Gå til innhold

Undertone, varm eller kald?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Klarer ikke finne ut av hva alags undertone jeg har. Noen som ser?

Anonymkode: 8da16...277

Skrevet

Ta et hvitt ark mot halsen. Ser huden din gul ut eller rosa? 

Anonymkode: 32f5e...2de

Skrevet

Kanskje lurt å legge ved bilde 🙄😂

ABF6F4D5-26A7-44C4-8706-8C76C12BE7AA.jpeg

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ta et hvitt ark mot halsen. Ser huden din gul ut eller rosa? 

Anonymkode: 32f5e...2de

Klarer ikke se det.

Skrevet

Syns det ser ut som du har rosa undertone.

Anonymkode: fa1a4...20e

• Liker 1
Skrevet

Ligner på meg selv. Men jeg vet heller ikke hva slags undertone jeg har. Men tror IKKE jeg har gult iallfall. Muligens noe mer kjøligere tone til tross for litt rødlige nyanser her og der.

Anonymkode: 60412...236

Skrevet

Du ser veldig lik ut som meg, og jeg er nøytral. Jeg har testet meg frem, og sminke med rosa base blir alltid feil, mens gul går oftest greit på meg.

Anonymkode: dede7...1b6

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du ser veldig lik ut som meg, og jeg er nøytral. Jeg har testet meg frem, og sminke med rosa base blir alltid feil, mens gul går oftest greit på meg.

Ja, bruker jeg nøytral tone eller kald tonet foundation blir ansiktet grå/eller rosa aktiv. Veldig kontrast til halsen min som da ser litt gul ut i forhold. Men jeg har naturlig mellomblondt hår som er litt gyllent, men det kler jeg ikke! Og striper jeg det lysere i varm blond, blir det veldig kræsj med ansiktshuden, samme med nøytrale blond toner. Men jeg skal jo da i utgangspunktet ikke kle kald blondt?? Syntes det er veldig vanskelig! 

Skrevet

Jeg klarer ikke se det.  Syns jeg er rosa når jeg er veldig blek og gyllen/gul når jeg er brun. Bruker nøytral foundation. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ja, bruker jeg nøytral tone eller kald tonet foundation blir ansiktet grå/eller rosa aktiv. Veldig kontrast til halsen min som da ser litt gul ut i forhold. Men jeg har naturlig mellomblondt hår som er litt gyllent, men det kler jeg ikke! Og striper jeg det lysere i varm blond, blir det veldig kræsj med ansiktshuden, samme med nøytrale blond toner. Men jeg skal jo da i utgangspunktet ikke kle kald blondt?? Syntes det er veldig vanskelig! 

Hm, jeg hadde not matchet foundation med hals :) prøvd det? Da blir det mer helhetlig i alle fall.

Jeg er naturlig brunette og passet ikke blondt så bra når jeg farget for mange år siden. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Hm, jeg hadde not matchet foundation med hals :) prøvd det? Da blir det mer helhetlig i alle fall.

Jeg er naturlig brunette og passet ikke blondt så bra når jeg farget for mange år siden. 

Jeg kjøper nå varm foundation, men hårfargen blircda totalt kræsj. Har min naturlige hårfarge nå, som er mellom blond, litt gyllen. Ser så kjedelig og «grå mus» ut. Mørkere kan jeg ikke gå, gjort det før og kler det ikke. Blir det lysnet i varme toner, blir det også helt, helt feil. Kald blond, vil det funke? Og hvor lys? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg kjøper nå varm foundation, men hårfargen blircda totalt kræsj. Har min naturlige hårfarge nå, som er mellom blond, litt gyllen. Ser så kjedelig og «grå mus» ut. Mørkere kan jeg ikke gå, gjort det før og kler det ikke. Blir det lysnet i varme toner, blir det også helt, helt feil. Kald blond, vil det funke? Og hvor lys? 

Syntes håret plutselig blir veldig gult inntil huden og huden veldig rødlig..

FF7447F6-DFA2-49A4-991E-704E43D198CC.png

47EA60E8-2A36-4407-AEC8-16535C945B5C.png

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Syntes håret plutselig blir veldig gult inntil huden og huden veldig rødlig..

FF7447F6-DFA2-49A4-991E-704E43D198CC.png

47EA60E8-2A36-4407-AEC8-16535C945B5C.png

Her ser du helt klart kald ut. Det letteste er å se om du kler gull eller sølv best. Det som ikke stikker seg for mye ut, men smelter inn i helheten.

Anonymkode: c4258...d8e

Skrevet

Du kan også trykke på kragebeinet, når du slipper opp ser du gult eller rødt da?

Anonymkode: c4258...d8e

Skrevet

jeg vil si du er nøytral-kald, du vil dermed kunne oppleve å kle både gull og sølvsmykker, men hva gjelder hår så vil kalde blondtoner vil kle deg best

Anonymkode: c7e37...d5a

Skrevet

Jeg kjenner meg igjen i problemstillingen. Selv kler jeg best sølv, men bruker jeg en kald foundation med rosa undertoner så ser jeg skitten ut... For gult blir også feil, så jeg tipper jeg er nøytral. Har hazel øyefarge også.

Har du sjekket ut "light olive skin tone"?

Anonymkode: 85769...8e0

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 15.9.2021 den 16.41):

Kanskje lurt å legge ved bilde 🙄😂

ABF6F4D5-26A7-44C4-8706-8C76C12BE7AA.jpeg

Syns blodårene dine ser grønne ut så varm

Anonymkode: a751e...b42

• Liker 1
Skrevet

Ble ikke noe klokere av å spørre her 😂😅 Fikk beskjed på ett parfymeri igår da jeg skulle kjøpe foundation, du er IKKE kald hvertfall. Hun mente jeg var varm, men mot nøytral. Så vanskelig. Har snart frisør time og aner ikke hva slags tone jeg skal gå for. Nå er tuppene nokså gule og det syntes jeg ikke er veldig pent, men finnes vell varme blonde toner som ikke er gule? Evt gå for kald, men har vært det før og husker det som at håret så veldig grått ut, jeg ble også litt grå i ansiktet..

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 16.9.2021 den 17.09):

Jeg kjenner meg igjen i problemstillingen. Selv kler jeg best sølv, men bruker jeg en kald foundation med rosa undertoner så ser jeg skitten ut... For gult blir også feil, så jeg tipper jeg er nøytral. Har hazel øyefarge også.

Har du sjekket ut "light olive skin tone"?

Anonymkode: 85769...8e0

Kan en som er 100% norsk ha olive hudtone? 

Skrevet

Det er nesten ingen som er lyse i huden som kler å være varm blond med mindre de er veldig veldig brune. Det tryggeste vil være å gå for en kald blondfarge, eventuelt heller gå for noe mer mot kobber. Du kommer IKKE til å kle en varm blondfarge så lys som du er i huden TS

Anonymkode: c7e37...d5a

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...