Gå til innhold

Hilser dere på barn fra bhg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her kan vi møte på foreldre også hilser de på på barnet mitt med navnet, og jeg har ingen annelse hva ungen dems heter verken med eller uten ungen. Er det normalt, hehe. Vet jeg har dårlig hukommelse, men det er jo måte på da 😅

Anonymkode: e4855...0b8

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Ja. Jeg har alltid lært navnene på de barna mine har omgått mest (samme avd på barnehagen, klassen på skolen, fotballaget osv). Hadde veldig stor nytte av det da de kom i tenårene og da de begynte å dra på fest. Man må kjenne miljøene ens barn vanker i for å kunne støtte godt nok opp om dem. Jeg hilser også alltid. 

Endret av Hippogriff
  • Liker 9
Skrevet

Så rart at du ikke kjenner de andre barna på avdelingen. Snakker dere ikke om barnehagen hjemme heller?

Anonymkode: 1a68f...dad

• Liker 8
Skrevet

Ja selvsagt. Hilser på alle jeg kjenner igjen. Om jeg ikke husker navnet så sier jeg bare hei eller god morgen eller noe slikt.

• Liker 3
Skrevet

Ja absolutt 😊

Anonymkode: 00b10...e8e

• Liker 2
Skrevet

Normal høflighet å hilse.

Anonymkode: 880c9...e49

• Liker 3
Skrevet

Jeg gjør innsats i å lære navn, for å kunne snakke med og om dem. 

Anonymkode: ae080...509

• Liker 5
Skrevet

Helt klart. Har samme respekt for voksne og barn. Husker jeg ikke navnet sier jeg bare "Hei" eller "God morgen" 😊

• Liker 3
Skrevet

Jupp. Hilser på alle barna jeg husker på 😊 snakker gjerne med dem også. 

Anonymkode: 7d5f9...010

• Liker 2
Skrevet

Ja, hilser alltid, men husker ikke alle navnene 😅 Styrer går ut med det hvert år, og det er en fin oppfordring. 😊 Vanlig folkeskikk, og fint for ungene å se at foreldrene har en god tone. Prøver hardt å lære meg navnene.. Men mange foreldre som er veldig mye flinkere enn meg! 

• Liker 1
Skrevet (endret)
Macro skrev (4 minutter siden):

Helt klart. Har samme respekt for voksne og barn. Husker jeg ikke navnet sier jeg bare "Hei" eller "God morgen" 😊

Nettopp! Hilser folk i alle aldre på samme måte. 

F eks om det er et barn jeg har fått litt kjennskap til (selv om det bare er gjennom bhg/skole), så er det naturlig å kanskje si noe mer enn bare hei. På samme måte som med voksne. 

Oi, fikk du is? Så gøy!/er du ute og handler? 

(Selv om jeg ikke kjenner foreldrene. Men så kan jeg kanskje si 'datteren min går i samme klasse' til dem da)

Endret av solmåneogstjerner
  • Liker 1
Skrevet

Sier hei og snakker litt med de. Tenker det er fint å bli kjent med relasjonene til barna. Får sikkert igjen for det når de blir eldre og ting er vanskelig/tenårene. Syns det er koselig å bli kjent med de små vennene. Eldste her går i 7, og vennene hans er mye her og de har alltid mye på hjertet. Snakket med de siden bhg. 

Anonymkode: 0d945...d91

Skrevet

Vi snakker ofte om hvem hun leker med i barnehagen, kan nok en 10-15 av navna som hun leker mest med. Jeg hilser jo alltid om de hilser først. Ser jeg muligens har formulert meg litt dårlig, men jeg tenker utenfor barnehage. Jeg kjenner sjeldent igjen andres barn utenfor barnehage, men foreldrene i barnehagen hilser gjerne ofte på ungen våres og oss f.eks på butikken. Derfor jeg lurte om det er så normalt og huske ungene sine fjes, haha! Vi har jo aldri hatt besøk eller vært i bursdag heller pga pandemien. 

Vi er veldig høflige, bare har kjempe dårlig hukommelse. Men det eneste med navn å bilder jeg kan gå utifra er plassene dems ved henting. Og føler det blir rart å stå der å pugge navnene med bildene også 🙊😂 

Anonymkode: e4855...0b8

Skrevet

Det gjør jeg stadig vekk. 

Skrevet

Ja hilser på barna og sier da «hei Malin» mange gjør det til mine barn også selv om ikke jeg kjenner de voksne 

Skrevet

Jeg gjør det. Men jeg lærer navn så fort at det nesten er flaut. Mannen min husker sjelden navn, så han hilser med "hei" og et smil. Det er vel gjerne også litt lettere å få med seg navn når barnet er så stort at det snakker om de andre barna, og kanskje er litt sammen med dem utenfor barnehagen. 1,5- åringen min kaller alle de andre barna for "nanda", selv om det er bare et av dem som heter noe som kan ligne på det.  

Anonymkode: d38bd...b71

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...