AnonymBruker Skrevet 15. september 2021 #1 Skrevet 15. september 2021 Er det virkelig noen som synes det er en bra ting? Plutselig står noen inni huset ditt og med største selvfølge tar seg til rette? Vet at dette er vanlig noen steder, men kan ikke forstå at noen foretrekker dette😳 Anonymkode: 70f83...ea2
AnonymBruker Skrevet 15. september 2021 #2 Skrevet 15. september 2021 Nei, huff. Så flaut om jeg surrer rundt hjemme med ammepuppene ute og plutselig står det noen i stua😳 Når det er sagt så har jeg hund, så vedkommende skulle vært meget lydløs om de kom seg inn uten å bli oppdaga. Anonymkode: bfbb2...caa
Fiora Skrevet 15. september 2021 #3 Skrevet 15. september 2021 Nei, det hadde jeg ikke satt pris på! Liker ikke å ha besøk i utgangspunktet, og langt mindre uanmeldt! Heldigvis er døren alltid låst og hundene fyrer seg opp bare noen setter en fot inn på gårdsplassen her 😅
Arkana Skrevet 15. september 2021 #4 Skrevet 15. september 2021 Det er jo ikke noe man gjør hos hvem som helst, men hos de hvor man vet det er greit. Svigerforeldrene mine ville alltid at barn og barnebarn bare skulle komme rett inn uten å ringe på, men disse gikk jo ikke bare rett inn hos andre mennesker av den grunn.
AnonymBruker Skrevet 15. september 2021 #5 Skrevet 15. september 2021 Min mann er fra bygden, og går rett i til folk. Jeg er helt motsatt, ringer på og venter til det blir åpnet. Går rett inn til mine foreldre, men de ønsker det slik. Anonymkode: 5b2b1...d16
AnonymBruker Skrevet 15. september 2021 #6 Skrevet 15. september 2021 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Er det virkelig noen som synes det er en bra ting? Plutselig står noen inni huset ditt og med største selvfølge tar seg til rette? Vet at dette er vanlig noen steder, men kan ikke forstå at noen foretrekker dette😳 Anonymkode: 70f83...ea2 Det kommer litt an på boligen tenker jeg. Der jeg bodde før var de fleste eldre boliger som var utstyrt med en mellomgang med dør inn til kjøkkenet, og de færreste hadde (fungerende) ringeklokke. Da foretrakk jeg at de gikk rett inn utgangsdøra (siden jeg ikke hørte at noen banket på der) for så å banke på mellomgangsdøra eller kjøkkendøra. Her jeg bor nå er de fleste boliger litt mer moderne, i den betydningen at de har en åpen løsning uten dører mellom gang og oppholdsrom. Når noen går rett inn her kommer de i praksis rett inn i oppholdsrom, i stedet for inn i en lukket gang, og da føles det plutselig mer invaderende. De eneste som går rett inn her hos meg nå er de som har fått beskjed av meg om at det er greit, men de vet at jeg vil at de skal ringe på før de går inn (så jeg hører at de kommer). Anonymkode: eade8...b10 1
AnonymBruker Skrevet 15. september 2021 #7 Skrevet 15. september 2021 Just flyttet og barnet hadde besøk av noen andre barn i gata. Plutselig sto den ene forelderen inne også. Vi var oppe mens barna lekte nede, å hørte plutselig en voksen 😅 ikke vant til det der så ble først litt sjokkert Anonymkode: 1a816...b6a
Ulrikke Skrevet 15. september 2021 #8 Skrevet 15. september 2021 Jeg har noen venner jeg gjør det til hvis vi har avtalt at jeg skal komme. Altså, har vi avtalt at jeg stikker innom kl 18,og klokka er 1759, så kan jeg åpne døra og rope "hallo" liksom. Men det gjelder noen venner som jeg vet synes det er bedre enn at de skal gå og åpne feks. Kommer jeg uanmeldt ringer jeg på også hos dem! Har familie nordpå, og kan huske allerede fra jeg var barn at det var helt normalt å gå inn til hverandre og plutselig treffes på kjøkkenet liksom. Mine besteforeldres hus hadde ikke ringeklokke engang, og sånn var det hos mange... Ser flere har ringeklokke nå, men fortsatt er det flere, særlig av de litt eldre, som tar for gitt at man bare kommer inn. 1
AnonymBruker Skrevet 15. september 2021 #9 Skrevet 15. september 2021 Jeg ringer på og går rett inn, helt normalt. Anonymkode: cfaf9...ca4
AnonymBruker Skrevet 15. september 2021 #10 Skrevet 15. september 2021 Bygd i Troms, ganske normalt at man banke på å går inn til naboene. Eller at man bare går inn hvis man avtaler på forhånd å møtes Anonymkode: 56dcd...4ba 1
AnonymBruker Skrevet 15. september 2021 #11 Skrevet 15. september 2021 Jeg bor i en større by, og ingen har ulåste dører, så dette er et ikke-problem her. Men hadde jeg likt at noen bare kom inn? Absolutt ikke, om det var vanlig hadde jeg låst døra uansett hvor jeg bodde. Og det kunne ikke falt meg inn å gå rett inn til andre. Anonymkode: 4e313...305 3
Queen of the North Skrevet 15. september 2021 #12 Skrevet 15. september 2021 Tror det er ei "kulturell" greie. Er nordlending fra bygda, og når jeg er hjemme i bygda så er det helt normalt å bare gå inn til de man har ett godt forhold til. Men i byen hvor jeg bor til vanlig så har vi stortsett dørene alltid låst, og man ringer på før man går inn til noen man kjenner godt (etter avtale) eller venter på at noen åpner døra. 1
AnonymBruker Skrevet 15. september 2021 #13 Skrevet 15. september 2021 Har ei nabojente som gjør det. Hun banker så forsiktig på døra når hun vil leke med jenta vår. Plutselig står hun der 😅 Ikke alltid det passer, men da får hun beskjed om å gå hjem. Ellers er det veldig ønskelig at de ringer på forhånd. Står utgangsdøra vår åpne pga sommervarmen er det helt greit at de tusler inn med et hei. Da er det litt mer forventet. Anonymkode: a90e3...34f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå