AnonymBruker Skrevet 15. september 2021 #1 Skrevet 15. september 2021 Dette er en tråd for dere som har sittet igjen med en del ekstra kg etter graviditet. Jeg er ikke så interessert i å høre at du raste ned x antall kg rett etter fødsel, for det er ikke tilfellet her🙊 Jeg gikk opp nesten 25 kg i graviditeten, og gikk "bare" ned 9-10 kg av meg selv rett etter fødsel. Det er vel det som regnes som normalt! Nå er det 1 år siden fødsel og jeg mangler 6 kg til startvekt. Høres nok ikke så ille ut, men jeg hadde en bmi på 26 når jeg ble gravid, så jeg mangler 13 kg til å være i kategorien normalvektig. De første 6-7 mnd gjorde jeg ikke så mye for å gå ned, spiste som en hest men gikk mye tur. Etter jeg begynte på jobb igjen har vekten gått sakte nedover, uten veldig stor innsats egentlig. Jeg er flink et par uker før jeg faller ut så på igjen. På denne måten har jeg gått sakte ned. Men nå har jeg fått nok og ønsker å komme ned på en bmi under 25 til våren/sommeren. Er det realistisk?😊 tar gjerne i mot tips til hva du gjorde for å gå ned graviditetskiloene! Anonymkode: b9abc...6d2 1
AnonymBruker Skrevet 15. september 2021 #2 Skrevet 15. september 2021 La på meg etter fødsel 🙈 6 måneder etterpå begynte jeg å gå turer og spiste plantekost. Så snek jeg inn litt jogging og etterhvert styrketrening. Gikk ned 16 kilo på 3 måneder og var da tilbake på startvekten. Anonymkode: bde9e...c0a 1
addict Skrevet 15. september 2021 #3 Skrevet 15. september 2021 Gikk ned under svangerskapet og litt opp etterpå. Telte kalorier. Gikk ned 30 kilo 😊
AnonymBruker Skrevet 17. september 2021 #4 Skrevet 17. september 2021 Gikk opp 26 kg sist. Hadde gått ned 0 kg etter fødsel (fikk mer vann). Brukte over et år på å kvitte meg med alt. Gjorde ikke noe aktivit, det siste forsvant når jeg begynte på jobb igjen (aktiv jobb). Denne gangen gikk jeg opp 19 kg og var bestemt på å kvitte meg med det litt fortere. Gikk ned 12 kg av meg selv de første ukene. Jeg ammer og går en del tur så forbrenner mye. Telte kalorier noen dager for å komme inni det. Spiser 2000-2500 kcal og går likevel ned i vekt. Kuttet sjokolade og sukker i hverdagen, spiser sunt men mye. En typisk dag ser sånn ut: Frokost: Havregrøt med bær, frukt, granola og vaniljekesam Lunsj: 2 brødskiver med vanlig pålegg. Evt egg eller omelett. Av og til lager jeg wraps av lomper eller grove tacolefser. Middag: Sunne hverdagsmiddager. Bruker mye fra Linda Stuhaug bla.a. Kveldsmat: 2-3 brødskiver med pålegg eller 2 brødskiver og 1-2 knekkebrød Spiser frukt i mellom om jeg er sulten. I helgene spiser jeg hva jeg vil men ikke så mye av alt. Altså, spiser ikke alt det samme som over her pluss godteri osv. Spiser feks frokost senere så dropper lunsj, og ofte sen middag så blir bare 2-3 måltider men de er ofte større og mer usunne enn i ukedagene. Samme prinsipp for dager med sosiale settinger der jeg vet det blir servert kake osv. Har på denne måten gått ned de siste 7 kiloene 4 mnd etter fødsel. Anonymkode: 1db64...037
AnonymBruker Skrevet 17. september 2021 #5 Skrevet 17. september 2021 AnonymBruker skrev (På 2021-9-15 den 20.28): Dette er en tråd for dere som har sittet igjen med en del ekstra kg etter graviditet. Jeg er ikke så interessert i å høre at du raste ned x antall kg rett etter fødsel, for det er ikke tilfellet her🙊 Jeg gikk opp nesten 25 kg i graviditeten, og gikk "bare" ned 9-10 kg av meg selv rett etter fødsel. Det er vel det som regnes som normalt! Nå er det 1 år siden fødsel og jeg mangler 6 kg til startvekt. Høres nok ikke så ille ut, men jeg hadde en bmi på 26 når jeg ble gravid, så jeg mangler 13 kg til å være i kategorien normalvektig. De første 6-7 mnd gjorde jeg ikke så mye for å gå ned, spiste som en hest men gikk mye tur. Etter jeg begynte på jobb igjen har vekten gått sakte nedover, uten veldig stor innsats egentlig. Jeg er flink et par uker før jeg faller ut så på igjen. På denne måten har jeg gått sakte ned. Men nå har jeg fått nok og ønsker å komme ned på en bmi under 25 til våren/sommeren. Er det realistisk?😊 tar gjerne i mot tips til hva du gjorde for å gå ned graviditetskiloene! Anonymkode: b9abc...6d2 Det er ikke normalt å gå opp 25 kilo under graviditet? Man skal ikke spise for to. Hvis du spiste som en hest når du ammet var det en tabbe. Mat påvirker 80 % og trening 15-20 % for å tape vekt. 13 kilo ned til våren bør du klare fint. Anonymkode: 2a026...409
AnonymBruker Skrevet 17. september 2021 #6 Skrevet 17. september 2021 Gikk opp 40kg og hadde 30 kg for mye fra før! Var tilbake til start vekt 3-4 mnd etter fødsel men var veldig svak og fortsatt veldig stor så eg begynte med styrketrening og prøver å tenke mer over hva eg spiser! Når eg var veldig flink med mat og trening (3-4 timer i uken) fikk eg ned ca 0,5-1 kg i uken. Anonymkode: 9f926...45a
AnonymBruker Skrevet 17. september 2021 #7 Skrevet 17. september 2021 Slankeoperasjon. Anonymkode: 1f281...5c6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå