Gå til innhold

Dere som jobber på sykehus. Hvordan er bemanning på avdelingen deres på natt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mange sykepleiere på natt? Har dere ansatt helsefagarb.? Jobber de natt?

Anonymkode: 63d04...56f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi er 2 på natt. Jobber ingen sykepleiere hos oss

Anonymkode: 50cd0...629

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Vi er 2 på natt. Jobber ingen sykepleiere hos oss

Ingen sykepleiere? Men da jobber du vel verken på sykehus eller sykehjem 

• Liker 10
Skrevet

Det kommer nok veldig an på hvilken avdeling det er snakk om, og antall pasienter.

Jeg jobber på en spesialistavdeling og vi har 8 sengeplasser.
Vi har 3 stk på natt der to må være spesialsykepleier

Anonymkode: bad62...0f4

• Liker 1
Skrevet

Jeg jobber ikke på sykehus. Men kjæresten min lå lenge (en mnd) på sykehus (nevrointensiv og nevrokirurgisk). Jeg var der store deler av tiden både dag og natt. 

Virket ikke som det var særlig dårligere bemanning på natt. Han fikk like mye behandling/omsorg dag og natt ihvertfall. 

Bare sykepleiere/spesialsykepleiere (og leger). Ingen helsefagarbeidere som var innom der. 

Anonymkode: efdc7...75a

• Liker 2
Skrevet

Vi er to sykepleiere på natt, vi har helsefagarbeidere, men de jobber kun dag og kveld. 

Anonymkode: 679d1...f5d

Skrevet

Jobbet litt på sykehus en periode, der var det 13-14 senger og to sykepleiere på natt. 

Skrevet

Da jeg jobbet på sengepost på sykehus var vi ett sted 1 sykepleier på 12-16 pasienter og delte 1 hjelpepleier med naboposten, fikk bare hjelp ved snuing og stell. Et annet sted 2 sykepleiere på 20-24 pasienter, men hvis noen ble syk var vi kun 1 sykepleier og så 1 hjelpepleier eller student, sykt travelt. Et annet sted 3 sykepleiere på 32-38 pasienter, hvis det var veldig mye korridorpasienter eller tunge pasienter leide de av og til inn en hjelpepleier eller student ekstra på natt. 

Anonymkode: a81f8...caa

Skrevet

Ortopedisk og kar/mammae sengepost, 4 grupper. Kun 1 sykepleier på hver gruppe på natt, veldig sårbart med dårlige pasienter. Leier inn ekstra ved behov for fastvakt og lignende. 

Anonymkode: 7b52a...065

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ingen sykepleiere? Men da jobber du vel verken på sykehus eller sykehjem 

Jeg jobber på sykehus ja

Skrevet

Jeg jobber på sykehus ja

Hvilket sykehus er dette? Og type avdeling?

Skrevet

6-8 sykepleiere på natt. Vi har ingen helsefagarbeidere ansatt på vår avdeling. Utgangspunktet er vi seks stk i grunnmanning men flere ringes inn etter behov. Vi har fem sengeplasser hos oss. 

Anonymkode: 4aabf...a2b

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

6-8 sykepleiere på natt. Vi har ingen helsefagarbeidere ansatt på vår avdeling. Utgangspunktet er vi seks stk i grunnmanning men flere ringes inn etter behov. Vi har fem sengeplasser hos oss. 

Anonymkode: 4aabf...a2b

Hva slags sengepost er dette?

Anonymkode: 5ad31...66f

Skrevet

Hvilket sykehus er dette? Og type avdeling?

Laboratoriet. Gjelder alle sykehus. 

Skrevet

15 pasienter. Tre på natt, der to må være sykepleiere. 

Anonymkode: 559db...cba

Skrevet

Laboratoriet. Gjelder alle sykehus. 

🙄🙄🙄🙄

Anonymkode: 6a85c...4a1

• Liker 9
Skrevet

Jobber på sengepost med 28 sengplasser, fast bemanning på natt er 3 sykepleiere og 1 hjelpepleier/helsefagarbeider/assistent.

Anonymkode: 5d8b7...11f

Skrevet

Jobber på medisinsk sengepost med 24 senger, 2 stykker på natt, som regel sykepleiere, noen ganger en sykepleier og en erfaren hjelpepleier. Rekker ikke å kjede seg på nattevakt iallefall 🥵.

Anonymkode: 5260f...e42

Skrevet

Vi har 5 stykk på natt, 6 på dagtid. Alle sykepleiere, mesteparten av dem intensivsykepleiere. Har 6 sengeplasser. På dagtid har vi også noen som jobber bak kulissene (med medisinsk teknisk utstyr, turnusskriving etc) og hvis det er veldig travelt får vi hjelp av dem med feks pause og ved prosedyrer. De er også spesialsykepleiere alle sammen. På natt har vi ikke disse ekstra hendene men det er også mye roligere som regel. 

Anonymkode: b8c7f...033

Skrevet

Vi er 2 på både kveld og natt. Jobber på røntgenavdelingen.

Anonymkode: c3b72...888

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...