Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Synes det er fryktelig vanskelig med sex om dagen, synes det er et skikkelig dilemma. 

Jeg har lyst innimellom, men stort sett ikke når kjæresten har lyst. 

Også kommer dette dilemmaet 

1. Det skal være greit å si nei til sex om man ikke har lyst 

Eller

2. Man må ha sex for å ha et velfungerende forhold. 

Og folk er ganske krasse på at det ene er riktig og det andre feil. 

Jeg blir et spørsmålstegn, jeg har det vanskelig med meg selv om dagen. Føler meg ikke bra nok. Hva er den gyldene middelvei på dette? Fryktelig vanskelig spør du meg. 

Flere som synes dette er vanskelig? 

Er jo ikke snakk om å ikke ha sex på mang mnd, men akkurat nå kanskje 14 dager, til man føler seg litt ovenpå. 

Pliktsex er ikke gøy 

Endret av MissB
  • Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Der gikk det fort i svingene og ikke vet jeg om man kan endre noenting heller med overskriften 

• Liker 1
Skrevet (endret)
MissB skrev (2 minutter siden):

Der gikk det fort i svingene og ikke vet jeg om man kan endre noenting heller med overskriften 

Rapporter hovedinnlegget selv, skriv i meldingboksen som kommer opp til moderatorene at du ønsker ny tittel på innlegget, og skriv hva du vil at tittelen skal være. 

De kan stenge tråder pga misvisende eller for kort/for lite beskrivende tittel, så det er like greit at du gjør det før de stenger tråden :) 

REDIGERT; der ser jeg at du klarte å endre tittelen, så glem mitt svar 

Endret av Million
Skrevet

Det naturlige er nok at den ene parten slår opp om den andre ikke vil ha sex, så lenge det er snakk om relativt unge mennesker.

Anonymkode: 981ba...e37

Skrevet

Jeg synes også den balansegangen er vanskelig. Jeg har stort sett sluttet å ha sex når jeg virkelig ikke har lyst, men blir med noen ganger når jeg er mer likegyldig. Eller jeg kan si "er ikke kåt nå, men du kan jo prøve å vekke lysta". Andre ganger stiller jeg opp med en bj eller en håndjager om jeg ikke har lyst til mer. Kjæresten min vet at jeg strekker meg og setter pris på det. Ikke minst så har vi nå vært sammen i 6 år og vet begge to at dette svinger. Har vi en "tørr" periode så prater vi om det og vi er trygge på at vi kommer tilbake dit vi ønsker å være igjen. Det kan være stress, sykdom, graviditet, etc. Mange grunner til at lysta ikke er helt der og de fleste er forbigående (er vår erfaring da)😊

Det med å strekke seg og noen ganger ha sex selv om man ikke kjenner på overstrømmende lyst, det er det jo delte meninger om. Man må kjenne på om det egentlig er bra for en. Og ikke minst må det være frivillig! Å mase seg til pliktsex, det kjennes ugreit ut for meg i alle fall. 

Anonymkode: 26d69...7c4

• Liker 1
Skrevet

Den gyldne middelvei finnes selvsagt, i et godt sexliv er det selvsagt lov å si nei. Ja, man strekker seg jo også iblant, starter å ha sex mest for den andres skyld og håper lysten kommer strømmende, men for min del så tenker jeg det også er lov å si at vet du hva kjære, akkurat nå er jeg helt utslitt eller har for mye å tenke på eller whatever. Jeg og min kjæreste har et helt fantastisk sexliv, og der er det også lov å si nei uten at den andre tar det personlig eller man blir lei seg eller noe. 

Dere virker å være over i hvor det har begynt å bli vanskelig, da. Viktig å kommunisere godt! Du sier du har lyst av og til når han ikke har, og motsatt. Går det an å finne litt ut av hva som gjør at dere har lyst? 

Anonymkode: b3210...5f5

• Liker 1
Skrevet

I et forhold med god seksuellkjemi så er ikke sex vanskelig. Da er det ikke krise om man avstår to ukers tid - fordi man er trygg på partner, og vet at man kommer tilbake til det "rette" sporet (det som er viktig for dem) igjen. 

Det blir vanskelig om man er sammen med en partner som ikke matcher seksuelt. Og det høres ut som du ikke er så trygg på din mtp. at du er redd to uker uten skal "sabotere" forholdet. 

Man bør bli kjent med egen lyst og seksualitet før man inngår et seriøst forhold, for om man ikke matcher - så kan det være svært destruktivt for begge parter. Man skal ikke føle seg tvunget til sex, og man skal heller ikke føle man mangler nærhet i et forhold. Om man ikke synes sex er spesielt viktig, og har mer lyst i starten (under forelskelsesrus) så bør man være åpen om det allerede i starten - slik finner man noen som deler samme tanker rundt sex. Samme som de som er over gjennomsnittet seksuelle, eller de som er aseksuelle. Ikke vær redd for å uttrykke hva som er viktig for en i et forhold. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...