AnonymBruker Skrevet 15. september 2021 #1 Skrevet 15. september 2021 Jeg har en mannlig kollega (er kvinne selv) som venter barn snart, og siden vi har jobbet tett sammen i mange år og har god kontakt, tenkte jeg å strikke noe til den kommende babyen. Da mannen min hørte det, utbrøt han spontant «hva tror du dama hans synes om det?». Jeg ble helt paff, for jeg har aldri tenkt tanken på at hun skulle tro noe som helst om meg. Jeg jobber tett med mannen hennes og vi møtes av og til sammen med andre på fritida, men det har aldri vært så mye som et flørtende ord mellom oss. Hva ville dere tenkt? Ville dere reagert om babyen fikk en gave fra en kollegaen (av motsatt kjønn) til partneren deres? Anonymkode: 33ab4...771 3
AnonymBruker Skrevet 15. september 2021 #2 Skrevet 15. september 2021 Gave er helt OK, men hjemmestrikk ville jeg synes var veldig pussig. Det er noe bestemødre står for. Anonymkode: d0100...1e8 9
AnonymBruker Skrevet 15. september 2021 #3 Skrevet 15. september 2021 Jeg har jobbet sammen med et par 'kroniske strikkere' (gjerne de som har våken nattevakt for å holde seg våkne), fra disse hadde jeg ikke syntes det var pussig med hjemmestrikk. Fra kolleger jeg aldri hadde sett strikke hadde det vært mer påfallende. Anonymkode: a8517...1ca 12
AnonymBruker Skrevet 15. september 2021 #4 Skrevet 15. september 2021 Med mindre du har et forhold til moren også så ville jeg ha droppet hjemmestrikken. Det skal så lite til for at en hormonell nybakt mor begynner å lure på hvorfor pokker mannen har med seg strikketøy hjem fra en (for henne) fremmed dame. Sokker kan kanskje være innafor, men ikke noe mer. Det blir på en måte litt for personlig, og nybakte mødre har følelsene sine utenpå kroppen, er ofte svært urimelige og usikre og tuter for den minste lille ting. 🙈 Anonymkode: 415e0...ba5 8
mereo Skrevet 15. september 2021 #5 Skrevet 15. september 2021 Hadde syntes det var hyggelig om en av mannens kollegaer hadde lagt ned tid i gaven de ga. Samme gjelder egne kollegaer. 44
AnonymBruker Skrevet 15. september 2021 #6 Skrevet 15. september 2021 Vi fikk hjemmestrikk fra flere av mannens (kvinnelige) kollegaer. Kjempekoselig! De er riktignok litt eldre enn han, men hadde ikke stussa på om det var noen av hans jamngamle heller. Anonymkode: 27434...2f0 27
AnonymBruker Skrevet 15. september 2021 #7 Skrevet 15. september 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Med mindre du har et forhold til moren også så ville jeg ha droppet hjemmestrikken. Det skal så lite til for at en hormonell nybakt mor begynner å lure på hvorfor pokker mannen har med seg strikketøy hjem fra en (for henne) fremmed dame. Sokker kan kanskje være innafor, men ikke noe mer. Det blir på en måte litt for personlig, og nybakte mødre har følelsene sine utenpå kroppen, er ofte svært urimelige og usikre og tuter for den minste lille ting. 🙈 Anonymkode: 415e0...ba5 Uff, ja. Dette hadde jeg ikke helt tenkt på. Ser ut som hehe bør droppe strikketøyet….Tror bare det er så utrolig opplagt for meg at det ikke ligger noe mer bak, men det er klart det kan se helt annerledes ut for henne (har aldri møtt henne), og jeg vil absolutt ikke skape noen vanskeligheter for min kollega. Takk for gode (om enn litt overraskende svar). Anonymkode: 33ab4...771 3
AnonymBruker Skrevet 15. september 2021 #8 Skrevet 15. september 2021 Jeg hadde syntes det var veldig hyggelig å få! Nå er jeg gravid da så vet ikke noe om barselshormoner. Jeg har mannlige kollegaer og om min mann hadde blitt sjalu på at jeg fikk gave til baby vi venter fra dem hadde jeg syntes han var teit. Nå strikker ingen av mine mannlige kollegaer da.. men har et par venninner som strikker og jeg HÅPER de strikker noe til meg jeg synes ikke hjemmestrikk er forbeholdt bestemødre lenger. Jeg hadde også tenkt å lage noe til min kollega og kompis sin baby og jeg tror ikke dama hans hadde blitt sur for det, men jeg endte med å ikke rekke det så jeg kjøpte noe istedet. Du kan jo høre med din kollega da, si at du vurderte å lage et plagg til babyen han venter og spør om han og dama synes sånt er hyggelig eller om de ønsker kjøpte gaver...? Anonymkode: ed06b...272 8
AnonymBruker Skrevet 15. september 2021 #9 Skrevet 15. september 2021 Vi fikk hjemmestrikk fra en av mannens kvinnelige kollega. Yngre enn oss begge. Han jobber tett sammen med henne, og jeg har så vidt hilst på henne et par ganger. Synes det var kjempehyggelig! Hadde jeg hatt problemer med dette så hadde det jo ikke vært strikketøyet som var problemet, men den relasjonen jeg ev. mente de hadde. Har lært hjemmefra at man skal være takknemlig for gaver, og spesielt noe som er hjemmelaget som det ligger tid og omtanke bak! Og det prøver jeg å leve etter. Anonymkode: 79b82...1af 27
Porkupine Skrevet 15. september 2021 #10 Skrevet 15. september 2021 Min mann har to kvinnelige kolleger har en jobbvenn med. Hadde syntes det var kjempehyggelig med strikk fra dem. ☺️ 5
AnonymBruker Skrevet 15. september 2021 #11 Skrevet 15. september 2021 Jeg hadde ikke reagert om vi fikk det av en av mannens kvinnelige kollegaer. Bare tenkt at det var hyggelig Anonymkode: 3f98f...a1b 5
AnonymBruker Skrevet 15. september 2021 #12 Skrevet 15. september 2021 Kjempekoselig! Jeg hadde bare husket å skrevet begge navn på kortet (far og mors) Anonymkode: c5b8f...47d 8
AnonymBruker Skrevet 15. september 2021 #13 Skrevet 15. september 2021 Hadde aldri tenkt tanken at hjemmestrikk kan være mer problematisk enn noen annen gave! Dersom du er en strikker, så er det vel helt logisk at du gir en strikket gave!? Kjør på! Anonymkode: 002ad...816 15
AnonymBruker Skrevet 15. september 2021 #14 Skrevet 15. september 2021 Ser ikke problemet. Kanskje heller spørre mannen din om det er han som har et problem med at du strikker sokker til mannlig kollegas baby. Anonymkode: 2c12d...e40 10
tangent Skrevet 15. september 2021 #15 Skrevet 15. september 2021 Det ville jeg ikke synes var problematisk i det hele tatt! Hadde bare vært en hyggelig gave som viste at mannen min hadde sagt til kollegaer at han ventet barn og gledet seg. 3
Brunello Skrevet 15. september 2021 #16 Skrevet 15. september 2021 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Uff, ja. Dette hadde jeg ikke helt tenkt på. Ser ut som hehe bør droppe strikketøyet….Tror bare det er så utrolig opplagt for meg at det ikke ligger noe mer bak, men det er klart det kan se helt annerledes ut for henne (har aldri møtt henne), og jeg vil absolutt ikke skape noen vanskeligheter for min kollega. Takk for gode (om enn litt overraskende svar). Anonymkode: 33ab4...771 Kan du ikke heller gå ut fra at konen hans er en normal kvinne. Da er det helt greit med hjemmestrikket. 20
AnonymBruker Skrevet 15. september 2021 #17 Skrevet 15. september 2021 Hm…mer nyanserte svar etterhvert her, ser jeg. Jeg tenker jo at dersom jeg hadde hatt et forhold til denne mannen (eller ønsket å ha det), så hadde jeg vel ligget litt lavere i terrenget enn å strikke til babyen. Jeg er ingen strikker, men siden dette er en kollega jeg setter veldig stor pris på, tenkte jeg det var en hyggelig gest at jeg faktisk anstrengte meg litt….men vi får se hva jeg ender opp med.. Anonymkode: 33ab4...771 6
AnonymBruker Skrevet 15. september 2021 #18 Skrevet 15. september 2021 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Hm…mer nyanserte svar etterhvert her, ser jeg. Jeg tenker jo at dersom jeg hadde hatt et forhold til denne mannen (eller ønsket å ha det), så hadde jeg vel ligget litt lavere i terrenget enn å strikke til babyen. Jeg er ingen strikker, men siden dette er en kollega jeg setter veldig stor pris på, tenkte jeg det var en hyggelig gest at jeg faktisk anstrengte meg litt….men vi får se hva jeg ender opp med.. Anonymkode: 33ab4...771 I utgangspunktet hadde jeg ikke tenkt over det hvis mannen hadde kommet hjem med noe hjemmestrikk fra en kollega. Det er mange som liker å strikke og er gode til det. Men når du skriver at du egentlig ikke er en strikker men vil legge ned litt ekstra innsats for å vise at vi bryr deg litt ekstra.... det syns jeg kanskje blir litt spesielt Anonymkode: 3d5f0...3bd 3
AnonymBruker Skrevet 15. september 2021 #19 Skrevet 15. september 2021 Ikke gi babyer hjemmestrikk. Det finnes nydelig tøy i god kvalitet på butikken som faktisk er behagelig å ha på. Folk får nok hjemmestrikk med bestemødre som de må ha på hylende barn og ta bilde av før det legges godt bakerst i skapet og så kastes rundt konfirmasjonen. At du er kollega sier enda mer "ikke hjemmestrikk". Jeg (kvinne) hadde aldri mer tatt en kollega alvorlig om hen hadde strikket ting og tatt med (eller, enda verre, strikket på jobb!). Strikking er en fin hobby, men ikke noe å plage folk med. Anonymkode: e087e...2d3 1
Rosa Sitron Skrevet 15. september 2021 #20 Skrevet 15. september 2021 `Jeg ville satt pris på at mannen fikk gave fra kollega til baby. Hadde ikke stusset over at det var strikket 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå