AnonymBruker Skrevet 15. september 2021 #1 Skrevet 15. september 2021 Var det lett å få jobb etterpå? Og hvordan er startlønna? Anonymkode: b1005...dae
AnonymBruker Skrevet 15. september 2021 #2 Skrevet 15. september 2021 Jeg har bachelor og master i samfunnsøkonomi fra UiO. Jeg kjenner ingen (med master) som ikke har fått relevant jobb, derimot varierte det stort hvor lang tid noen gikk ledig før første jobb. De aller fleste hadde jobb innen 1 mnd etter siste eksamen, men for flere tok det også 4-6 måneder. Skal sies at alle endte opp med relevant jobb til slutt, og mellom 490 000 og 530 000 i startlønn. Startlønna er ikke all verden, men det er muligheter for rask økning alt ettersom hvilken arbeidsgiver man velger. Du MÅ nesten ha master, og så hjelper det å ha greit snitt (pluss/minus B) samt gjort noe på si. Egen erfaring er at samfunnsøkonomi bør du helst ha tatt på enten UiO, UiB eller NTNU, men klarer du å skille deg ut på en annen måte så vil sikkert de fleste universiteter være ok. Anonymkode: 4629b...782
AnonymBruker Skrevet 15. september 2021 #3 Skrevet 15. september 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg har bachelor og master i samfunnsøkonomi fra UiO. Jeg kjenner ingen (med master) som ikke har fått relevant jobb, derimot varierte det stort hvor lang tid noen gikk ledig før første jobb. De aller fleste hadde jobb innen 1 mnd etter siste eksamen, men for flere tok det også 4-6 måneder. Skal sies at alle endte opp med relevant jobb til slutt, og mellom 490 000 og 530 000 i startlønn. Startlønna er ikke all verden, men det er muligheter for rask økning alt ettersom hvilken arbeidsgiver man velger. Du MÅ nesten ha master, og så hjelper det å ha greit snitt (pluss/minus B) samt gjort noe på si. Egen erfaring er at samfunnsøkonomi bør du helst ha tatt på enten UiO, UiB eller NTNU, men klarer du å skille deg ut på en annen måte så vil sikkert de fleste universiteter være ok. Anonymkode: 4629b...782 Hva mener du med det? Hva må man ha gjort på si? Anonymkode: 4f201...32f
powerpuffen Skrevet 15. september 2021 #4 Skrevet 15. september 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hva mener du med det? Hva må man ha gjort på si? Anonymkode: 4f201...32f Engasjert seg i verv på studiestedet, hatt en relevant deltidsjobb etc.
AnonymBruker Skrevet 15. september 2021 #5 Skrevet 15. september 2021 Lacuna skrev (9 minutter siden): Engasjert seg i verv på studiestedet, hatt en relevant deltidsjobb etc. Takk! Anonymkode: 4f201...32f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå