Gå til innhold

Bivirkninger av urinveisinfeksjontabletter?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Greit, jeg har fått trippel dosering enn det legen sa jeg skulle, men han sa "jaja bare ta de, det er ikke noen fare", men de går ordentlig utover dagene mine. I går tok jeg meg nær av den minste spøk og begynte å grine for ikkenoe, i dag har jeg hatt PMSx10 og klikket på 4 folk iløpet av dagen. Er så utrolig forbanna og sinna og tåler ingen ting, greit jeg har temperament fra før men nå er det ordenltlig ille, pluss at jeg svimler og holder på å spy hele dagen.

Bør jeg si fra til legen, eller bør jeg holde ut resten av kuren? Tar til i morgen kveld.

Jeg blir gæren og jeg vil slå ned noen :kjempesinna:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det høres rart ut at Selexid skal ha virkning på humøret?

Svimmelheten og kvalmen er trolig pga medisinen, men humørendringer har jeg ikke hørt om før.

Sikker på at det ikke er PMS da? Eventuelt stress pga at du er syk?

Men du bør absolutt si det til legen slik at han får sendt det inn til bivirkningsregisteret , om han gidder da.

Du bør holde ut så lenge du klarer, jeg har selv tatt tredagers kurer (etter anbefaling fra lege), og resultatet ble at jeg ble syk igjen et par dager etter siste pille. Jeg er tydeligvis av den typen som må ha en tablett, tre ganger daglig, i 7 døgn, altså samme dose, men dobbelt så lenge som standardbehandling.

Et lite tips, hiv i deg Solaray tranebærkapsler, en i timen eller hver 2 time nå når du er syk, og 1-3 i døgnet permanent (mener du har vært plaget av dette tidligere?)

Skrevet

jeg har blitt sånn av de før, og hadde det vært pms hadde jeg vært premenstruell 2 uker i forveien for da får jeg mensen ;)

Synes bare det er så kjedelig at det alltid er noe galt med medisinene mine. Tør jo ikke gå ut blant folk, så tror jeg tar medisinene i morra og blir ferdig med det og avlyser avtaler og blir sittende hjemme og syte :-S

Men takk for tips :)

Skrevet

En ting jeg kom på nå, om jeg ikke husker feil senker iblant penicillin opptaket av hormonell prevensjon, kan det være det som har skjedd?

Altså at du i praksis ikke opptar p-pillene, og dermed får en pms reaksjon?

Jeg er langt i fra sikker her, og jeg lurer på om det var antibiotika og ikke penicillin det var snakk om, men jeg begynte bare å lure, er det noen som vet sikkert?

Skrevet

Isåfall forklarer det mye, jeg er forbanna fra topp til tå, så håper folk jeg skal til i dag får meg i bedre humør og ikke det ender opp med at jeg skjeller dem ut og begynner å grine ;p

Skrevet

Ja, kanskje det er noe slikt, men som sagt, jeg er langt i fra sikker.

(og du, til du vet sikkert om det er slik, bruk kondom el i 14 dager, greiere det enn å få seg en “overraskelse” om 9 mnd ;))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...