AnonymBruker Skrevet 15. september 2021 #1 Skrevet 15. september 2021 Lang historie kort. Barnefar og barnemor har i dag 50/50. Samarbeidet er dårlig/ikkeeksisterende. Barnemor jobber turnus som sykepleier og er bipolar - som gjør at livet ikke alltid er like enkelt for henne. Når det ble slutt jobbet barnefar på sjøen og hadde barnet periodevis når han var hjemme(de var gode venner og enkelt å samarbeide). Barnefar ble så gift, sluttet som sjømann og startet ny familie. Da barnefar fikk seg ny dame, ble barnemor sjalu og forbanna og slik har det vært siden. Barnet er nå 12 år og er svært utfordrende. 50/50 ordninger fungerer svært dårlig når samarbeidet er så dårlig. Nå er barnefar kommet i den posisjonen at han må jobbe turnus i en periode (1uke på-1uke fri) fra oktober av. Det foreligger en signert samværsavtale som sier at om far må jobbe turnus igjen skal barnet være hos mor når han er bortreist og far skal betale barnebidrag). Barnemor vil ikke ha barnet mer enn hun allerede har og nekter dermed dette. Far står i en vanskelig posisjon da han er pålagt dette av arbeidsgiver (bytte jobb er ikke aktuelt). Kona hans har ikke kapasitet til å ha barnet ekstra, med 3 egne barn hjemme hvorav 2 av barna er vanskeligstilte. Konas familie bor ikke i nærheten og far har ikke familie. Hva gjør far? Han vil gjerne ha barnet så mye som mulig men kan ikke nå i denne perioden. Kan mor pålegge barnefar samvær? Høres forferdelig ut men.. Barnet selv har full forståelse for at han må jobbe og har ingen problemer med å være mer hos mor. Anonymkode: 2e40a...d0e
AnonymBruker Skrevet 15. september 2021 #2 Skrevet 15. september 2021 Men hvis far jobber 1 uke på og 1 uke av kan han vel ha barnet de 50 % han er hjemme? Anonymkode: aa6c8...1b4 11
AnonymBruker Skrevet 15. september 2021 #3 Skrevet 15. september 2021 Hmmmm.. Da må far ha barnet den uka han er hjemme.... Eller finne en annen jobb. Er barnet så ille og har diagnoser så får dere søke avlastning via kommune/bv. Anonymkode: 2b865...03d 2
AnonymBruker Skrevet 15. september 2021 #4 Skrevet 15. september 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Lang historie kort. Barnefar og barnemor har i dag 50/50. Samarbeidet er dårlig/ikkeeksisterende. Barnemor jobber turnus som sykepleier og er bipolar - som gjør at livet ikke alltid er like enkelt for henne. Når det ble slutt jobbet barnefar på sjøen og hadde barnet periodevis når han var hjemme(de var gode venner og enkelt å samarbeide). Barnefar ble så gift, sluttet som sjømann og startet ny familie. Da barnefar fikk seg ny dame, ble barnemor sjalu og forbanna og slik har det vært siden. Barnet er nå 12 år og er svært utfordrende. 50/50 ordninger fungerer svært dårlig når samarbeidet er så dårlig. Nå er barnefar kommet i den posisjonen at han må jobbe turnus i en periode (1uke på-1uke fri) fra oktober av. Det foreligger en signert samværsavtale som sier at om far må jobbe turnus igjen skal barnet være hos mor når han er bortreist og far skal betale barnebidrag). Barnemor vil ikke ha barnet mer enn hun allerede har og nekter dermed dette. Far står i en vanskelig posisjon da han er pålagt dette av arbeidsgiver (bytte jobb er ikke aktuelt). Kona hans har ikke kapasitet til å ha barnet ekstra, med 3 egne barn hjemme hvorav 2 av barna er vanskeligstilte. Konas familie bor ikke i nærheten og far har ikke familie. Hva gjør far? Han vil gjerne ha barnet så mye som mulig men kan ikke nå i denne perioden. Kan mor pålegge barnefar samvær? Høres forferdelig ut men.. Barnet selv har full forståelse for at han må jobbe og har ingen problemer med å være mer hos mor. Anonymkode: 2e40a...d0e Og hvem er egentlig du oppi dette kaoset ts? Anonymkode: cfc0c...20f 3
AnonymBruker Skrevet 15. september 2021 #5 Skrevet 15. september 2021 Far burde jo hatt barnet mer, ikke mindre, siden 1) 50/50 fungerer svært dårlig 2) mor er bipolar (og jobber turnus!). 3) Mor vil ikke ha barnet mer(!). Hvorfor har mor og far signert på avtale som neppe er bra for barnet? Det er jo ikke snakk om at "fars kone må ha et barn ekstra hjemme", eller "mor pålegger far", det er FAR som må ta seg av sitt barn. Kanskje du/far ikke kan ha den jobben? Anonymkode: 3c323...96a 1
AnonymBruker Skrevet 15. september 2021 #6 Skrevet 15. september 2021 Hva er problemet? Hvorfor i all verden kan han ikke ha barnet den uka han er hjemme? Skjønner ikke…? Anonymkode: 275cf...1ac 4
AnonymBruker Skrevet 15. september 2021 #7 Skrevet 15. september 2021 Skjønner ikke hva problemet er! De har jo allerede femti/femti, da er det bare å tilpasse ukene! Og det går an å forhandle frem nye avtaler når dagens avtale ikke passer mer! Anonymkode: 48592...68e
AnonymBruker Skrevet 15. september 2021 #8 Skrevet 15. september 2021 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Hva er problemet? Hvorfor i all verden kan han ikke ha barnet den uka han er hjemme? Skjønner ikke…? Anonymkode: 275cf...1ac Lurer også på dette. Er far så sliten etter en uke jobb og tre andre barn, at han ikke kan ha samvær? Anonymkode: 66729...0ec 1
AnonymBruker Skrevet 15. september 2021 #9 Skrevet 15. september 2021 Så far har en skokk med vanskeligstilte barn. Da får han sannelig stille opp! Han får ha barnet hos seg når han da er hjemme den uka. Hvem tenker på barnet her? Det høres ut som ts fremlegger det slik at barnet er uønsket hos både mor og far! Anonymkode: 4714b...dee 2
AnonymBruker Skrevet 15. september 2021 #10 Skrevet 15. september 2021 Beste er at barnet bor hos tante Gunvor og treffer foreldrene innimellom på ettermiddagstid Anonymkode: 88a62...b0a 3
AprilLudgate Skrevet 15. september 2021 #11 Skrevet 15. september 2021 (endret) Men dette er jo NULL problem. Mor har barnet den uka far jobber, far har barnet den uka han har fri. Andre foreldre med delt omsorg går på jobb samværsuka og 🤷♀️ Kjempehyggelig tone at den ikkebiologiske 12-åringen (går utfra du er bonusmor her) er «veldig utfordrende», men deres 2 felles er «vanskeligstilt». Slik jeg forstår det her så sier mor ifra om sin manglende omsorgskapasitet, og det er bra. Og såvidt jeg forstår så stoppet hun på dette barnet? Altså hun fikk ikke flere hun ikke kunne ta seg av? I motsetning til far. Endret 15. september 2021 av Fløff 1
AnonymBruker Skrevet 15. september 2021 #12 Skrevet 15. september 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Beste er at barnet bor hos tante Gunvor og treffer foreldrene innimellom på ettermiddagstid Anonymkode: 88a62...b0a Enig! Tante Gunvor er snill og oppegående. Anonymkode: 49d17...e50
AnonymBruker Skrevet 15. september 2021 #13 Skrevet 15. september 2021 Dette bør da være enkelt. Du har barnet de ukene du har fri, mens barnemor har barnet de ukene du er på jobb. Det blir jo annenhver uke, ganske stabilt. Dere begge jobber turnus, så hvis hun mener at DU bør bytte jobb så bør hun tenke seg om da dere stiller likt. Hun kan jo også bytte jobb. Du har tross alt fri den uken du er hjemme og kan fint ta deg av barnet da. At hun ikke har fri får være hennes problem. Du kan oppfordre henne til å gå i dialog med arbeidsgiver. Kanskje det kan tilrettelegges slik at hun jobber dagvakter de ukene hun har barnet? Og aften- og nattevakter de ukene hun har barnefri? Går det ikke opp pga. turnus, så er det den som har barnet sin uke som må sørge for pass. Eller dere kan spørre hverandre hvis det passer seg slik. Dersom mor ikke orker å ha barnet mer, så tenker jeg hun først og fremst bør søke avlastning/ ta initiativ til dette. Spesielt om det er diagnoser inn i bildet som gjør at barnet kan ha krav på dette. Ser da for meg at avlastning kunne vært hver tredje helg når hun jobber (hvis det er hver tredje da). Det vil si at innimellom faller det på helger hun har barnet, men innimellom faller det på helger du har barnet. Da får begge litt avlastning. Du vil jo være veldig tilgjengelig de ukene du har fri. Hvis hun ønsker det samme, så må hun faktisk gå ned i stillingsprosent. For meg virker det mye lettere når en jobber turnus (D/A/N), mens den andre har helt fri annenhver uke. Det er mye mer fleksibelt enn at begge hadde jobbet ulike tider på døgnet hver dag og dere måtte sendt henne mellom hverandre i hytt og pine. Tror ikke det hadde vært bra for et barn med ekstra behov. Og heller ikke for barnemor som er bipolar... Anonymkode: de44e...ce6
AnonymBruker Skrevet 16. september 2021 #14 Skrevet 16. september 2021 Åherregud jeg ser jeg har skrevet feil. Den nye (midlertidige) ordninger ift jobb hos far er fra mandag - torsdag. Vet virkelig ikke hva jeg tenkte der 🤦♀️. Altså IKKE 1 uke på og en uke fri, jeg tenkte helt feil. Jeg er søster til barnemor. Iallefall, barnet har ingen diagnoser eller lignende, ingen spesielle behov. Han lyver mye, stjeler og gir litt blaffen generelt. Derav utfordrende, ikke vanskeligstilt. Barna som barnefar og kona hans har sammen, har autisme begge to, derav vanskeligstilt. Forstår godt alle svar når jeg ser hva jeg har skrevet, beklager virkelig. Gikk litt fort i svingene der 😱... Iallefall er det snakk om mandag-torsdag. Barnefar har sagt at han kan kjøre barnet til skole på mandag og hente torsdag, og evt ha barnet mer ellers. (barnefar har barnet mer nå, da søstern har fått seg kjæreste 12 timer unna og reiser dit så ofte hun kan og far har ekstra). Ny runde?! 🙈🙈 Anonymkode: 2e40a...d0e
AnonymBruker Skrevet 16. september 2021 #15 Skrevet 16. september 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Åherregud jeg ser jeg har skrevet feil. Den nye (midlertidige) ordninger ift jobb hos far er fra mandag - torsdag. Vet virkelig ikke hva jeg tenkte der 🤦♀️. Altså IKKE 1 uke på og en uke fri, jeg tenkte helt feil. Jeg er søster til barnemor. Iallefall, barnet har ingen diagnoser eller lignende, ingen spesielle behov. Han lyver mye, stjeler og gir litt blaffen generelt. Derav utfordrende, ikke vanskeligstilt. Barna som barnefar og kona hans har sammen, har autisme begge to, derav vanskeligstilt. Forstår godt alle svar når jeg ser hva jeg har skrevet, beklager virkelig. Gikk litt fort i svingene der 😱... Iallefall er det snakk om mandag-torsdag. Barnefar har sagt at han kan kjøre barnet til skole på mandag og hente torsdag, og evt ha barnet mer ellers. (barnefar har barnet mer nå, da søstern har fått seg kjæreste 12 timer unna og reiser dit så ofte hun kan og far har ekstra). Ny runde?! 🙈🙈 Anonymkode: 2e40a...d0e 2 av barna far og dama har sammen har autisme, ikke den eldste. Anonymkode: 2e40a...d0e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå