AnonymBruker Skrevet 15. september 2021 #1 Skrevet 15. september 2021 Hvor fort utvikler vannkopper seg? min hadde en blemme igår, og ingenting mer har skjedd. Hun har feber som kom idag. trodde det skulle skyte i været med prikker jeg? Er det ikke alle som får fullt utbrudd? Anonymkode: 64796...495
AnonymBruker Skrevet 15. september 2021 #2 Skrevet 15. september 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hadde selv kun én blemme som liten, og fikk i voksen tid da helvetesild ettersom det lå latent i kroppen min. Rip ungen din Anonymkode: 8b564...5ed Uff finnes det ikke vaksine for helvetesild? så det fantes for vannkopper. Anonymkode: 64796...495
AnonymBruker Skrevet 15. september 2021 #3 Skrevet 15. september 2021 Vi hadde ei som fikk fullt utslett og høy feber samme dag. Det andre barnet utviklet over ei ukes tid, litt og litt, og hadde lett feber de 2-3 første dagene. Anonymkode: b0714...61d
AnonymBruker Skrevet 15. september 2021 #4 Skrevet 15. september 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Vi hadde ei som fikk fullt utslett og høy feber samme dag. Det andre barnet utviklet over ei ukes tid, litt og litt, og hadde lett feber de 2-3 første dagene. Anonymkode: b0714...61d Det barnet som utviklet litt og litt, hvor lang tid gikk det fra 1 utslett til neste? Anonymkode: 64796...495
AnonymBruker Skrevet 15. september 2021 #5 Skrevet 15. september 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hadde selv kun én blemme som liten, og fikk i voksen tid da helvetesild ettersom det lå latent i kroppen min. Rip ungen din Anonymkode: 8b564...5ed Rip? Hva er det for slags kommentar? Anonymkode: 2f2bf...f39 1
AnonymBruker Skrevet 15. september 2021 #6 Skrevet 15. september 2021 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Finnes da ikke vaksine mot helvetesild. Det pleier å bryte ut når immunsystemet er sterkt redusert, som det ble etter medikamenter hos meg Anonymkode: 8b564...5ed Det finnes selvfølgelig vaksine mot helvetesild, den er anbefalt for de med nedsatt immunforsvar og over en viss alder. Anonymkode: 4db08...0c2 1
AnonymBruker Skrevet 15. september 2021 #7 Skrevet 15. september 2021 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Det barnet som utviklet litt og litt, hvor lang tid gikk det fra 1 utslett til neste? Anonymkode: 64796...495 Flere dager, men jeg husker ikke nøyaktig. Jeg mener faktisk å huske at det gikk mer enn ei uke før de siste koppene kom. Anonymkode: b0714...61d
AnonymBruker Skrevet 15. september 2021 #8 Skrevet 15. september 2021 Helvetsild (zoster-virus) kan ligge latent hos alle som har hatt vannkopper. Antall blemmer varierer veldig, vær glad hun slipper enkelt unna. Hadde masse blemmer selv som barn, husker det fortsatt md gru😅 Og jeg fikk helvetsild som voksen i tillegg, noe som er gruomt😱 Anonymkode: b705b...88b
AnonymBruker Skrevet 15. september 2021 #9 Skrevet 15. september 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Helvetsild (zoster-virus) kan ligge latent hos alle som har hatt vannkopper. Antall blemmer varierer veldig, vær glad hun slipper enkelt unna. Hadde masse blemmer selv som barn, husker det fortsatt md gru😅 Og jeg fikk helvetsild som voksen i tillegg, noe som er gruomt😱 Anonymkode: b705b...88b Uff, ja men jeg er litt usikker om det er det? Står jo at det skal komme flere prikker/blemmer over få timer. Og står at vannkopper kan ligne på andre ting også, og som oftest begynner det i ansikt/hodebunn og sprer seg nedover. Er ikke en eneste antydning til nye prikker. 😅 ja det ser ganske så grusomt ut med den helvetesilden😱😅 Anonymkode: 64796...495
AnonymBruker Skrevet 15. september 2021 #11 Skrevet 15. september 2021 ablaze skrev (2 timer siden): Kan det være en mollusk? Ja jeg leste faktisk akkurat om det å det ligner. 😂 Mtp at hun ikke har fått flere prikker, så tror jeg det er det. Kan det være greit med en legesjekk i tilfelle for å få riktig svar? Feberen steg for første gang opp til 40 grader. Så vet jo ikke om det har en sammenheng, etter det jeg leste så får man vel ikke feber av det. Anonymkode: 64796...495
AnonymBruker Skrevet 15. september 2021 #12 Skrevet 15. september 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hvor fort utvikler vannkopper seg? min hadde en blemme igår, og ingenting mer har skjedd. Hun har feber som kom idag. trodde det skulle skyte i været med prikker jeg? Er det ikke alle som får fullt utbrudd? Anonymkode: 64796...495 Noen får bare en blemme. Er veldig ulikt fra person til person. Anonymkode: be8b5...01c
ablaze Skrevet 16. september 2021 #13 Skrevet 16. september 2021 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Ja jeg leste faktisk akkurat om det å det ligner. 😂 Mtp at hun ikke har fått flere prikker, så tror jeg det er det. Kan det være greit med en legesjekk i tilfelle for å få riktig svar? Feberen steg for første gang opp til 40 grader. Så vet jo ikke om det har en sammenheng, etter det jeg leste så får man vel ikke feber av det. Anonymkode: 64796...495 Mine har hatt begge deler. Mollusk er ikke smittsomt på samme måte, men om jeg husker rett fikk de ikke bade med mollusker (ellers vanlig barnehagedag). Jeg gikk ikke til legen, men det må du jo se an. Molluskene kom litt og litt og varte i ett år mener jeg. Er noe dritt, men ikke mulig å få bort før de selv går bort.
AnonymBruker Skrevet 16. september 2021 #14 Skrevet 16. september 2021 Ene barnet mitt fikk få blemmer og bar ikke nevneverdig redusert ut over feber. Han fikk vannkopper igjen. Noen år etterpå. Er visst noe med at man kan få det flere ganger avhengig av hvor mye antistoffer man har dannet. Anonymkode: 2a3af...526
Tanuki Skrevet 16. september 2021 #15 Skrevet 16. september 2021 Min fikk 3-4 vannkopper totalt, men hadde feber og var dårlig, værste var at han fikk blemmer på tungen også. Feberen kom 2 dager før selve blemmene ble synlige.
AnonymBruker Skrevet 16. september 2021 #16 Skrevet 16. september 2021 Kan være influensa/forkjølelses virus o.l også (korona er det også et tegn på). Min fikk 3 blemmer, var forkjøla og negativ koronatest. Forsvant etter 4-5 dager. Anonymkode: cc046...3a0
Millimani Skrevet 16. september 2021 #17 Skrevet 16. september 2021 Noen får en vannkopp, andre får 15...for eksempel. Noen må slite med vannkoppene i 17 dager, mens andre slipper unna med seks dager...for eksempel. Veldig individuelt.
AnonymBruker Skrevet 16. september 2021 #18 Skrevet 16. september 2021 AnonymBruker skrev (På 15.9.2021 den 16.58): Hvor fort utvikler vannkopper seg? min hadde en blemme igår, og ingenting mer har skjedd. Hun har feber som kom idag. trodde det skulle skyte i været med prikker jeg? Er det ikke alle som får fullt utbrudd? Anonymkode: 64796...495 Sønnen min en blemme på håndleddet, det var det. Han fikk feber osv et per dager, men aldri flere blemmer. Anonymkode: ec63f...f8e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå