Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er jo en kjent sak at babyer ikke skal være i sola, men hvor strengt praktiserer dere denne regelen?

Jeg bærer min baby i bæresjal og ansiktet får da litt luft på seg, og potensielt sol i fjeset om jeg har feil "vinkel". Hvor mange sekunder med sol ville dere tenke var ok? Hvis man f.eks. går i en gate med høye hus hvor det ikke kommer sol ned, men så er det 5 meter hvor sola treffer dere, dvs. Kanskje ett eller to sekunder med sol, ville dere skjermet for ansiktet med hånda? 

Hva med når man er inne og det kommer sol gjennom vinduet?

Anonymkode: c92b8...1a0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bærer også mye i sjal, hun er 13 uker. Har alltid på solhatt på henne. Kommer vi i direkte sollys forsøker jeg å skjerme henne, også fordi hun syntes det er ubehagelig. Skal jeg gjøre noe over lengre tid (amme, knytte henne i sjal) så gjør jeg det i skyggen. De første ukene var jeg hysterisk! Men så tenkte Jeg at hun ikke er vampyr og tåler daglys. Altså unngår direkte sollys over tid og har alltid solhatt :) 

Anonymkode: 41189...07f

• Liker 1
Skrevet

Hadde bare på solhatt og passet på at han ikke fikk sola midt i fleisen. Nå er han 6 mnd og bryr seg ikke nevneverdig, men passer på som jeg har gjort i hele sommer med å være ute, men ha tilgang til skygge og at han ikke blir utsatt for å bli solbrent. 

Anonymkode: da61e...dfa

• Liker 1
Skrevet

Jeg tenker at nå som det ikke er sommer lenger går det helt fint med litt sol i fjeset. Altså, jeg skjermer jo for sola når hun ligger i vogna og det tydelig er ubehagelig å få sola midt i ansiktet, men ellers er jeg ikke så nøye på det lenger. Min er 3 mnd. 

Anonymkode: a61b1...d4e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...