AnonymBruker Skrevet 15. september 2021 #1 Skrevet 15. september 2021 Ja, hvor utsatt er man for at noen "tar seg til rette" mens man sover i en slik felles sovesal? Har du eller noen du kjenner opplevd dette? Og hvor vanlig er det at man kan bli frastjålet verdisaker man har liggende i en ryggsekk på et slikt sted? To ting som stopper meg fra å benytte meg av slik losji. Anonymkode: d365d...3c1 1
AnonymBruker Skrevet 15. september 2021 #2 Skrevet 15. september 2021 Voldtekt, ikke så veldig vanlig. Stjeling, veldig vanlig. Anonymkode: 1c789...774 6
Daria Skrevet 15. september 2021 #3 Skrevet 15. september 2021 Jeg har hatt en del netter på sovesal og fellesrom, primært i Nord-Europa, da jeg var yngre, og har aldri tenkt tanken på overgrep. Man er jo ikke bare to på rommet, man er mange, og sannsynligheten for at flere er våkne og får med seg at det skjer noe er stor. Jeg har aldri hatt ubehagelige opplevelser, og den eneste gangen noen uventet tok på meg var det en litt ustø 2-åring som syntes foten min var et godt sted å holde seg fast. En del steder er det låsbare skap, ellers har jeg gjerne hatt verdisaker i senga. 2
AnonymBruker Skrevet 15. september 2021 #4 Skrevet 15. september 2021 Jeg har bare sovet på sovesal med blandet kjønn på turisthytte i Norge, der følte jeg meg veldig trygg iallfall, også for stjeling. Men på hostell i utlandet ville jeg ønsket at det kun var kvinner/jenter på sovesalen.. På slike steder har de vel låsbare skap? Vil tro det fort er mye tyverier om man har ting løst ute mens man sover. Anonymkode: 359a6...2fa 1
AnonymBruker Skrevet 15. september 2021 #5 Skrevet 15. september 2021 På hostell er faren betydelig større for å komme drassende med blodsugende insekter hjem; veggedyr er ikke så koselig å ha med seg i ryggsekken. Anonymkode: 0cfb2...d86 2
AnonymBruker Skrevet 15. september 2021 #6 Skrevet 15. september 2021 Jeg kjenner en som opplevde overgrep på hostel i utlandet. Hun ble i tillegg dopet ned først. Anonymkode: f8cd8...d56
AnonymBruker Skrevet 15. september 2021 #7 Skrevet 15. september 2021 Overgrep nei, men stjeling ja. Gjem verdisaker og ta med deg når du går ut. Anonymkode: 0fe9f...1f6 1
AnonymBruker Skrevet 15. september 2021 #8 Skrevet 15. september 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg kjenner en som opplevde overgrep på hostel i utlandet. Hun ble i tillegg dopet ned først. Anonymkode: f8cd8...d56 Var det ikke andre som fikk med seg dette? Man er jo gjerne 10-20 på samme rom. Anonymkode: 0fe9f...1f6
AnonymBruker Skrevet 15. september 2021 #9 Skrevet 15. september 2021 Jeg og en venninne sov noen netter på sovesal i øst-Europa når vi var 19. vi syntes det var litt ekkelt (som i uhygienisk), men følte ikke det var noe utrygt mht voldtekt. Vi sov jo sammen med veldig mange andre. Sov også på vandrerhjem med typ 6 på ett rom, da sov vi kun jenter på samme rom. Kan ikke helt huske hva vi gjorde med verdisaker- men på nattog i Europa sov jeg iallefall med verdisakene under hodet. Anonymkode: c6e8a...e05
Tvist Skrevet 15. september 2021 #10 Skrevet 15. september 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg og en venninne sov noen netter på sovesal i øst-Europa når vi var 19. vi syntes det var litt ekkelt (som i uhygienisk), men følte ikke det var noe utrygt mht voldtekt. Vi sov jo sammen med veldig mange andre. Sov også på vandrerhjem med typ 6 på ett rom, da sov vi kun jenter på samme rom. Kan ikke helt huske hva vi gjorde med verdisaker- men på nattog i Europa sov jeg iallefall med verdisakene under hodet. Anonymkode: c6e8a...e05 Har sovet på sovesal flere ganer i utlandet, en gang var det kun mennn (i hovedsak fra Midtøsten). Null problem. En gang i Trondheim, det gjør jeg ikke igjen, fant en kondom i senga.
AnonymBruker Skrevet 17. september 2021 #11 Skrevet 17. september 2021 Så lenge man ikke er alene, eller to kvinner, og sover på samme rom som mange menn i samme gjeng, so alle har samme tanker, så går det nok greit vil jeg tro. Alt kan skje selvsagt, men oddsen for at noe skjer når man er 10-20 på samme rom , er vel heldigvis liten. Evt voldtektsmenn er vel redde for at man skal rope og noen våkner. Er vel farligere på hostel, der man bor på rom med kun en fremmed, og ikke mange. Anonymkode: e7da5...240
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå