AnonymBruker Skrevet 15. september 2021 #1 Skrevet 15. september 2021 Hei Når de små begynner med brødskiver og pålegg osv, hvordan gjør dere det? Lager dere alt selv fra bunnen eller finner dere pålegg uten salt og sukker? Folk nevner jo leverpostei, prim, etc.. Men dette er jo salt og sukker i. Babyvennlig pålegg? Min er 6,5 mnd.. Anonymkode: 3b4f4...798
AnonymBruker Skrevet 15. september 2021 #2 Skrevet 15. september 2021 Skal foresten lage leverpostei selv, vi spiser ikke svinekjøtt her hjemme, men man kan lage med kyllinglever 😊da kan jeg jo justere saltmengden til ingenting. Anonymkode: 3b4f4...798 2
AnonymBruker Skrevet 15. september 2021 #3 Skrevet 15. september 2021 Jeg er ikke helt hysterisk, og gir normalt pålegg som smøreost, leverpostei osv. Anonymkode: e9deb...31c 14
Enterprises Skrevet 15. september 2021 #4 Skrevet 15. september 2021 serveres alt som kan smøres på. og alt er fra butikken. ingen i denne familien som er så hysterisk at vi carbon forsterker boblen til babyen. 3
AnonymBruker Skrevet 15. september 2021 #5 Skrevet 15. september 2021 Brød er en liten del av kostholdet, så tenker ikke så mye på det. Anonymkode: 273a6...90e 2
solmåneogstjerner Skrevet 15. september 2021 #7 Skrevet 15. september 2021 (endret) Det er så liten mengde man bruker at man kan fint se bort i fra saltmengden i leverpostei. Jeg har gitt leverpostei, makrell i tomat, smøreost, gulost, brunost på de første brødskivene. Endret 15. september 2021 av solmåneogstjerner 4
AnonymBruker Skrevet 15. september 2021 #8 Skrevet 15. september 2021 Vi brukte leverpostei, moste grønnsaker og fisk. Litt sukker og salt tok vi ikke så tungt. Ble jo som regel amming etter måltidene. Anonymkode: e126d...1c8
AnonymBruker Skrevet 15. september 2021 #9 Skrevet 15. september 2021 Vi har gitt smør, leverpostei, smøreost og kaviar som pålegg Er ikke hysterisk mtp salt og sukker, det er jo ikke snakk om at de spiser en tube av gangen. Anonymkode: d6b82...1e4 3
AnonymBruker Skrevet 15. september 2021 #10 Skrevet 15. september 2021 Seriøst, det ante jeg ikke. Er ikke hysterisk selv, barnet har smakt sukkerholdig dessert. Tenkte pålegg og vanlig hverdagsmat ble noe annet 😅 men veldig kjekt å vite at det bare er å gi de samme påleggene vi har i hus. Det blir jo mye enklere. Anonymkode: 3b4f4...798 1
AnonymBruker Skrevet 15. september 2021 #11 Skrevet 15. september 2021 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Seriøst, det ante jeg ikke. Er ikke hysterisk selv, barnet har smakt sukkerholdig dessert. Tenkte pålegg og vanlig hverdagsmat ble noe annet 😅 men veldig kjekt å vite at det bare er å gi de samme påleggene vi har i hus. Det blir jo mye enklere. Anonymkode: 3b4f4...798 Hvis du har et standard "norsk" kosthold ville jeg tenkt meg om. Det er også mye salt og sukker i brød for en liten en. Gi heller andre retter i tillegg, og begrens brødmaten. Det er sunnere på alle måter. Anonymkode: 273a6...90e
AnonymBruker Skrevet 15. september 2021 #12 Skrevet 15. september 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvis du har et standard "norsk" kosthold ville jeg tenkt meg om. Det er også mye salt og sukker i brød for en liten en. Gi heller andre retter i tillegg, og begrens brødmaten. Det er sunnere på alle måter. Anonymkode: 273a6...90e Jeg aner ikke. Brød er ikke veldig populært her, så det hadde jo blitt maks én gang om dagen. Min eldste som ikke begynte å spise før hun var rundt 15 mnd (derfor jeg spør om pålegg osv), vil helst ha middagsmat istedet for brød... Men det blir dyrt i lengden å ha tre, fire middager hver dag 😅 Brød, egg, frukt eller grøt er fint om morgenen. Lunsj får han motsatt av frokost. Grønnsasmos er vel det han liker best 😊 Middag er det vi spiser, grønnsaker, fisk i Babyvennlig form. Idag blir det polenta og italienske kjøttboller. Kvelds er grøt eller middag. Er enig meg deg 😊 Anonymkode: 3b4f4...798
Tuppeluri Skrevet 15. september 2021 #13 Skrevet 15. september 2021 Kan gi det meste av pålegg til barn på 6.5mnd, selvfølgelig skal du ikke smøre det tykkeste laget, men tynt lag med f.eks smør. smøreost, leverpostei, kaviar, makrell i tomat, prim, syltetøy MED sukker, ikke bruk de som bruker kunstig søtningstoff. Det skal de helst ikke ha før de er 3(?) år trur jeg. Banan kan du mose og putte på brødskiva. Kan også lage matmuffins. Da bestemmer du helt og holdent salt og sukkerinnholdet selv. Eggmuffins (uten melk, må vente til 10mnd) med finopphakka løk, gulrøtter og skinke, eller kylling. Eggerøre med litt gressløk oppi. Så lenge ikke du når grensen på 2g per dag med salt så skal det gå fint. Du kan velge smør med mindre saltinnhold når du steker og smører på brødskiva også. Karbohydrater har alle unger godt av, men du trenger ikke mate ungen med et kakestykke liksom 😅 Gi det samme dere spiser, men unngå å salte maten til babyen. 1
Christina82 Skrevet 19. september 2021 #14 Skrevet 19. september 2021 Ryddet for brukerdebatt. Moonshine, mod
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå