AnonymBruker Skrevet 15. september 2021 #1 Skrevet 15. september 2021 Jeg har fått et stykke gravet hjort på jobb. Men jeg aner virkelig ikke hvordan det skal brukes, noen som kan hjelpe meg. Er det slik at når det er gravet tilbereder man ikke dette, kun skjærer i tynne skiver Og hvilket tilbehør kan man ha, om man ønsker å bruke dette til middag. Anonymkode: 099cd...e2f
Sitronpai Skrevet 18. september 2021 #2 Skrevet 18. september 2021 Hei. Det er ikke veldig vanlig å bruke gravet kjøtt/fisk som hovedrett alene. Da er det i såfall som en del av et større koldtbord el. l. e Men det er veldig godt som en forrett eller liten lunsj-rett. Typisk servert med flatbrød og tyttebærrømme. 3
AnonymBruker Skrevet 19. september 2021 #3 Skrevet 19. september 2021 Støtter at dette bør være lunsj eller forrett. Det er kraftig og salt mat, så kan bli mektig til en middag. Du kan spre ruccola på et stort fat, så ha skiver av hjort på, så skav av parmasan og en lett sitrusviniagrette. Ellers er det nydelig med rødløkskompott og rugkjeks, som kanapeer. Om du vil servere det til middag ville jeg laget diverse nordiske småretter. Som gravet laks, tyttebærkompott, potetsalat med einebær, rugbrød... Anonymkode: fc5e9...220 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå