AnonymBruker Skrevet 15. september 2021 #1 Skrevet 15. september 2021 Hei dere. Har en hund som ruller deg i alt mulig. De siste dagene har han vert ute i hagen, og stinket fy og helv da han kommer inn igjen. Tror han har rullet seg i kompost som ligger i skråningen ved hagen. Andre gangen var det kattebæsj. Og gangen etter det var det snegler. Tips? Det er jo ikke bra å dusje han for mye heller, selv om jeg har gjort det hver dag de siste dagene... Anonymkode: dccd7...3f0
Fiora Skrevet 15. september 2021 #2 Skrevet 15. september 2021 Hvor gammel er hunden? Begge mine gikk igjennom en sånn ekkel «rulle seg i alt» fase da de var ca 1 år. Gikk over av seg selv etterhvert, men i den perioden bare dusjet vi de hver gang! Ville nok kanskje prøvd å påse at hunden ikke kommer seg til den fristende komposten i mellomtiden? Sett opp grønne kompostgjerder? Du får dem for en hundrings på Biltema og jula å sånn 😊 1
Troyamin Skrevet 15. september 2021 #3 Skrevet 15. september 2021 Eneste som vil funke er at du må ha hunden under konstant oppsyn, slik at du kan ta den på fersken og dermed kunne stoppe den. 3
AnonymBruker Skrevet 15. september 2021 #4 Skrevet 15. september 2021 Fiora skrev (4 timer siden): Hvor gammel er hunden? Begge mine gikk igjennom en sånn ekkel «rulle seg i alt» fase da de var ca 1 år. Gikk over av seg selv etterhvert, men i den perioden bare dusjet vi de hver gang! Ville nok kanskje prøvd å påse at hunden ikke kommer seg til den fristende komposten i mellomtiden? Sett opp grønne kompostgjerder? Du får dem for en hundrings på Biltema og jula å sånn 😊 Takk for svar. Hunden er 1 år og 2 mnd så kanskje det ligger noe der. Får satse på at det går over da gjerne. Om ikke så får jeg holde oppsyn med han konstant ja. 😅😛 Troyamin skrev (4 timer siden): Eneste som vil funke er at du må ha hunden under konstant oppsyn, slik at du kan ta den på fersken og dermed kunne stoppe den. Takk for svar. Skal holde øyet med han neste gang jeg slipper han ut! Anonymkode: 86fc9...0c4 1
AnonymBruker Skrevet 15. september 2021 #5 Skrevet 15. september 2021 Oppsyn + gjerd av det du kan med kompostgjerder fra felleskjøpet. Min eldste har aldri rullet seg i noe, men min yngste har nettopp begynt å rulle i ting. For noen dager siden gned han seg godt ned i ganske fersk klase med kumøkk 😅 Anonymkode: e11fb...ad5
AnonymBruker Skrevet 15. september 2021 #6 Skrevet 15. september 2021 Katter liker best å gjøre fra seg på plasser hvor de kan grave (hagebedd), så du kan jo gjerde inn kun plena. Da får ikke hunden tilgang til verken bedd eller kompost Anonymkode: e11fb...ad5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå