AnonymBruker Skrevet 15. september 2021 #1 Skrevet 15. september 2021 Jeg begynte i ny jobb i mai, og sliter med en ting... nesten alt av stoler har armlener, og jeg er ganske brei over baken. Vi har sofaer, altså toseter og treseter, men det er ikke alltid de er ledige, så jeg har ved et par anledninger kommet litt sent inn, og måttet "snike" meg ned i disse stolene. Hva ville du gjort - snakket med arbeidsgiver, eller noe? Anonymkode: e0ab0...e36 1
AnonymBruker Skrevet 15. september 2021 #2 Skrevet 15. september 2021 Jeg ville ha forsøkt å gå ned i vekt. Anonymkode: 801fe...d41 17
AnonymBruker Skrevet 15. september 2021 #3 Skrevet 15. september 2021 kanskje du kan høre om det er mulighet for å kjøpe inn noen krakker der dere har møterom? de kan jo også være lett tilgjengelige og raske og flytte på om det teens andre steder. Anonymkode: f5ee0...3f0 1
AnonymBruker Skrevet 15. september 2021 #4 Skrevet 15. september 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg ville ha forsøkt å gå ned i vekt. Anonymkode: 801fe...d41 🤣 Skjønte da den kom! Det skjer liksom ikke over natta det heller! 😉 Anonymkode: e0ab0...e36 1
AnonymBruker Skrevet 16. september 2021 #5 Skrevet 16. september 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): 🤣 Skjønte da den kom! Det skjer liksom ikke over natta det heller! 😉 Anonymkode: e0ab0...e36 Hvis man er så bred over hekken at man nesten setter seg fast i stolen, ja da er det på tide å gjøre noe med vekten! Anonymkode: ddc5e...fa7 8
Bruker? Skrevet 16. september 2021 #6 Skrevet 16. september 2021 (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvis man er så bred over hekken at man nesten setter seg fast i stolen, ja da er det på tide å gjøre noe med vekten! Anonymkode: ddc5e...fa7 Eller så har en samla det over baken, trenger ikke å være veldig feit for at noen stoler skal være smale. Damefasong og lang kan være nok Endret 16. september 2021 av Bruker? 3
AnonymBruker Skrevet 16. september 2021 #7 Skrevet 16. september 2021 Er dette snakk om møterommet, eller arbeidsplasser dere sitter på daglig? I første omgang hadde jeg forsøkt å passe på å komme så tidlig som mulig for å kunne velge plass. Så hadde jeg kanskje nevnt problemstillingen for sjefen, og spurt om det var mulig å kjøpe inn noen ekstra stoler uten armlener. Evt. så kan du jo rett og slett vise diskret til en person i sofaen «Du, vi kunne ikke ha byttet plass? Jeg er litt for bred over baken for disse stolene, skjønner du» Sikkert litt pinlig, men jeg kan jo aldri tenke meg at noen ville sagt nei til en sånn forespørsel. Anonymkode: c7e29...4c3
AnonymBruker Skrevet 16. september 2021 #8 Skrevet 16. september 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvis man er så bred over hekken at man nesten setter seg fast i stolen, ja da er det på tide å gjøre noe med vekten! Anonymkode: ddc5e...fa7 Dette burde være innlysende.. ellers må de kjøpe XL stoler til deg, og det er vel litt pinlig vel? Hvis ikke får du ta det opp, at du trenger en stol du kan passe i og at den kun er din.... Nei, jeg hadde bare slanket meg. Bra for helsa også Anonymkode: 520d7...ff3
AnonymBruker Skrevet 16. september 2021 #9 Skrevet 16. september 2021 Kan være ts er mann. Og EKTE menn veier 200 kg 🙂 Anonymkode: 008b9...544 1
AnonymBruker Skrevet 16. september 2021 #10 Skrevet 16. september 2021 Bruker? skrev (5 timer siden): Damefasong og lang kan være nok Nettopp! Både høy og stor. AnonymBruker skrev (5 timer siden): Er dette snakk om møterommet, eller arbeidsplasser dere sitter på daglig? Anonymkode: c7e29...4c3 Ikke på møterom, men ute i fellesareal, der vi er en del med de vi jobber med. AnonymBruker skrev (3 timer siden): Kan være ts er mann. Og EKTE menn veier 200 kg 🙂 Anonymkode: 008b9...544 Ikke mann og ikke 200 kg.😉 Anonymkode: e0ab0...e36
AnonymBruker Skrevet 16. september 2021 #11 Skrevet 16. september 2021 Har du sjekket at armlenene er stilt ut langt nok? Er ofte knapper under stolen eller på siden som skyver armlenene enten utover eller bak. Anonymkode: 74412...f7c 1
AnonymBruker Skrevet 16. september 2021 #12 Skrevet 16. september 2021 Jeg har litt samme problemet, og jeg er langt ifra bælfeit, er 180 cm høy og bredehofter, så å sitte er null problem, men noen stoler er smale ved armlenene. På noen av stolene kan armlenene skyves ut et par hakk. Jeg pleier uansett å si i en spøkefull tone at jeg rett og slett er for feit for stolen så om noen vil bytte. Er flere på jobb som har samme "problem" da, ikke mannfolkene da de sklir rett nedi med sine smale hofter. Anonymkode: d8b67...a4e 2
AnonymBruker Skrevet 16. september 2021 #13 Skrevet 16. september 2021 Bruker? skrev (5 timer siden): Eller så har en samla det over baken, trenger ikke å være veldig feit for at noen stoler skal være smale. Damefasong og lang kan være nok Nei, det kan ikke det. Dette kalles selvbedrag. Ts: om ingen stoler passer så må du jo pent ta det opp med din nærmeste leder at du ikke passer i stolene. At arbeidsgiver da kjøper inn en stol i "xxxl" til deg er en påregnelig risiko - altså at du får en "spesialstol". Å bytte ut flere titalls eller hundretalls stoler er ikke en utgift man kan regne med at de tar frivillig. Jeg tror derfor at du bør vurdere om det kan være såpass belastende å få egen stol at du heller bare står langs veggene i de tilfellene sofa ikke er ledig frem til du går ned i vekt. Med en rasjonell plan for sunn vektoppnåelse er det jo ikke snakk om veldig mange måneder (arbeidsgiver vil uansett måtte bestille stol, noe som tar en måned eller tre). Anonymkode: 8592c...d17
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå