Gå til innhold

Noen fra Agder som kan gi info om disse områdene som bosted?

Gjest Basilika

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Har du vært utfor dør de siste 20 årene??

Anonymkode: 436fd...65e

Jeg har bodd i Agder i 7 år. Heller aldri hørt om disse stedene. 

Anonymkode: 52c59...dad

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Hvemsomhelst

Det er utrolig mange som er veldig godt kjent i andre landsdeler og det store utland, men sitt eget fylke vet de ingenting om..

Det er utrolig at de heller ikke leser aviser eller hører sørlandsnyheter på nrk1. Der er det jo også nyheter fra rundt omkring.

Kan anbefale en søndagstur rundt i de indre bygder.

F1733180-A4B3-4D16-B670-C178A66CDBDB.jpeg

Endret av Hvemsomhelst
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du vurdert Flekkerøya? Kjent/beryktet for et stort og aktivt kristent miljø.

Anonymkode: 3cabb...1a9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv jeg som er innflytter til Agder vet av en del av de stedene. Jeg har til og med vært på noen av dem. Spangereid er fint. Konsmo er mer " stort veikryss". 

Anonymkode: 443ae...52b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hvemsomhelst
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Har du vurdert Flekkerøya? Kjent/beryktet for et stort og aktivt kristent miljø.

Anonymkode: 3cabb...1a9

Jeg har også hørt det, og at det er vanskelig for andre tilflyttere å få innpass der.  Kjenner noen som rømte.  Kan nok være lurt å leie bolig en stund før man kjøper noe på ukjente steder.

Endret av Hvemsomhelst
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er født og oppvokst i Agder. Mange av stedene har jeg har aldri hørt om. Konsmo har jeg hørt at det er dårlig miljø der. Vanskelig å få innpass. Har bodd på flekkerøya og ryktet sier at det er vanskelig å få innpass, men det gjelder vel generelt på hele sørlandet. Spesielt i gamle dager, før flekkerøytunnelen kom. Vet ikke hvordan det er nå. Fikk kjeft av naboene hvis jeg tørket tøy på en søndag, for man skulle ikke vaske klær på helligdagene.. Men ikke sikkert alle er like konservative. Men kanskje det passer dere bra.. 

Anonymkode: 53ede...980

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De jeg kjenner til, er jo «opp i heia» plasser, befolket av litt vel konservative mennesker i blant. Den type som har konføderasjons flagg i stua og kaller ungene sine med doble navn, hvor ene navnet er amerikansk. Type James Joakim eller Abigail Ragnhild. 😂

Anonymkode: b1f53...ce0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Basilika skrev (På 15.9.2021 den 20.01):

Konservative kristne tenker jeg på. Da har disse stedene blitt presentert for oss. 

Jeg kjenner en del konservative kristne som bor rundt omkring i Vennesla kommune. De trives godt i området sier de :) 

Anonymkode: f94d3...b57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fra Konsmo. Det ikke det letteste stedet å komme inn som innflytter men det går seg nok til etter noen år. Det er et veldig lite sted preget av at alle kjenner alle og de fleste er i slekt. 
Det er ikke så mye å finne på men det finnes noen ildsjeler som er flinke til å stelle i stand dugnader slik at det er kommer en flott park og turstier. 1 times tid til de fleste «byer» slik som Kristiansand, evje, Mandal og Lyngdal 

Hvis jeg skal beskrive konsmo med to ord så er det bedehus og grøftefyll. 

Anonymkode: 44bda...c49

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det konservativt bedehusmiljø dere er ute etter eller andre typer menigheter? Hva slags jobber leter dere voksne etter?

Å ønske seg svømmehall og godt og variert fritidstilbud i de minste bygdene er nok litt optimistisk. Det kan bli mye kjøring for å følge opp. 
Hvis ingen av dere har tilknytning til indre Vest-Agder og heller ikke noe annet mål om å finne et sted med et miljø av konservative kristne, kunne kanskje litt nærme Lyngdal sentrum eller Kvinesdal være noe? Vennesla? 

Anonymkode: 3e047...8d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...