AnonymBruker Skrevet 15. september 2021 #1 Skrevet 15. september 2021 Har de siste gangene bilene her har vært hos verksted av ulike årsaker sjekket prisene på forhånd og gått gjennom tilbudene etter at en bekjent opplevde "bli lurt" for noen tusen kroner hos et annet verksted - og til min store overraskelse fant jeg at også våre to ulike merkeverksteder gjør dette. Ett eksempel, en del som måtte byttes var priset som to ulike deler med tilhørende pakninger og o-ringer, så googlet jeg litt og fant ut at disse normalt sett ikke skiftes hver for seg men sammen, og at man kan bestille de som ett sett, som koster over 2000 mindre enn om de prises som ulike deler - så jeg stilte jo spørsmål til verkstedet om dette, og de beklaget ikke en gang, bare sendte nytt overslag der dette var korrigert for.. - ett annet eksempel var når vi skulle skifte bremser hos ett annet verksted, vi syns det ble i overkant dyrt så vi sjekket på nett og fant ut at de hadde satt opp arbeidstid "med gaffel" i tillegg til å legge til deler som absolutt ikke var nødvendig å skifte hvis de ikke "virket slitt" som det står i guiden for skifting - når vi tok det opp ble plutselig totalsummen nesten 2300 kroner mindre. Altså sparte vi på to besøk over 4000 bare ved å gjøre leksen vår hjemme, men - og her er griene, det er første gang vi har gjort dette for egen del og vi har hatt bil i over 20 år !! Det betyr at vi kan ha "rotet bort" en del penger disse årene på å levere inn bilen til ulike verksteder i god tro og jeg går ut fra at mange med oss gjør det samme.. Så mitt spørsmål er - sjekker du om den prisen du får oppgitt i ulike tilfeller er det beste du kan oppnå? Anonymkode: 83528...2e2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå