurte barnefar om hvorfor ikke ta korte turer istedet kom tåpelige svar som at baby sov bedre imens vogna var i bevegelse. En dag i sommer da jeg var der på besøk så var det noen babybilder som en fotograf har tatt hengt opp på veggen. Vår var aldri til fotografering.. så jeg syntes det var snodig at far ikke hadde inkludert sønnen i disse bildene, men da var det fruen igjen som hadde ett sterkt ønske om at denne timen skulle være av deres. Fikk beskjed om at hvis sønnen skulle bli med på neste så måtte jeg være med å legge i penger da det var dyrt. Barnefar bryr seg ikke om slike bilder så han ville ikke ta del i dette. Reagerte også på at det kun var fikset bilde av vekt og lengde.. men bare av hennes egen. Bør jeg reagere på denne forskjellsbehandlingen? Er redd for at min sønn ser forskjellene når han blir større. Hva hvis det kommer en ny baby? Skal alt bare handle om de? Anonymkode: ffe58...2ff
norw Skrevet 15. september 2021 #2 Skrevet 15. september 2021 Du får neppe gjort noe med dette utenom å minne om faren for forskjellsbehandling og hvor ugreit det er for denne gutten. Ting blir komplisert med ekser, nye kjærester, nye barn... 19
AnonymBruker Skrevet 15. september 2021 #3 Skrevet 15. september 2021 Akkurat det med trilletur skjønner jeg faktisk. Jeg hadde heller ikke mine egne storesøsken med på det. Resten er ikke bra. Men folk som gjør slikt hører sjeldent på fornuft.. Dessverre Anonymkode: ffda1...e20 24
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 15. september 2021 Populært innlegg #4 Skrevet 15. september 2021 Herregud. De har fått sin første baby sammen. Hva er problemet ditt? Du vet ingenting om hvordan hennes graviditet var eller hvordan barselstiden er. Hun må vel kunne trille tur uten at sønnen din skal være med, han har jo faren sin også. Det er helt vanlig å ta nyfødtbilde av (trommehvirvel) den nyfødte! Ikke sånn at søsken må være med på det, heller uvanlig spør du meg. du er 100% urimelig. Anonymkode: d4de6...92e 119
Rosa Dartle Skrevet 15. september 2021 #5 Skrevet 15. september 2021 Her må faren ta ansvar. Ville ikke skyldt på stemor, det er faren som må ta tak i dette og tale sitt barns sak, dette er for sløvt! 29
AnonymBruker Skrevet 15. september 2021 #6 Skrevet 15. september 2021 4 minutter siden, AnonymBruker said: Det er helt vanlig å ta nyfødtbilde av (trommehvirvel) den nyfødte! Ikke sånn at søsken må være med på det, heller uvanlig spør du meg Jeg er fotograf og kan avkrefte dette. Å ha med storesøsken er veldig vanlig. Anonymkode: ffda1...e20 22
AnonymBruker Skrevet 15. september 2021 #7 Skrevet 15. september 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Herregud. De har fått sin første baby sammen. Hva er problemet ditt? Du vet ingenting om hvordan hennes graviditet var eller hvordan barselstiden er. Hun må vel kunne trille tur uten at sønnen din skal være med, han har jo faren sin også. Det er helt vanlig å ta nyfødtbilde av (trommehvirvel) den nyfødte! Ikke sånn at søsken må være med på det, heller uvanlig spør du meg. du er 100% urimelig. Anonymkode: d4de6...92e Har du kanskje vært denne personen som gjør dette? Det er ikke urimelig. Det er forskjellsbehandling av barn. Greit å ikke alltid vil ha med gutten på tur, men hva med å ta han med en liten runde? Og bare bilde på veggen av det ene barnet? Det er urimeligc og trist at far ikke reagerer. Hvor sårt vil det ikke føles å være en nr 2? Anonymkode: 10ad8...6d4 8
Hippogriff Skrevet 15. september 2021 #8 Skrevet 15. september 2021 Falt meg aldri inn at eldre søsken måtte være med på trilleturer. Det var en fin lufting av hodet alene for mor. Har også babyene alene på babybildene uten eldre søsken. Og om det har betydning: Jeg har kun egne biologiske barn. (Digresjon: Og så kan det vel ikke helt stemme at trilleturene blir for lange for det eldre søskenet her, siden han/hun må være gammel nok til å gå lange turer? Hvis far først fikk barn med deg, så brudd etter en stund, så singel i 7 år, så truffet og etablert seg med den nye dama og fått barn med henne. Så det er et ganske stort barn dette…?) 39
Realverdien Skrevet 15. september 2021 #9 Skrevet 15. september 2021 Har faren gutten bare to helger i mnd så må jeg kondolere. Han er blitt betabarn og får en voksen halvparten av tiden. Og nye barnet er alfabarnet som får 2 voksne 100% av tiden. Ingen symbolske inkluderinger på fotografi osv kan endre på dette. Stemor er så klart ikke interessert i å gjøre mer enn nødvendig for stesønnen som er innom så lite. Hun har egen baby å tenke på. Slik er det å være skilsmissebarn fra kull nr 1. 12
Populært innlegg Hactar Skrevet 15. september 2021 Populært innlegg #10 Skrevet 15. september 2021 Har sønnen lyst å være med på trilletur da? Tenker vel en normalt sprek syv(eller mer)-åring klarer å være med på trilletur uansett lengde, men det er jo ikke gitt det er så interessant for ham om målet er at babyen skal sove? Har dere ikke babybilder av syvåringen, så er jo det en prioritering dere gjorde den gangen. Å ta babybilder er nokså normalt. Noen tar familiebilder samtidig, andre ikke. Du synes ikke stemors bekkenløsning og kvalme skulle gå ut over ditt barn, men ble han neglisjert? At stemor midlertidig ikke kan leke pga svangerskapsrelaterte plager, kan du ikke klandre henne om faren ivaretok ham. Det kan godt være at barnet ditt blir forskjellbehandlet, men jeg synes ikke eksemplene du kommer med nødvendigvis viser dette. 56
AnonymBruker Skrevet 15. september 2021 #11 Skrevet 15. september 2021 Jeg skjønner ikke helt, ditt barn må jo være iallfall 9 år? Hvorfor skal hun leke masse med dette barnet eller ta det med på trilletur? En 9åring vil vel ikke være med på trilletur? Jeg var dritdårlig som gravid, jeg hadde ikke orket å leke med et stort barn, det får faren gjøre da. Synes kanskje du overtolker litt akkurat de eksemplene du har vist. Det kunne vært hyggelig av dem å inkludere storebror i familiefotografering da, men hvis det kun var bilder av baby kan jeg forstå tanken hennes kanskje. Men der tenker jeg at det må være fars ansvar å behandle likt på fotogreier, ikke bare hennes. Anonymkode: 8dc66...1ec 47
Jadzia Skrevet 15. september 2021 #12 Skrevet 15. september 2021 Jeg synes du overdriver veldig. Om svangerskapet var tøft, så er det naturlig at hun ikke orket all verdens. Jeg hadde selv to veldig tøffe svangerskap, og samme om kongen hadde kommet på besøk, så hadde jeg ikke klart å varte han opp i den perioden. nyfødtbilder er veldig vanlig å ta. Jeg ser ikke noe galt med det heller. At hun ønsket bilder av sin baby, er helt naturlig. Faren burde kanskje ha tenkt tanken om å ta et bilde eller to med storebror og. I stedet for å unnskylde seg med at han ikke bryr seg om sånne bilder. Det er ikke hennes skyld. og trilletur er det mange babyer som trenger for å sove. Lange og! Hva er problemet? Jeg hadde ei venninne som måtte gå i timesvis for at ungene skulle sove noe som helst på dagtid. bilde med lengde og vekt… helt naturlig at hun ønsker det for sin baby. At far er et naut og gir f, det er fremdeles ikke hennes skyld. 49
Realverdien Skrevet 15. september 2021 #13 Skrevet 15. september 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Synes kanskje du overtolker litt akkurat de eksemplene du har vist. Det kunne vært hyggelig av dem å inkludere storebror i familiefotografering da, men hvis det kun var bilder av baby kan jeg forstå tanken hennes kanskje. Men der tenker jeg at det må være fars ansvar å behandle likt på fotogreier, ikke bare hennes. Anonymkode: 8dc66...1ec Man lukter jo exen fra helvete mellom linjene. Når det er et problem at en nybakt mor tar nyfødtbilder til slekta si og får 'kjeft' fordi hun tok bilder av seg og ungen uten stesønnen. Aner vel en sjalu dame som likte at exen var singel i 7 år. Det var nok enkelt det. Og så kom det en slange i paradis osv. 40
AnonymBruker Skrevet 15. september 2021 #14 Skrevet 15. september 2021 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Det dabbet mye av når hun ble gravid.. hun sier at hun slet med både bekkenløsning og kvalme, og derfor ble det mindre lek å morro. Jeg syntes ikke at dette skulle ha gått utover mitt barn som er der sjeldent. Når deres kom til verden så var mye av fokuset på hennes egen. Trillet ofte lange turer som min sønn ikke kunne være med på grunnet lengde! Når jeg spurte barnefar om hvorfor ikke ta korte turer istedet kom tåpelige svar som at baby sov bedre imens vogna var i bevegelse. Unnskyld meg, hva er dette for mistrohet? Anonymkode: 557f5...577 16
Realverdien Skrevet 15. september 2021 #15 Skrevet 15. september 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Unnskyld meg, hva er dette for mistrohet? Anonymkode: 557f5...577 Det er exen til en gravid dame sin mann som synes den gravide skal leke med sønnen hennes i pappahelgene, tross bekkenløsning. Man skjønner jo at TS enten dikter fritt eller er rape gal. 34
