AnonymBruker Skrevet 15. september 2021 #1 Skrevet 15. september 2021 Jeg jobber nattevakt 2-3 netter i uken. Mannen min har dagjobb. Jeg tenker jo at vi har den fordelen at vi kan tilby drømmehunden kun korte stunder alene hjemme om vi absolutt må bort uten hund. Ettersom jeg jobber natt er jo mann og barn hjemme når jeg jobber og når de drar på jobb og skole kommer jeg hjem, går tur med hunden, ordner mat til den og går og legger meg. Jeg må jo sove. Men jeg er jo hjemme-vil dette roe hunden og være trygt eller tror dere det er bortkastet siden jeg uansett må sove? Anonymkode: b5de9...b7a
Troyamin Skrevet 15. september 2021 #2 Skrevet 15. september 2021 (endret) Det kommer jo helt an på stimulien den får sammen med dere ellers. Og den er jo ikke alene så lenge én av dere alltid er hjemme. At dere sover spiller ingen rolle for hunden. Vel og merke om den får sove hos dere eller ei. Jeg har aldri vært borti en welsh springer spaniel som har hatt problemer med å være hjemme alene. (Halv arbeidsdag) Men disse er da av den arbeidende typen. Endret 15. september 2021 av Troyamin Endret grunnet staveleifer.
Julie Skrevet 15. september 2021 #3 Skrevet 15. september 2021 Det at du/eier (uavhengig av våken eller sovende tilstand) er hjemme vil normalt sett berolige en hund med separasjonsangst. Poenget er at hunden vet at du/flokken er hjemme sammen med den og dermed føler seg trygg. Har hørt at separasjonsangst kan være en utfordring på Welsh SS, uten at jeg har noe inngående kunnskap om rasen. Merk at angstlidelser hos hund (som f.eks. separasjonsangst) også har arvbarhet knyttet til seg. Kan være lurt å ha dette i bakhodet når/dersom du vurderer valpekjøp. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå