Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vil ut av forholdet med min samboer, det har vært over ti tøffe år å føler nå at jeg må gå, han har både fysisk å psykisk mishandlet meg ganske alvorlig. Han har hadd behandling de siste to årene med mye bedring fra hans sin side. Men jeg har bare hat mot han nå kjenner jeg, jeg blir sint å kvalm når han er i nærheten.

Problemet er at vi har to barn sammen å nylig kjøpt nytt hus så ingen av oss har muligheter til å kjøpe eller leie noe før vi har eid huset i et år å kan selge det. Jeg har funnet en løsning som at vi kan bo annen vær ute i huset å så den andre parten i ei lita leilighet som jeg får låne gratis. Men han nekter plent, han skal kun bo i huset å han vil at jeg også bor her, han mener at vi kan få det godt igjen, han vil gjøre alt for at jeg ikke drar fra han, han sier at han trenger Ingenting fra meg så lenge jeg er sammen med han, han mener jeg vil få det grusomt økonomisk å at jeg ikke vil klare meg alene så jeg trenger han. Hvorfor er han så besatt av å være sammen med meg? Jeg gir han ikke sex, vi sover ikke på samme rom, han får ikke sitte ved siden av meg i sofaen osv. Er det noen som har noen gode råd? 

Anonymkode: a64bb...2b3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke så mange råd men vil gi deg en klem ❤️

jeg er i samme situasjon som deg - lang lang tid med sinne og psykisk vold. Han har fått kniven på strupen jeg har sagt jeg vil skilles hvis jeg ikke får følelsene mine tilbake - og han får fan ikke lov til å oppføre seg slik mot barna lengre. Han har blitt snill som et lam og er (over)entusiastisk og sier at dette er bare en fartsdump, vi får det fint igjen osv osv. jeg sitter med følelsen av at jeg burde dra men sliter med å gjøre det i forhold til barna - hva tenker du om det?

Anonymkode: 9637b...cdb

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har ikke så mange råd men vil gi deg en klem ❤️

jeg er i samme situasjon som deg - lang lang tid med sinne og psykisk vold. Han har fått kniven på strupen jeg har sagt jeg vil skilles hvis jeg ikke får følelsene mine tilbake - og han får fan ikke lov til å oppføre seg slik mot barna lengre. Han har blitt snill som et lam og er (over)entusiastisk og sier at dette er bare en fartsdump, vi får det fint igjen osv osv. jeg sitter med følelsen av at jeg burde dra men sliter med å gjøre det i forhold til barna - hva tenker du om det?

Er litt av det samme som her da, jeg føler at min mann bruker det at han går i behandling å er snill nå å at ting blir bedre etterhvert hvis jeg er villig til det som en slags manipulasjon. Jeg vil dra men han har et stramt grep om meg enda lell om han egentlig ikke har det🧐 føler du slik og? At du bare greier ikke å gå? 

Skrevet

Du er jo tryggheten  hans. Derfor gjør han det vanskelig. Kan du bo med barna i leiligheten alene? Som ett midlertidig sted? Han kan bestemme at han ikke vil flytte ut, men han bestemmer ikke over deg! 

Om dere går i fra hverandre, så får du ekstra barnetrygd, barnebidrag, overgangsstønad, bostøtte og du kan ha rett på rimeligere bhg. 

Anonymkode: 4d453...cf3

Skrevet

Ja jeg føler det absolutt sånn! Noen ganger kan jeg tenke «det har kanskje ikke vært så ille» osv - det er meg det er noe galt med for at jeg ikke har følelser. Men kroppen husker - jeg blir fortsatt helt paralysert hvis han hever stemmen eller ser strengt på barna. Og det er litt ubehagelig når han tar på meg. Det er nesten som om jeg håper han kan gjøre noe fælt mot meg så det er enklere å si nå er det nok. 
og så er jeg skikkelig bekymret for unger i forhold til å bli skillsmissesbarn - jeg burde jo liksom ta meg sammen..0

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du er jo tryggheten  hans. Derfor gjør han det vanskelig. Kan du bo med barna i leiligheten alene? Som ett midlertidig sted? Han kan bestemme at han ikke vil flytte ut, men han bestemmer ikke over deg! 

Om dere går i fra hverandre, så får du ekstra barnetrygd, barnebidrag, overgangsstønad, bostøtte og du kan ha rett på rimeligere bhg. 

Leiligheten er svært liten å ikke egnet for barn, men ikke noe problem med å bo der alene. Jeg får ikke ta med meg barna sier han, hvis jeg drar så skal han ha omsorgen. 
snakket med nav å de sa jeg ikke hadde krav på noe i tillegg siden hvis jeg får gått i fra han så kan jeg håpe på 50/50. Hi

Skrevet

Leiligheten er svært liten å ikke egnet for barn, men ikke noe problem med å bo der alene. Jeg får ikke ta med meg barna sier han, hvis jeg drar så skal han ha omsorgen. 
snakket med nav å de sa jeg ikke hadde krav på noe i tillegg siden hvis jeg får gått i fra han så kan jeg håpe på 50/50. Hi

Hvor mange barn har du?

Skrevet

Dere kan jo selge huset, dere må bare betale skatt av overskuddet. Dersom det ikke er så lenge siden dere kjøpte, er det ikke sikkert det er noe overskudd. 

Kom deg unna, det praktiske ordner seg. At han sier du ikke kommer til å klare deg, skal du ikke høre på. Det er bare et forsøk på å manipulere deg.

Anonymkode: f24c4...16b

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ja jeg føler det absolutt sånn! Noen ganger kan jeg tenke «det har kanskje ikke vært så ille» osv - det er meg det er noe galt med for at jeg ikke har følelser. Men kroppen husker - jeg blir fortsatt helt paralysert hvis han hever stemmen eller ser strengt på barna. Og det er litt ubehagelig når han tar på meg. Det er nesten som om jeg håper han kan gjøre noe fælt mot meg så det er enklere å si nå er det nok. 
og så er jeg skikkelig bekymret for unger i forhold til å bli skillsmissesbarn - jeg burde jo liksom ta meg sammen..0

Samme kan jeg tenke å så gjør han noe som trigger meg å alt kommer over meg å jeg vet hva han har gjort, han har hadd sinne å vært utagerende med det ene barnet. Problemet mitt er at jeg fikk sammenbrudd etter all volden han utsatte meg for at jeg havnet på psykiatrisk å ble svært ustabil i en periode å det blir veldig brukt i mot meg, så det at han har vært slem mot ungene spiller ingen rolle siden det ikke kan bevises men at jeg klikket står på papiret.  

Skrevet

Hvor mange barn har du?

Vi har to. Hi

Skrevet

Hvor gamle er barna? Er de veldig små, så får du de mer enn 50%,  og 50% kan komme etterhvert. Det er ikke bare opp til han å bestemme dette! 

For å få overgangsstønad så må du ha 60% eller mer i samvær. Du må rett å slett flytte med barna! Selv om han ikke vil. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvor gamle er barna? Er de veldig små, så får du de mer enn 50%,  og 50% kan komme etterhvert. Det er ikke bare opp til han å bestemme dette! 

For å få overgangsstønad så må du ha 60% eller mer i samvær. Du må rett å slett flytte med barna! Selv om han ikke vil. 

Minste er 9 år å største 13.

problemet er at jeg klikket å havnet på psykehus å ble svært ustabil en stund å mistet alt av ønsker om å ha barn, det er selvfølgelig kommet tilbake nå å jeg er blitt stabil men det blir brukt i mot meg. Hi

Skrevet

Burde jeg bare kontaktet bv å vært i forkant? Før jeg avslutter forholdet? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Jeg vil ut av forholdet med min samboer, det har vært over ti tøffe år å føler nå at jeg må gå, han har både fysisk å psykisk mishandlet meg ganske alvorlig. Han har hadd behandling de siste to årene med mye bedring fra hans sin side. Men jeg har bare hat mot han nå kjenner jeg, jeg blir sint å kvalm når han er i nærheten.

Problemet er at vi har to barn sammen å nylig kjøpt nytt hus så ingen av oss har muligheter til å kjøpe eller leie noe før vi har eid huset i et år å kan selge det. Jeg har funnet en løsning som at vi kan bo annen vær ute i huset å så den andre parten i ei lita leilighet som jeg får låne gratis. Men han nekter plent, han skal kun bo i huset å han vil at jeg også bor her, han mener at vi kan få det godt igjen, han vil gjøre alt for at jeg ikke drar fra han, han sier at han trenger Ingenting fra meg så lenge jeg er sammen med han, han mener jeg vil få det grusomt økonomisk å at jeg ikke vil klare meg alene så jeg trenger han. Hvorfor er han så besatt av å være sammen med meg? Jeg gir han ikke sex, vi sover ikke på samme rom, han får ikke sitte ved siden av meg i sofaen osv. Er det noen som har noen gode råd? 

Dere kan fint selge huset før det har gått et år. Da må dere skatte av et evt overskudd, men det blir nok uansett ikke så veldig store beløpet. Hadde nok foretrukket det, fremfor å leve slik dere gjør nå. Husk at barna står midt oppe i denne betente konflikten også. Alle parter vil nok ha det bedre hvis dere avslutter og går videre nå.

Anonymkode: 645a9...2ec

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Burde jeg bare kontaktet bv å vært i forkant? Før jeg avslutter forholdet? 

Ja det tror jeg kan være lurt. Du er den som innrømmer at dere trenger hjelp og faktisk tar tak i det. BV kan ikke "ta deg" for den episoden du nevner når du er bedre nå og har selvinnsikt nok til å be om hjelp i denne vanskelige situasjonen :klem: Er skummelt, men ikke vær redd. 

Anonymkode: f5b96...d1f

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Samme kan jeg tenke å så gjør han noe som trigger meg å alt kommer over meg å jeg vet hva han har gjort, han har hadd sinne å vært utagerende med det ene barnet. Problemet mitt er at jeg fikk sammenbrudd etter all volden han utsatte meg for at jeg havnet på psykiatrisk å ble svært ustabil i en periode å det blir veldig brukt i mot meg, så det at han har vært slem mot ungene spiller ingen rolle siden det ikke kan bevises men at jeg klikket står på papiret.  

Kanskje du bør melde dere inn til time hos Familievernkontoret? Og så ville jeg hatt en psykolog for deg selv på siden. Det at du fikk sammenbrudd av ham sier jo veldig mye om hvordan han oppfører seg (og at du må komme deg vekk) men skjønner du er redd for at det skal brukes mot deg..

• Liker 1
Skrevet

Har du noe skriftlige trusler han har gitt deg?

Anonymkode: 101b0...775

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Har du noe skriftlige trusler han har gitt deg?

Anonymkode: 101b0...775Han har innrømmet alt til terapeutene sine, vet ikke om det telles da? Han har kontrollert mobilen min å PC-er å nettbrett. Så han har gått inn å slettet slikt når raseriutbruddene var over. Hi

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Men hvis han har innrømmet alt til terapauter da er har du jo bevis hvis han prøver å få deg til å tro at du ikke får noe foreldrerett. Men hva tror du om å ha delt foredrerett - ville du gått med på det?

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Men hvis han har innrømmet alt til terapauter da er har du jo bevis hvis han prøver å få deg til å tro at du ikke får noe foreldrerett. Men hva tror du om å ha delt foredrerett - ville du gått med på det?

Så de kan gå inn å se det? Er det ikke taushetsbelagt ? 
Håpet er jo delt men vet ikke hva som kommer til å skje. Hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...