Gå til innhold

Hjelp....tips til hvordan pynte langbord uten at det blir dyrt?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skal gifte oss ( overraskende på gjestene) ....tenker å dekke et langbord. Har mange vaser,nydelige serviser.....men ingen duk og lignende. Tenker å kjøpe litt blomster.....og servietter,men vil helst ikke dra rundt og kjøpe så mye. Noen som har noen ideer? Blir veldig glad for tips...Bordet er av eik. Burde kanskje hatt en hvit duk? 

Anonymkode: ed5fb...014

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvilken stil liker du? For meg hadde et eikebord med masse flotte vaser med blomster, grønt og andre naturmaterialer, kanskje på en hvit duk eller bare en hvit sentral løper, vært mer enn nok. Trenger ikke duk for min del :)

Vanlige hvite servietter, eller kanskje nøytrale stoffservietter på en nøytral duk (hvis du ønsker å investere i det?)?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det billigere å kjøpe potteplanter (med blomster på) enn buketter. Klipp blomster av plantene og sett de i vaser i forskjellige fasonger og størrelser. 
Hvite laken kan fint brukes som duk. Men, er bordet fint så er ikke duk nødvendig. 

Anonymkode: e622a...f86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk ut gis bort på Finn. Og om dere skal ha bord skilt plukket vi skjell og skrev navnet med sølv tusj :)

Anonymkode: decca...a35

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bland inn kvister og blader fra naturen inn i blomstene så trenger du ikke å kjøpe så mye blomster. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mhmjadda skrev (10 minutter siden):

Hvilken stil liker du? For meg hadde et eikebord med masse flotte vaser med blomster, grønt og andre naturmaterialer, kanskje på en hvit duk eller bare en hvit sentral løper, vært mer enn nok. Trenger ikke duk for min del :)

Vanlige hvite servietter, eller kanskje nøytrale stoffservietter på en nøytral duk (hvis du ønsker å investere i det?)?

Ja ikke så dumt med en løper i midten...så kom jeg på at jeg har fire,fem norgesglass,kanskje jeg skal bruke de....Skal tro hvor jeg kan kjøpe en sånn løper da?ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Bland inn kvister og blader fra naturen inn i blomstene så trenger du ikke å kjøpe så mye blomster. 

Takk for tips, det var jammen lurt :) ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Sjekk ut gis bort på Finn. Og om dere skal ha bord skilt plukket vi skjell og skrev navnet med sølv tusj :)

Anonymkode: decca...a35

takk, det var lurt :) ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Det billigere å kjøpe potteplanter (med blomster på) enn buketter. Klipp blomster av plantene og sett de i vaser i forskjellige fasonger og størrelser. 
Hvite laken kan fint brukes som duk. Men, er bordet fint så er ikke duk nødvendig. 

Tips til potteplante som kan passe? Er glad i hvit,grønn,lilla....ikke blå og rosa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God ide med skjell med navn på. Var i bryllup der de hadde plukket små flate stener og skrevet navn på til bordkort. Ellers var bordet pyntet med fine små greiner og blader, det var høstfarger og veldig fint! 

Anonymkode: d5503...b62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvit duk og mange norgesglass/glasskrukker med lyd i nedover hele bordet synes jeg er fint. Forskjellig høyde og størrelse på norgesglassebe, og noen glassvaser innimellom med  blomster/grønne blader, og enkle servietter. 

Anonymkode: b4886...a50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Tips til potteplante som kan passe? Er glad i hvit,grønn,lilla....ikke blå og rosa

Hortensia - kjempefint å klippe av og ha i lave vaser. De hvite er jo sykt fine!

Anonymkode: b4886...a50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

Vi fekk svigerfar til å skjære opp trestubbar i fine skiver som vi hadde telysglas og vase oppå. Brukte vasar med rhododendron frå mamma sin hage, og var innom ein annan hage og fekk klipt opp eføy til å legge utover borda. Masse gratis og fin pynt ute i naturen! :) Kan bruke kongler, mose, løv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snu vinglass og bruk de som telys-holder. Bruk steiner som bordkort. Sag av noen trær, og bruk det som bordkort. Kjøp lys på Nille, det er det generelt mye billig pynt, lys osv. ta bilder av gjestene, og bruk de som bordkort. 

Anonymkode: 64f1e...2dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...