AnonymBruker Skrevet 15. september 2021 #1 Skrevet 15. september 2021 Barnet startet i barnehage for en måned siden, og jeg har ventet på at det skal dukke opp faktura i appen eller noe. Men nå i kveld ser vi plutselig at far har fått faktura direkte i nettbanken som venter på godkjenning. To regninger, og begge er forfalt. Hva er dette for noe tull? Skal selvfølgelig høre med barnehagen i morgen. Men hvorfor i alle dager sender de automatisk faktura til far, uten noe som helst informasjon? Dette irriterer meg. Min mann er så og si aldri innpå nettbanken sin, absolutt all økonomi styres fra mine kontoer (til og med lønnen hans kommer inn til meg). Hvordan har deres barnehage gjort det? Anonymkode: 206bf...cdc 3
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 15. september 2021 Populært innlegg #2 Skrevet 15. september 2021 Det er helt innafor å forvente at voksne mennesker med ansvar for barn sjekker nettbanken sin og får med seg når de mottar fakturaer, altså. Anonymkode: 4783d...135 146
AnonymBruker Skrevet 15. september 2021 #3 Skrevet 15. september 2021 De første regningen kom til mannens Mail også, og han antok at jeg også fikk de. Og det er jeg som betaler osv her og. Gjorde ikke noe ut av det, sendte bare en Mail og beklaget sen betaling og ba de om å sende til meg fremover. ProbleM løst Anonymkode: 679d2...dcf 14
AnonymBruker Skrevet 15. september 2021 #4 Skrevet 15. september 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): De første regningen kom til mannens Mail også, og han antok at jeg også fikk de. Og det er jeg som betaler osv her og. Gjorde ikke noe ut av det, sendte bare en Mail og beklaget sen betaling og ba de om å sende til meg fremover. ProbleM løst Anonymkode: 679d2...dcf Hvorfor i all verden gjør de egentlig det? Burde være en kommunikasjon rundt det, ikke bare sende automatisk til far. Han har forresten ikke fått noe mail, det ligger kun i nettbanken. Flaks han så det i kveld, men flaut vi har to forfalte regninger. Anonymkode: 206bf...cdc 4
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 15. september 2021 Populært innlegg #5 Skrevet 15. september 2021 Hvordan skal barnehagen vite at du styrer økonomien. De hadde vel mailen til far og ga beskjed til han. Du overdriver noe voldsomt syns jeg. Anonymkode: 5102c...472 74
AnonymBruker Skrevet 15. september 2021 #6 Skrevet 15. september 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvordan skal barnehagen vite at du styrer økonomien. De hadde vel mailen til far og ga beskjed til han. Du overdriver noe voldsomt syns jeg. Anonymkode: 5102c...472 Ingen av oss har fått noe mail. De ligger bare og venter på godkjenning i nettbanken. Jeg overdriver ikke, jeg er irritert over denne framgangsmåten Anonymkode: 206bf...cdc 10
AnonymBruker Skrevet 15. september 2021 #7 Skrevet 15. september 2021 Hvordan har de da fått tilgang til kontonummer? Det vanlige er jo at første kommer som faktura, og etterfølgende har man krysset av på at man ønsker avtalegiro Anonymkode: 350cf...834 28
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 15. september 2021 Populært innlegg #8 Skrevet 15. september 2021 Da er det nok far som står som regningsmottaker i barnehagen og han har krysset av for "ja til alle" på e-faktura. Da vil han motta e-faktura uten å få noe mail eller at barnehagen har gjort noe for det. Barnehagen har ikke gjort noe galt her. Selv om det er du som styrer økonomien så er det hårreisende med en mann som ikke sjekker sine egne e-faktura eller nettbank. Anonymkode: 16703...e81 60
AnonymBruker Skrevet 15. september 2021 #9 Skrevet 15. september 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvordan har de da fått tilgang til kontonummer? Det vanlige er jo at første kommer som faktura, og etterfølgende har man krysset av på at man ønsker avtalegiro Anonymkode: 350cf...834 Er dette jeg lurer på selv. Men de trenger vel ikke kontonummer, er det ikke slik flere sender regninger? 🤔 Anonymkode: 206bf...cdc 2
AnonymBruker Skrevet 15. september 2021 #10 Skrevet 15. september 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvordan har de da fått tilgang til kontonummer? Det vanlige er jo at første kommer som faktura, og etterfølgende har man krysset av på at man ønsker avtalegiro Anonymkode: 350cf...834 Det er mulig å velge "ja til alle" på e-faktura i nettbanken. Da må e-post og mobilnr eller noe slik matche og du vil motta e-faktura uten å få papirfaktura. Anonymkode: 16703...e81 5
AnonymBruker Skrevet 15. september 2021 #11 Skrevet 15. september 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Da er det nok far som står som regningsmottaker i barnehagen og han har krysset av for "ja til alle" på e-faktura. Da vil han motta e-faktura uten å få noe mail eller at barnehagen har gjort noe for det. Barnehagen har ikke gjort noe galt her. Selv om det er du som styrer økonomien så er det hårreisende med en mann som ikke sjekker sine egne e-faktura eller nettbank. Anonymkode: 16703...e81 Han har ikke krysset ut noen ting, han har ikke mottatt noe mail. Så jo, barnehagen har gjort noe feil. De må jo nesten opplyse om dette. Ja, wow, skikkelig hårreisende 🙄 Anonymkode: 206bf...cdc 2
AnonymBruker Skrevet 15. september 2021 #12 Skrevet 15. september 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Ingen av oss har fått noe mail. De ligger bare og venter på godkjenning i nettbanken. Jeg overdriver ikke, jeg er irritert over denne framgangsmåten Anonymkode: 206bf...cdc Enhver person over 16 år (mulig ikke de over 80), har da linket nettbank til vipps og får melding på telefonen. Fatter ikke at det er mulig å sitte og vente på en mail, eller brev, eller brevdue. Anonymkode: d082c...1bd 27
AnonymBruker Skrevet 15. september 2021 #13 Skrevet 15. september 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Enhver person over 16 år (mulig ikke de over 80), har da linket nettbank til vipps og får melding på telefonen. Fatter ikke at det er mulig å sitte og vente på en mail, eller brev, eller brevdue. Anonymkode: d082c...1bd Min mann har ikke vipps. Selvfølgelig forventer jeg å få en faktura tilsendt rett person. Anonymkode: 206bf...cdc 4
AnonymBruker Skrevet 15. september 2021 #14 Skrevet 15. september 2021 Hvem søkte om plassen? Her blir det registrert allerede i søknaden hvem som skal få regningen Anonymkode: 864f9...9e2 8
AnonymBruker Skrevet 15. september 2021 #15 Skrevet 15. september 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Min mann har ikke vipps. Selvfølgelig forventer jeg å få en faktura tilsendt rett person. Anonymkode: 206bf...cdc Det er en uting. Koster flere tusen i året å gjøre det slik for deg. Min mann sluttet helt med papirfaktura og sparer 8800 i året. Det er faktisk en liten slump penger. Sparer miljøet gjør man også😄 Anonymkode: 8e258...545 13
AnonymBruker Skrevet 15. september 2021 #16 Skrevet 15. september 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Min mann har ikke vipps. Selvfølgelig forventer jeg å få en faktura tilsendt rett person. Anonymkode: 206bf...cdc Han er barnets far. Altså rett person for å betale en barnehageregning. Hadde han ikke lagt inn innstillinger og rettigheter i nettbanken, og opplysninger til barnehagen, hadde de ikke kunnet sendt faktura. Så dette har han lagt opp til selv. Anonymkode: d082c...1bd 35
AnonymBruker Skrevet 15. september 2021 #17 Skrevet 15. september 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvem søkte om plassen? Her blir det registrert allerede i søknaden hvem som skal få regningen Anonymkode: 864f9...9e2 Meg. Anonymkode: 206bf...cdc 2
AnonymBruker Skrevet 15. september 2021 #18 Skrevet 15. september 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Han har ikke krysset ut noen ting, han har ikke mottatt noe mail. Så jo, barnehagen har gjort noe feil. De må jo nesten opplyse om dette. Ja, wow, skikkelig hårreisende 🙄 Anonymkode: 206bf...cdc Hvordan vet du det? Jeg hadde krysser av for dette uten å vite det. Hvis han ikke bruker nettbanken kan han fort ha krysset av for noe uten å tenke over det. Anonymkode: 16703...e81 8
AnonymBruker Skrevet 15. september 2021 #19 Skrevet 15. september 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er en uting. Koster flere tusen i året å gjøre det slik for deg. Min mann sluttet helt med papirfaktura og sparer 8800 i året. Det er faktisk en liten slump penger. Sparer miljøet gjør man også😄 Anonymkode: 8e258...545 Forventer ikke akkurat papirfaktura. Anonymkode: 206bf...cdc 2
AnonymBruker Skrevet 15. september 2021 #20 Skrevet 15. september 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Min mann har ikke vipps. Selvfølgelig forventer jeg å få en faktura tilsendt rett person. Anonymkode: 206bf...cdc Men hvordan mener du at barnehagen har klart å sende regning direkte inn på nettbanken til mannen din om han ikke har krysset av eller skrevet under på noe som helst? Anonymkode: 57b11...2ba 17
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå