Gå til innhold

Hvor ville du IKKE bosatt deg i Trondheim?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor ville du IKKE bosatt deg i Trondheim? Og hva er årsaken?

Anonymkode: 46cc6...677

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lademoen: Mye sosial nød, så kan være utrygt for barn (søk på adressa).

Romolslia, Kolstad, Kattem -områdene har historisk sett vært belastede områder, og jeg kjenner dem ikke godt nok per nå til å ville våge å flytte dit (med barn).

Møllenberg: MYE festbråk, ville ikke bodd der med barn.

Anonymkode: 8419a...edd

• Liker 4
Skrevet

Lademoen (mye rus og kriminalitet). Synd, for jeg elsker Lamo’n som område.

Møllenberg, mye bråk fra fester.

Kolstad og Flatåsen, belastede områder.

Skrevet

Så hvor er det bra å bo? 

Anonymkode: 91923...8df

Skrevet

Det er egentlig ingen steder jeg absolutt ikke kunne ha tenkt meg å bo i Trondheim. Jeg har bodd på Flatåsen, helt OK, også for barn, jeg skjønner ikke helt hva som menes med at området er belastet i dette tilfellet. Belastet med hva da? Rekkehus? Fotballbaner?

Anonymkode: 9e256...ed9

• Liker 10
Skrevet

Selv tenker jeg kanskje Bromstad, Risvollan, Skjetnemarka

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Det er egentlig ingen steder jeg absolutt ikke kunne ha tenkt meg å bo i Trondheim. Jeg har bodd på Flatåsen, helt OK, også for barn, jeg skjønner ikke helt hva som menes med at området er belastet i dette tilfellet. Belastet med hva da? Rekkehus? Fotballbaner?

Anonymkode: 9e256...ed9

Rusmisbrukere, bråkete studenter, folk uten tilknytning til arbeidslivet, opphopning av flyktninger, stygge blokkområder, sånne ting.

• Liker 2
Skrevet

Kunne aldri bodd på Kattem, Romolslia, Saupstad, Kolstad, Heimdal eller Tiller. Har bodd på Flatåsen og det var fint med barn, men det er et lavtlønnet nabolag med det som følger med og jeg kunne ikke flyttet tilbake dit.

Bor på Lade og trives med det 😊

Anonymkode: b5502...b87

Skrevet

Områder på kvikkleire ville jeg unngått, men det er vel vanskelig å unngå Trondheim. Har også alltid sjekket radon-nivå de gangene jeg har flyttet

Anonymkode: ddfcc...d5f

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Områder på kvikkleire ville jeg unngått, men det er vel vanskelig å unngå Trondheim. Har også alltid sjekket radon-nivå de gangene jeg har flyttet

Anonymkode: ddfcc...d5f

Er ikke vanskelig å unngå kvikkleire i Trondheim. Stort sett er det områder på Singsaker, bakklandet,  Tiller og byneset som har kvikkleire. Lade, Byåsen og Ranheim feks har veldig lite. 

Anonymkode: b5502...b87

Skrevet

Ville unngått Trondheim Sør. Hvor jeg ville bosatt meg handler jo om alder, livsstil, jobb, barn osv.

Anonymkode: 31508...680

• Liker 2
Skrevet

Møllenberg, sentrum og Øya ville jeg unngått pga festing. Lademoen og Buran pga belastet miljø. 

Jeg ville ikke bosatt meg sør i Trondheim, på Ranheim eller Byneset. Det blir for langt til sentrum. 

Anonymkode: 3d9a0...911

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Møllenberg, sentrum og Øya ville jeg unngått pga festing. Lademoen og Buran pga belastet miljø. 

Jeg ville ikke bosatt meg sør i Trondheim, på Ranheim eller Byneset. Det blir for langt til sentrum. 

Anonymkode: 3d9a0...911

Ranheim er vel ikke så langt fra sentrum? 15 min med bussen.  Kunne  absolutt tenkt meg å bodd i fjæra der. Mange fine områder med strand, parker. Flere butikker og restauranter har kommet til . Relativt ny skole, fine idrettsanlegg og supert for barn i hvertfall.

(Bor der ikke selv,men jobber der) 

Anonymkode: cd358...4e2

• Liker 1
Skrevet

Tiller, Heimdal, Flatåsen, Saupstad, Kolstad, Ila, Øya, Byåsen, Risvollan, Lademoen. Mest personlig preferanse, føler ikke det "passer" meg. 

Bor på Angelltrøa, men kunne også bodd på Berg, Bakklandet og Singsaker. Vokste opp i området, så føler meg mest hjemme der.

Anonymkode: 155ba...8c8

Skrevet

Ville unngått sørsida. Granåslia, Angelltrøa,Ranheim, Lade er mine favoritter i Trondheim! 

Skrevet

Det er en by. Derfor ville jeg ikke bodd der

Skrevet

Ville ikke bosatt meg på Saupstad, Kolstad, Flatåsen, Kattem, Romolslia, Lademoen, Tempe, Kroppanmarka eller Møllenberg.  Feststøy/narkotika/kriminalitet har  ødelagt noen av de bynære områdene, det går rett og slett ikke an å bo der. Ellers er jeg åpen for de fleste andre områdene, men trives best på øst-sida med utsikt til fjorden. 

Anonymkode: 0b1bf...3fd

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ville ikke bosatt meg på Saupstad, Kolstad, Flatåsen, Kattem, Romolslia, Lademoen, Tempe, Kroppanmarka eller Møllenberg.  Feststøy/narkotika/kriminalitet har  ødelagt noen av de bynære områdene, det går rett og slett ikke an å bo der. Ellers er jeg åpen for de fleste andre områdene, men trives best på øst-sida med utsikt til fjorden. 

Anonymkode: 0b1bf...3fd

Hvs er galt med Kroppanmarka? 🤔

Anonymkode: 33528...f8d

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Ville unngått sørsida. Granåslia, Angelltrøa,Ranheim, Lade er mine favoritter i Trondheim! 

Lade holder jo på å bygges igjen, og trafikken er grusom. Da ville jeg heller valgt Granåslia, Angelltrøa eller Ranheim.

Anonymkode: 31508...680

• Liker 4
Skrevet

Siden mange nevner Saupstad og Kolstad vil jeg bare dele denne: https://www.adressa.no/nyheter/trondheim/2021/05/21/SaupstadKolstad-kan-bli-Norges-mest-attraktive-sted-i-2021-24000938.ece

Jeg har ingen tilknytning til det området selv og har alltid hatt fordommer siden området har vært kjent for å være belastet, men nå vurderer jeg det området selv etterhvert. 

Anonymkode: 4fc10...d09

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...