AnonymBruker Skrevet 15. september 2021 #1 Skrevet 15. september 2021 Vasker dere oppvaskbørsten i oppvaskmaskinen? Jeg gjør det.. Men samboeren min ble helt satt ut her om dagen og sa at det skal man IKKE gjøre😅 Men han visste ikke hvorfor, hadde bare alltid hørt det fra moren sin. Jeg har vasket min flere ganger i uken i oppvaskmaskinen siden jeg fikk børsten, så den har aldri rukket å bli spesielt skitten. Og jeg er ellers en veldig renslig person.. tror jeg Anonymkode: 61c72...eaf 2
AnonymBruker Skrevet 15. september 2021 #2 Skrevet 15. september 2021 Ja, det gjør vi hyppig. Anonymkode: 1e9fb...6ea 15
AnonymBruker Skrevet 15. september 2021 #3 Skrevet 15. september 2021 Ja, ser ikke problemet, den byttes da ut jevnlig uansett Anonymkode: f83ec...6af 1
pia mater Skrevet 15. september 2021 #4 Skrevet 15. september 2021 Skyller alltid av oppvasken ganske nye så børsten blir sjeldent synlig skitten. Men den får noen runder i oppvaskmaskinen i sin levetid. 2
AnonymBruker Skrevet 15. september 2021 #5 Skrevet 15. september 2021 Kommer vel ann på hvilket program og hvor mange grader vannet er? Men nei, jeg bare bytter ut. Anonymkode: 12ddc...be0
solmåneogstjerner Skrevet 15. september 2021 #6 Skrevet 15. september 2021 Ja jeg gjør det nesten hver gang jeg kjører oppvaskmaskinen. Skyller den først så det ikke er rester av zalo (for det skummer mye). Kjøper nesten aldri ny børste, den blir ikke slitt av det. Bare renere! 5
AnonymBruker Skrevet 15. september 2021 #7 Skrevet 15. september 2021 Oppvaskkosten er med hver gang oppvaskmaskinen kjøres, klart det! Bare skyller den godt først så ingen salo rester blir med i oppvaskmaskinen. Anonymkode: 9f498...287 4
AnonymBruker Skrevet 15. september 2021 #8 Skrevet 15. september 2021 Akkurat det gjør jeg ikke. Jeg er litt miljøsvin på det området. Kjøper noen billige til 10 kroner stykket. Så de går i søpla når de har avtjent verneplikten sin. De står riktignok i klorin innimellom, skylles godt, men det er det. Anonymkode: 7da02...01a
AnonymBruker Skrevet 15. september 2021 #9 Skrevet 15. september 2021 Oppvaskbørsten blir med i oppvaskmaskinen omtrent en gang i uka. Skylles godt mellom det. Anonymkode: b66a0...f8c 4
AnonymBruker Skrevet 15. september 2021 #10 Skrevet 15. september 2021 Kan ikke se problemet med å ha den i oppvaskmaskin, vet ikke hvorfor han hørt at det er noe en ikke gjør. Kan vel ikke skade. Kan det ha noe med bakterier å gjøre? 🤔 Jeg gjør det sjelden selv. Men jeg legger kosten i blant i vann med klor i. Jeg bruker to oppvaskbørster. En til stekepanne og kasseroller. Sånt som gjerne er ekstra skitten oppvask. Den andre til det litt finere som drikkeglass, skåler og bestikk. Min samboer er ikke flink å skylle det han skal vaske. En kasserolle full i rester av saus o.l som lett kan skylles godt før børsten skal til gjør han ikke alltid. Selv etter ørten beskjeder. Oppvaskbørsten ser jo skikkelig uappetittlig ut etterpå. Så da innførte jeg to børster. Anonymkode: d27b2...316
AnonymBruker Skrevet 15. september 2021 #11 Skrevet 15. september 2021 Hiver den inn hver gang maskinen kjøres. Anonymkode: cdf9a...d0a 3
AnonymBruker Skrevet 16. september 2021 #12 Skrevet 16. september 2021 Det der er foreldrelogikk😅 må være noe som henger igjen i den generasjonen for jeg har hørt det samme. Her har argumentet vært at man drar fett og skitt rundt i oppvaskmaskinen. Det samme med kluter sol er brukt på platetopp i vaskemaskin (fett). Aldri vært noe problem her. Klutene vasker jeg på 90 og de blir fettfri igjen. Børsten vasker jeg fri for fett med zalo under en oppvask uansett. Så den går i maskinen. Men uten mye synlig skitt da 🙂 Anonymkode: 26903...56b 4
Orchideae Skrevet 16. september 2021 #13 Skrevet 16. september 2021 Har tre oppvaskkoster. Når jeg har brukt en legges den i oppvaskmaskina. Så her er det minst 1 kost i maskina hver gang den kjøres. 1
AnonymBruker Skrevet 16. september 2021 #14 Skrevet 16. september 2021 Oppvaskbørsten kan jeg godt legge i oppvaskmaskinen en gang iblant, men som oftest byttes den bare ut. Fikk dog bakoversveis og lite lyst å spise av /med servise og bestikk etter at jeg fant DOKOSTEN(!!!) i oppvaskmaskinen hos en jeg bodde hos før. 😳 Kan le av det i dag, men for noen år siden var det lite kult å oppdage. 😆 Anonymkode: 725ca...5af 1
AnonymBruker Skrevet 17. september 2021 #15 Skrevet 17. september 2021 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Oppvaskbørsten kan jeg godt legge i oppvaskmaskinen en gang iblant, men som oftest byttes den bare ut. Fikk dog bakoversveis og lite lyst å spise av /med servise og bestikk etter at jeg fant DOKOSTEN(!!!) i oppvaskmaskinen hos en jeg bodde hos før. 😳 Kan le av det i dag, men for noen år siden var det lite kult å oppdage. 😆 Anonymkode: 725ca...5af Nei fy f 🤢🤮 der går grensa altså 🤯 doktoren rengjøres ved vasking av do. Pleier å bruke jif skurekrem i do innimellom. Begge deler blir rent. Hender jeg lar den ligge litt nedi do når jeg har hatt i sånn wc rens. Blir den ikke rein av det er drt på tide å bytte den ut 😬 Anonymkode: 26903...56b 2
AnonymBruker Skrevet 17. september 2021 #16 Skrevet 17. september 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei fy f 🤢🤮 der går grensa altså 🤯 doktoren rengjøres ved vasking av do. Pleier å bruke jif skurekrem i do innimellom. Begge deler blir rent. Hender jeg lar den ligge litt nedi do når jeg har hatt i sånn wc rens. Blir den ikke rein av det er drt på tide å bytte den ut 😬 Anonymkode: 26903...56b Dokosten skulle det stå🙈 Anonymkode: 26903...56b 1
AnonymBruker Skrevet 17. september 2021 #17 Skrevet 17. september 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Nei fy f 🤢🤮 der går grensa altså 🤯 doktoren rengjøres ved vasking av do. Pleier å bruke jif skurekrem i do innimellom. Begge deler blir rent. Hender jeg lar den ligge litt nedi do når jeg har hatt i sånn wc rens. Blir den ikke rein av det er drt på tide å bytte den ut 😬 Anonymkode: 26903...56b Hahaha ja, jeg flytta ut og inn i kollektiv ikke lenge etterpå for å si're sånn. 🤪 Ikke utelukkende på grunn av funnet av dokost i oppvaskmaskinen, men jeg fikk litt mer fart på letinga etter den hendelsen. 😂 I dag kjøper jeg og mannen billige dokoster som enkelt kan kastes når de er ferdige - men det er overraskende sjeldent de ser skitne ut. Gjør som deg - vasker både toalett og dokost i samme slengen. Beholderen til dokosten blir gjerne litt støvete, så denne sprayes med klorin og skylles i vann. Anonymkode: 725ca...5af
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå