Gå til innhold

Foreldrene mine vet ikke at jeg har kjæreste..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har vært sammen i 4 uker og hun er bare verdens beste💖. Problemet er at jeg syns det er så flaut å si at jeg har fått meg kjæreste til mine foreldre. Hver gang jeg skal til henne, så sier jeg at jeg skal til en kompis. 
Gjennom årene har både mor og far plaget meg med å spør "skal du ikke få deg en kjæreste snart? jeg kan lage eplekake til dere" osv.." De sier så mye kleint. 
Er ganske lei av å holde forholdet vårt hemmelig for mine foreldre..🤐 Er man på 20 her. 

Vet dette kanskje høres litt rart ut, men det er sånn jeg bare føler det.. De er så utrolig kleine.. Snakket med kjæresten min i telefon, også kom hele familien min og lurte på hvem jeg snakket med.. og det er bare noe av det som skjer.

Anonymkode: f9c06...a9f

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

En jeg kjenner holdt det hemmelig i ett år.🙂

• Liker 1
Skrevet (endret)

Det kan være lurt å ha bestemt seg litt på forhånd :Nikke:

Som forelder, blir man jo så glad på vegne av sitt barn, at man får jo lyst til å henge ut flagg og fortelle alle om det :fnise:  

Tror du vil oppleve det som lettelse, støttende og mye glede. Åh, jeg håper du forteller det snart :hoppendeglad: :hjerte:

Lykke til! :Nikke:

Endret av Tradegy
  • Liker 3
Skrevet

Jeg dro ikke familien min inn før vi hadde vært sammen i 6mnd. Og kjæresten før det traff de aldri 😊 Mitt liv, og ville ikke presentere før jeg var sikker og trygg på forholdet. 

Anonymkode: a8e57...fa2

• Liker 3
Skrevet

Jeg holdte en kjæreste hemmelig i 2 år fordi jeg viste min far ikke var noe spesielt glad i mennesker med utenlandsk opprinnelse. Må si at det ikke var verdt stresset for alt måtte nøye planlegges. Halve familien måtte jo nærmest late som de ikke viste det også 😅

Hvis familien din bare ønsker deg godt og gleder seg på side vegne ville jeg sagt det så fort som mulig. Mye mindre stress uansett hvor "kleine" foreldre kan være. Syns personlig det bare er stas når de vil inkludere typen min i vært fall 🥰

Anonymkode: e6bc7...3b0

• Liker 1
Skrevet

Kjipt å være den kjæresten som holdes skjult for familie og da... 

Om det er pinlig å si, så send en snap av dere da til dine foreldre så er katten utav sekken.

Anonymkode: ee13a...3e5

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Vi har vært sammen i 4 uker og hun er bare verdens beste💖. Problemet er at jeg syns det er så flaut å si at jeg har fått meg kjæreste til mine foreldre. Hver gang jeg skal til henne, så sier jeg at jeg skal til en kompis. 
Gjennom årene har både mor og far plaget meg med å spør "skal du ikke få deg en kjæreste snart? jeg kan lage eplekake til dere" osv.." De sier så mye kleint. 
Er ganske lei av å holde forholdet vårt hemmelig for mine foreldre..🤐 Er man på 20 her. 

Vet dette kanskje høres litt rart ut, men det er sånn jeg bare føler det.. De er så utrolig kleine.. Snakket med kjæresten min i telefon, også kom hele familien min og lurte på hvem jeg snakket med.. og det er bare noe av det som skjer.

Artig. Hadde det litt sånn i tenårene selv. 

Enkel løsning, neste gang du drar ut og de spør hvor du skal så svarer du:

- I kveld kjære mor og far så skal jeg gå tur med kjæresten min

Anonymkode: bd586...70a

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kjenner meg veldig igjen. Holdt kjæresten skjult for gamlingene i 3 år. Ble til slutt oppdaget ute på gaten av min far. Jeg var også i starten av 20 årene og foreldrene mine var så pinlige man kunne bli.

Vi har forøvrig godt gift i 20 år med mange barn nå og og foreldrene mine er ikke så kleine lenger, så det går seg til.

Anonymkode: f6e08...a37

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Foreldrene dine kan skylde seg selv når de er så barnslige. Moren min holdt også på sånn. Jeg hatet det! Det er en privatsak og du kan dele det om du vil.

Sett grenser!! At de «mener godt» er ingen unnskyldning for å ydmyke barna sine.

• Liker 2
Skrevet

Helt normalt å ikke si det til familie/foreldre med en gang. Og ja, fire uker er «med en gang». Når det nærmer seg ett år kan du ta en ny vurdering 

Anonymkode: 5c5e7...1a9

Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Kjipt å være den kjæresten som holdes skjult for familie og da... 

Om det er pinlig å si, så send en snap av dere da til dine foreldre så er katten utav sekken.

Anonymkode: ee13a...3e5

Ja! Bare sørg for at kjæresten din vet at det ikke er fordi du skammer deg over henne!

Anonymkode: 500f0...11e

Skrevet

Kjæresten min har heller ikke fortalt foreldrene sine om meg, samme grunn som deg. Jeg har sluttet å mase på han, har også glemt å mase på han også. Jeg innser at det ikke er kjempeviktig at han forteller til foreldrene sine. Da jeg fortalte foreldrene mine, avhørte de meg om han 😳 

Anonymkode: 66655...1cc

Skrevet

Jeg var 28, og foreldrene hadde gitt meg opp for mange år siden. Jeg var hjemme hos dem, og vi satt ute og drakk kaffe, da hun plutselig kom på uanmeldt besøk.  Ingen spurte om vi var sammen,  før hun hadde dratt igjen 😊

Anonymkode: b0d55...b42

Skrevet

Høres ut som om det er på tide å flytte ut. 

Anonymkode: dd25e...792

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Høres ut som om det er på tide å flytte ut. 

Anonymkode: dd25e...792

Dette tenker jeg også. Om du er 20 år og flau i forhold til foreldrene dine så er det på tide å vurdere å flytte på hybel eller noe. Sikkert økonomisk gunstig å bo hjemme, men da må du tåle spørsmål og at de legger seg oppi livet ditt.

Anonymkode: 267fb...7c5

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Dette tenker jeg også. Om du er 20 år og flau i forhold til foreldrene dine så er det på tide å vurdere å flytte på hybel eller noe. Sikkert økonomisk gunstig å bo hjemme, men da må du tåle spørsmål og at de legger seg oppi livet ditt.

Må bare legge til: foreldrene dine kommer bare til å synes at det er utrolig koselig at du har fått deg kjæreste, og de mener det bare godt. Faktisk.😉

• Liker 1
Gjest Dævendøtte
Skrevet
Tradegy skrev (15 timer siden):

Det kan være lurt å ha bestemt seg litt på forhånd :Nikke:

Som forelder, blir man jo så glad på vegne av sitt barn, at man får jo lyst til å henge ut flagg og fortelle alle om det :fnise:  

Tror du vil oppleve det som lettelse, støttende og mye glede. Åh, jeg håper du forteller det snart :hoppendeglad: :hjerte:

Lykke til! :Nikke:

Virkelig? 

Er kanskje derfor mange kvier seg for å si det til foreldrene sine. 

Har selv voksne barn og bonusbarn, selvsagt gleder jeg meg på deres vegne om de har kjærester, men å henge ut flagg og fortelle alle om det, den trangen får ikke jeg.

Skrevet

Altså; Hvorfor ikke bare fortelle at du snakket med ei «venninne»? Og hvis de spør så forteller du hva hun heter og hvordan dere kjenner hverandre. Ikke jeg og si en «kompis», «venninne» er jo mer riktig. Når du til stadighet drar på besøk til denne «venninna» så skjønner jo foreldrene dine tegninga. 🤷‍♀️

Anonymkode: 3a07f...b37

• Liker 2
Skrevet

Tenker at kjæresten din synes det er mye bedre å møte svigerforeldre som er i overkant glade og litt rare enn noen som er alvorlig, mutt og kritisk til hvem sønnen kommer hjem med. 

Anonymkode: 4fdfd...335

• Liker 3
Skrevet

Jeg ville vert ærlig. Sagt at jeg at hadde kjæreste, men ingen planer om å ta henne med hjem før jeg var sikker på at foreldrene ikke kom til å være teite. Og så brukt noen uker på at de skulle bli vant til tanken og snakke om hva jeg anså som kleint. De aller fleste liker å gjøre barna bittelitt flaue, men nesten ingen liker å gjøre dem ordentlig flaue. Vi foreldre kan ta oss sammen når det er nødvendig. :) 

Anonymkode: c30a9...eba

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...