Gå til innhold

Noen fra Agder som kan gi info om disse områdene som bosted?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er en konservativ og rolig familie på tre som ønsker noe nytt. Vi har sett på følgende områder:

Vemestad
Konsmo
Nyplass
Spangereid
Åmot
Gyland
Bakke
Hægeland

Noen som har info om disse områdene? Noe som anbefales mer enn andre? Gode skoler og barnehager er en forutsetning i tillegg gode fritidstilbud og svømmehaller. 

Videoannonse
Annonse
Gjest Hvemsomhelst
Skrevet (endret)
Basilika skrev (35 minutter siden):

Vi er en konservativ og rolig familie på tre som ønsker noe nytt. Vi har sett på følgende områder:

Vemestad
Konsmo
Nyplass
Spangereid
Åmot
Gyland
Bakke
Hægeland

Noen som har info om disse områdene? Noe som anbefales mer enn andre? Gode skoler og barnehager er en forutsetning i tillegg gode fritidstilbud og svømmehaller. 

Jeg kjenner ikke alle disse stedene.
De fleste er vel små steder, og du finner nok kanskje ikke så mye tilbud i nærområdene. Søk opp nettsidene til kommunene de tilhører, og se på hva som finnes av skoler og barnehager i nærheten.  Hægeland ligger helt nord i Vennesla kommune, og det er noen mil til sentrum, som ligger helt syd i kommunen.  Konsmo ligger i Kristiansand kommune.

Alle stedene er sjarmerende, mye bra. Kommer an på hva dere er vant med og ønsker.  Felles er kanskje dårlig busstilbud, alt fra flere ganger daglig, til nesten fraværende. Ungdommene begynner tidlig å kjøre moped.  

Endret av Hvemsomhelst
Skrevet
Basilika skrev (17 minutter siden):

Vemestad
Konsmo
Nyplass
Spangereid
Åmot
Gyland
Bakke
Hægeland

Det var da litt av et spenn på områder. Hva kommer det av?

Anonymkode: 7ec8e...cca

• Liker 2
Gjest Hvemsomhelst
Skrevet (endret)

Mener du Åmot i Kvinesdal?  Google:   folk i kvinesdal

Endret av Hvemsomhelst
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det var da litt av et spenn på områder. Hva kommer det av?

Jeg har hørt dette kan være konservative områder, men har aldri vært der selv.

Anonymkode: 5b6e6...3f1

Skrevet
Hvemsomhelst skrev (1 time siden):

Mener du Åmot i Kvinesdal?  Google:   folk i kvinesdal

Ja, det stemmer. :) Det er kanskje best å være litt nærmere Kristiansand sentrum når jeg tenker meg om siden det ikke alltid er like lett å få ny jobb.

Gjest Hvemsomhelst
Skrevet (endret)
Basilika skrev (15 minutter siden):

Ja, det stemmer. :) Det er kanskje best å være litt nærmere Kristiansand sentrum når jeg tenker meg om siden det ikke alltid er like lett å få ny jobb.

Det er jeg enig i.  Tror det er enklere å bo fra Mandal og østover. Greit på begge sider av Kristiansand.  Arbeidsplasser fra Kr.Sand til Arendal. Mange muligheter også i Grimstad.

Endret av Hvemsomhelst
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Jeg har hørt dette kan være konservative områder, men har aldri vært der selv.

Anonymkode: 5b6e6...3f1

Så egentlig troller du bare? For jeg regner med du tenker "Bibelbeltet" når du sier konservativt?😉

• Liker 1
Skrevet

Bodd i Agder i 20 år, men har ærlig talt aldri hørt om disse stedene engang. Ser ut som det er snakk om tjukkeste vest, midt i beltet?

Anonymkode: d5f85...d71

• Liker 3
Gjest Hvemsomhelst
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Bodd i Agder i 20 år, men har ærlig talt aldri hørt om disse stedene engang. Ser ut som det er snakk om tjukkeste vest, midt i beltet?

Disse stedene ligger i de indre bygder i gamle Vest-Agder.  Tror ikke at de er så mye mer religiøse der enn andre steder?  Har ikke det inntrykket.  Jeg kjenner en del gjennom jobb, og de skiller seg slett  ikke ut pga hvor de bor.

Endret av Hvemsomhelst
Skrevet

Alle de stedene er så små at jeg tviler på verken svømmehall eller noe særlig fritidstilbud. Og konservativt? Hm. Helt ærlig tror jeg mange av disse stedene har f.eks rånere som bråker en del, for det er lite å gjøre.

Jeg hadde nok tenkt noe mellom Mandal og Arendal.

Anonymkode: 897dd...97e

• Liker 3
Gjest Hvemsomhelst
Skrevet

Dere vet jo hvordan det er med oss fra bibelbeltet 🤣

B285FF10-AAAC-4751-9780-33AF62F7EC9A.jpeg

Skrevet

Hva betyr konservativt i denne sammenheng? Første gang jeg har hørt det som et kriterium for bosted. Merkelig. 

Anonymkode: c9e8e...38a

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva betyr konservativt i denne sammenheng? Første gang jeg har hørt det som et kriterium for bosted. Merkelig. 

Anonymkode: c9e8e...38a

Konservative kristne tenker jeg på. Da har disse stedene blitt presentert for oss. 

Skrevet

Hei! Jeg har ingen erfaring med de stedene du nevner, men bor i Grimstad selv og er fornøyd med det. Hvilken livssituasjon er du i? 

Anonymkode: 96437...8c5

Skrevet

Basilika skrev (21 timer siden):

Konservative kristne tenker jeg på. Da har disse stedene blitt presentert for oss. 

Konservativt som i «vanlig pinsemenighet»?

Isåfall hadde Øvrebø kanskje funket.

Tror ikke dere får så mye ut av å flytte av religiøse årsaker. 

Men nei, disse stedene er ikke spesielt superreligiøse. Tror Moi er et bedre valg. 

Anonymkode: 67e4e...600

Gjest Hvemsomhelst
Skrevet
Basilika skrev (21 timer siden):

Jeg tror det er godt dekket hele veien langs hele sørlandskysten.  Google f.eks kristne menigheter i kristiansand og du får mange treff.  Da finner du antakelig kontaktinfo og nettsider, og kan undersøke litt mer før dere bestemmer dere for noe.

Jeg har inntrykk av at folk trives og at det er mange medlemmer.  Jeg vet mange som trives i misjonskirken.

Det er katolske menigheter i Kristiansand og Arendal.  Det finnes også pinsevenner og jehovas vitner.

Det finnes mange tilstelninger, stevner, bibelcamp på Justøya i Lillesand og sarons dal i Kvinesdal.  Sørlandet har alt dette.

Skrevet

Anbefaler Birkenes. Der er det ingen verdens ting å gjøre, men alle er superkristne. Forferdelig sted.

kort vei til Kristiansand. 

Anonymkode: 52c59...dad

• Liker 1
Gjest Hvemsomhelst
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Anbefaler Birkenes. Der er det ingen verdens ting å gjøre, men alle er superkristne. Forferdelig sted.

kort vei til Kristiansand. 

Anonymkode: 52c59...dad

Birkenes er en fin kommune å bo i iflg mange jeg kjenner.  Det er slett ikke alle som er religiøse heller.  Nær Lillesand og Kristansand, bare litt rimeligere boliger og et pent sentrum.  Flere fine boligfelt. Der er også et stort innland med mer spredt bebyggelse lengre nord i kommunen.

google  hva skjer i birkenes

Endret av Hvemsomhelst
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 15.9.2021 den 15.05):

Har du vært utfor dør de siste 20 årene??

Anonymkode: 436fd...65e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...