AnonymBruker Skrevet 15. september 2021 #16 Skrevet 15. september 2021 26 minutter siden, AnonymBruker said: hun sier at hun slet med både bekkenløsning og kvalme, og derfor ble det mindre lek å morro. Jeg syntes ikke at dette skulle ha gått utover mitt barn som er der sjeldent. Du mener at hun skal leke med det eldste barnet like mye med bekkenløsning og en nyfødt? Gjør biomødre det, eller forventes dette kun fra stemor? Anonymkode: 7c142...b22 35
Drizzt Skrevet 15. september 2021 #17 Skrevet 15. september 2021 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Min ex fant seg en ny etter 7år som singel. Nye fruen ble gravid etter 1,5år, og det var hennes første barn. Ex har vår felles annenhver helg. Saken er at i starten så var denne fruen veldig flink med sin bonus.. engasjerte seg og lekte mye sammen de to. Det dabbet mye av når hun ble gravid.. hun sier at hun slet med både bekkenløsning og kvalme, og derfor ble det mindre lek å morro. Jeg syntes ikke at dette skulle ha gått utover mitt barn som er der sjeldent. Når deres kom til verden så var mye av fokuset på hennes egen. Trillet ofte lange turer som min sønn ikke kunne være med på grunnet lengde! Når jeg spurte barnefar om hvorfor ikke ta korte turer istedet kom tåpelige svar som at baby sov bedre imens vogna var i bevegelse. En dag i sommer da jeg var der på besøk så var det noen babybilder som en fotograf har tatt hengt opp på veggen. Vår var aldri til fotografering.. så jeg syntes det var snodig at far ikke hadde inkludert sønnen i disse bildene, men da var det fruen igjen som hadde ett sterkt ønske om at denne timen skulle være av deres. Fikk beskjed om at hvis sønnen skulle bli med på neste så måtte jeg være med å legge i penger da det var dyrt. Barnefar bryr seg ikke om slike bilder så han ville ikke ta del i dette. Reagerte også på at det kun var fikset bilde av vekt og lengde.. men bare av hennes egen. Bør jeg reagere på denne forskjellsbehandlingen? Er redd for at min sønn ser forskjellene når han blir større. Hva hvis det kommer en ny baby? Skal alt bare handle om de? Anonymkode: ffe58...2ff Jeg reagerer umiddelbart på noen ting her: 1. hun sier at hun slet med både bekkenløsning og kvalme, og derfor ble det mindre lek å morro. Jeg syntes ikke at dette skulle ha gått utover mitt barn som er der sjeldent. Hun orker det hun orker og sliter hun med plager i svangerskapet, så orker hun mindre å sitte på gulvet og leke eller leke generelt. Du kan ikke kreve at hun leker like mye med ditt barn og at alt er som før når situasjonen er helt annen og hun har begrensninger på grunn av dårligere helse. 2. Trillet ofte lange turer som min sønn ikke kunne være med på grunnet lengde! Når jeg spurte barnefar om hvorfor ikke ta korte turer istedet kom tåpelige svar som at baby sov bedre imens vogna var i bevegelse. Hvis babyen sover bedre med lange trilleturer, så drar de på lange trilleturer. Tar de kortere turer av hensyn til din sønn, så går det utover babyens søvn. Så nei, her er du urimelig. 3. Fotograferingen Ja, ville hun ta bilder hos fotograf av sitt barn, så gjør hun det. Det er helt normalt og absolutt ingenting å klage på. Hun er ikke ekskluderende, men hun er inkluderende som sier at ditt barn kan være med neste gang, men da må dere spleise på regningen. Hun betalte regningen selv nå til sitt barn, du kan være med neste gang på å betale så det tas søskenbilder av begge barna. Det bør du takke ja til og si at det er veldig hyggelig og flott. Så her må jeg være 100% ærlig og si at det er hun som har rett og du som tar feil. Med mindre det er trolletråd da, noe jeg håper det er. 41
AnonymBruker Skrevet 15. september 2021 #18 Skrevet 15. september 2021 Hvorfor fikset ikke du bilde med vekt og lengde på ditt barn da? Du kan jo ikke forvente at stemor skal fikse det, på ditt store barn? Anonymkode: 81bbf...f0a 43
AnonymBruker Skrevet 15. september 2021 #19 Skrevet 15. september 2021 Du overreagerer big time. Anonymkode: 197c0...076 17
AnonymBruker Skrevet 15. september 2021 #20 Skrevet 15. september 2021 Hvor gammelt er egentlig dette barnet? Historien gir ikke mening hvis barnet er 9+ år. En gutt i den alderen er sannsynligvis likegyldig til disse trilleturene, foto og lek med stemor (høres nesten litt creepy ut). Gutten må heller få hjelp til å finne venner i fars boområde. Anonymkode: a4f28...a1d 20
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå