Gå til innhold

Når kommer neste corona-pressekonferanse? Når åpner samfunnet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har en anelse, tør å gjette? :) Har et håp om at de fjerner 1-meter regelen før oktober, hva tror dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Svennis skrev (24 minutter siden):

Noen som har en anelse, tør å gjette? :) Har et håp om at de fjerner 1-meter regelen før oktober, hva tror dere?

Jeg tror ikke dette skjer på en god stund, kanskje ikke i år. 

Skrevet
Capt. Obvious skrev (2 minutter siden):

Jeg tror ikke dette skjer på en god stund, kanskje ikke i år. 

Seriøst? 

Det var jo snakk om full åpning tilbake for tre uker siden..

• Liker 2
Skrevet
Svennis skrev (3 minutter siden):

Seriøst? 

Det var jo snakk om full åpning tilbake for tre uker siden..

Smittetallene er fortsatt høye, og man går mot senhøst. Da er det flere som vil være mer innendørs, og man kan få ny oppblomstring blant de som ikke er vaksinerte ennå, typisk de under 18. Jeg ser heller ikke bort fra at det kommer nye, strenge restriksjoner i løpet av høsten/vinteren. 

• Liker 2
Skrevet
Capt. Obvious skrev (22 minutter siden):

Smittetallene er fortsatt høye, og man går mot senhøst. Da er det flere som vil være mer innendørs, og man kan få ny oppblomstring blant de som ikke er vaksinerte ennå, typisk de under 18. Jeg ser heller ikke bort fra at det kommer nye, strenge restriksjoner i løpet av høsten/vinteren. 

Ikke noe jeg kommer til å følge iallfall.. følger kun med på avstand og munnbind. Ikke noe mer.

• Liker 1
Skrevet

Tror og håper at Norge kommer til å følge etter Danmark med full gjenåpning. 

• Liker 4
Skrevet

Er det noe som er stengt da? Her lever vi som normalt, til tross for smitterekord.

• Liker 5
Skrevet

"Har kalt inn til gjenåpnings-møte med alle kommuner fredag".

Noen som tror det blir gjennåpning neste uke?

Skrevet

Ryddet for brudd på koronarommets retningslinjer. Lomvi, mod. 

Skrevet

Hva fikk dere utav den pressekonferansen nå?

Skrevet

Ingen gjennåpning før i oktober?

• Liker 1
Skrevet

Det vil de ikke si noe konkret om, men de sier de skal nedjustere TISK i slutten av september. I praksis vil vel det bety mindre smittesporing og nedjusterte krav til karantene.

En ting er i hvert fall sikkert: den dagen kommer mange av oss til å bli krevd tilbake til kontoret (av de som ikke allerede har som krav å komme tilbake), kollektivtrafikken tar seg nødvendigvis opp igjen og vi kommer tettere på hverandre igjen.

Når det skjer, så kan samfunnet bare hoppe og drite i at jeg skal ta hensyn til korona. Er jeg snufsete, så møter jeg på jobb. Hoster jeg litt (som mange pleier å gjøre når det blir kjøligere i luften), så gidder jeg ikke teste meg. Når jeg nyser til våren er det ikke tema å tenke at det er noe annet enn pollen. Jeg kan ikke ta sykedager og bli voldtatt i halsen og nesen hver eneste gang jeg går ut døren på vinteren.

Er det åpning og med det ikke så nøye med økt smitte lenger, så strekker jeg meg ikke en millimeter engang for å bidra til å redusere smittetrykket. Vi kan ikke si at nå er det bare å leve normalt og samtidig legge på et "men".

• Liker 6
Skrevet

Ryddet for brudd på koronarommets regler. Lomvi, mod.

• Opprett ny...