AnonymBruker Skrevet 14. september 2021 #1 Skrevet 14. september 2021 Når er det vanlig å la voksne barn møte en ny kjæreste ? Bør man holde igjen da også ? Anonymkode: 2433c...80c
AnonymBruker Skrevet 15. september 2021 #2 Skrevet 15. september 2021 Vi holdt ikke igjen. De er unge voksne og møtte oss, foreldrenes partnere, relativt kjapt. Det har gått veldig bra på begge sidene. Anonymkode: ea924...d45 1
AnonymBruker Skrevet 15. september 2021 #3 Skrevet 15. september 2021 Voksne barn dater jo selv og vet veldig godt hvordan det der fungerer, så det er ingengrunn til å holde igjen da. Jeg har møtt voksne barn av menn jeg har datet et par ganger, og da tidlig i datingen, og der har det heller ikke blitt noe mer. har vært helt avslappet og greit, og naturlig, sånn type vi satt på kafe, og barna var i byen og stakk innom. Anonymkode: c4bc2...84f 2
AnonymBruker Skrevet 15. september 2021 #4 Skrevet 15. september 2021 Har ikke noe behov for å møte partnere av foreldre før de har vært kjærester en stund. Vi bor uansett langt fra hverandre, så et første møte er ikke like naturlig før settinger som felles feiringer av ulike slag med resten av familien. Hadde vi bodd nær hadde jeg satt pris på å ha en god middag sammen noen måneder ut i forholdet deres. Anonymkode: b0d6c...dd7
AnonymBruker Skrevet 15. september 2021 #5 Skrevet 15. september 2021 Jeg hadde ikke hatt noe ønske om å møte mine foreldres nye kjærester. Ikke i det hele tatt, faktisk. I alle fall ikke med mindre den ene av foreldrene mine hadde gått bort for en del år siden, og jeg var ferdig med den verste sorgen. Hvis de skilte seg, ville jeg ikke ønske å møte noen ny kjæreste. Det er bare foreldre som har en tendens til å tro at ungene ønsker det. Ja, jeg skjønner at jeg måtte ha møtt ham eller henne. Men jeg hadde satt mest pris på å slippe å henge med vedkommende, enten det var ett eller tre år siden de ble sammen. Anonymkode: 97640...14c 1
AnonymBruker Skrevet 15. september 2021 #6 Skrevet 15. september 2021 Ser ikke helt grunn til å vente hvis barna også vil. Bortsett fra i to tilfeller: hvis skilsmissen mellom foreldrene har skjedd nylig og var spesielt stygg, og f eks mor fortsatt er i krise, eller hvis den andre forelderen nylig har gått bort. Anonymkode: 96a6a...f7f
AnonymBruker Skrevet 15. september 2021 #7 Skrevet 15. september 2021 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Jeg hadde ikke hatt noe ønske om å møte mine foreldres nye kjærester. Ikke i det hele tatt, faktisk. I alle fall ikke med mindre den ene av foreldrene mine hadde gått bort for en del år siden, og jeg var ferdig med den verste sorgen. Hvis de skilte seg, ville jeg ikke ønske å møte noen ny kjæreste. Det er bare foreldre som har en tendens til å tro at ungene ønsker det. Ja, jeg skjønner at jeg måtte ha møtt ham eller henne. Men jeg hadde satt mest pris på å slippe å henge med vedkommende, enten det var ett eller tre år siden de ble sammen. Anonymkode: 97640...14c Ungdommer er heldigvis forskjellige de også. Min datter har mer kontakt med min nye partner innimellom enn med meg. Og jeg og min datter har er godt forhold. De møttes etter at jeg og min nye parter hadde datert i ca 2 mnd. Min partners barn har også et godt forhold til meg, og jeg er ekstrabestemor for min partners nydelige barnebarn. Anonymkode: ea924...d45
AnonymBruker Skrevet 15. september 2021 #8 Skrevet 15. september 2021 Ingen grunn til å vente når de er voksne. Jeg ville vært åpen på hvor i prosessen dere er. Om det er en du dater litt eller om det er en kjæreste. Om det sannsynligvis vil komme flere partnere den neste tiden, eller om dere ser for dere en fremtid sammen. De kan møte ham uansett, men får anledning til å justere hvor godt kjent de vil bli med ham på det tidspunktet. Anonymkode: dd60d...669
AnonymBruker Skrevet 15. september 2021 #9 Skrevet 15. september 2021 Det er selvsagt en forskjell om egne barn er 4 eller 22, det sier seg selv at i det første tilfellet bør man vente leeeeeenge. Uansett er det nok lurt å la de mest sterke kjærlighetsfølelsene roe seg noe før man presenterer ny kjæreste. Det er jo i alle tilfeller kjekt at man føler og kjenner de samme følelsene over tid. Anonymkode: 9e5b7...8d4 1
AnonymBruker Skrevet 15. september 2021 #10 Skrevet 15. september 2021 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Jeg hadde ikke hatt noe ønske om å møte mine foreldres nye kjærester. Ikke i det hele tatt, faktisk. I alle fall ikke med mindre den ene av foreldrene mine hadde gått bort for en del år siden, og jeg var ferdig med den verste sorgen. Hvis de skilte seg, ville jeg ikke ønske å møte noen ny kjæreste. Det er bare foreldre som har en tendens til å tro at ungene ønsker det. Ja, jeg skjønner at jeg måtte ha møtt ham eller henne. Men jeg hadde satt mest pris på å slippe å henge med vedkommende, enten det var ett eller tre år siden de ble sammen. Anonymkode: 97640...14c Håper du unner foreldrene dine kjærlighet, selv om du ikke vil møte nye partnere Anonymkode: c303e...96d 3
AnonymBruker Skrevet 15. september 2021 #11 Skrevet 15. september 2021 Håper jeg får møte pappas kjæreste før han legger det ut på Facebook. Hadde ei stemor fra jeg var 19 til 25 og hun fikk jeg vite om via nett. Anonymkode: 088de...f11
AnonymBruker Skrevet 15. september 2021 #12 Skrevet 15. september 2021 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Jeg hadde ikke hatt noe ønske om å møte mine foreldres nye kjærester. Ikke i det hele tatt, faktisk. I alle fall ikke med mindre den ene av foreldrene mine hadde gått bort for en del år siden, og jeg var ferdig med den verste sorgen. Hvis de skilte seg, ville jeg ikke ønske å møte noen ny kjæreste. Det er bare foreldre som har en tendens til å tro at ungene ønsker det. Ja, jeg skjønner at jeg måtte ha møtt ham eller henne. Men jeg hadde satt mest pris på å slippe å henge med vedkommende, enten det var ett eller tre år siden de ble sammen. Anonymkode: 97640...14c Veldig spesielt Anonymkode: 088de...f11
AnonymBruker Skrevet 15. september 2021 #13 Skrevet 15. september 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Håper du unner foreldrene dine kjærlighet, selv om du ikke vil møte nye partnere Nå er det ikke meg du svarte, men å få barn medfører mange forpliktelser, og at ungene ikke vil treffe nye partnere til foreldrene er noe du bør ha tenkt på når du fikk barn. Anonymkode: 9e5b7...8d4 1
AnonymBruker Skrevet 15. september 2021 #14 Skrevet 15. september 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nå er det ikke meg du svarte, men å få barn medfører mange forpliktelser, og at ungene ikke vil treffe nye partnere til foreldrene er noe du bør ha tenkt på når du fikk barn. Anonymkode: 9e5b7...8d4 Det er noe rart med voksne mennesker som ikke unner andre å være lykkelige. Ekstremt egoistisk å forvente at noen skal leve alene halve livet. Skulle ønske min mor hadde funnet seg en ny mann da hun ble enke som 55-åring. Voksne barn eier ikke foreldrene sine. Tenk om foreldre skulle blande seg bort i sine barns kjærlighetsliv! Anonymkode: c303e...96d 4
AnonymBruker Skrevet 15. september 2021 #15 Skrevet 15. september 2021 Tja, kommer vel an på som alt annet. Syns vel man kan bruke noen mnd på å finne ut om forholdet er "liv laga". Men går jo an å fortelle at man har møtt noen så de voksene barna vet om det før man treffes. Far til samboer introduserte ny kjæreste veldig fort, og etter et langt forhold og virket litt rart da hun nye kom å liksom viste "alt" om barna (inkl. meg) og oppførte seg nesten som at vi var en stor familie ved første treff og omtalte min samboer og meg som svigersønn og svigerdatter etter kort tid.. Anonymkode: 471d7...685
AnonymBruker Skrevet 15. september 2021 #16 Skrevet 15. september 2021 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Det er noe rart med voksne mennesker som ikke unner andre å være lykkelige. Ekstremt egoistisk å forvente at noen skal leve alene halve livet. Skulle ønske min mor hadde funnet seg en ny mann da hun ble enke som 55-åring. Voksne barn eier ikke foreldrene sine. Tenk om foreldre skulle blande seg bort i sine barns kjærlighetsliv! Anonymkode: c303e...96d Det er noe rart med voksne mennesker som tror hele livet handler om me, myself and I. Ekstremt egoistisk å få barn og leve livet sitt som man ikke har fått barn. Skulle ønske foreldre tenker over at det å få barn også medfører varig endringer i livet. Voksne foreldre som tror livet kun handler om de selv. Tenk at noen tror at livet kun handler om de selv etter at de har fått barn! Anonymkode: 2fce6...88a
AnonymBruker Skrevet 15. september 2021 #17 Skrevet 15. september 2021 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Det er noe rart med voksne mennesker som tror hele livet handler om me, myself and I. Ekstremt egoistisk å få barn og leve livet sitt som man ikke har fått barn. Skulle ønske foreldre tenker over at det å få barn også medfører varig endringer i livet. Voksne foreldre som tror livet kun handler om de selv. Tenk at noen tror at livet kun handler om de selv etter at de har fått barn! Anonymkode: 2fce6...88a Hva med voksne unger som tror at alt handler om dem? Og hadde du syns det var ok om dine foreldre hadde bestemt om du skulle ha partner, og i tilfelle hvem? Hvorfor blir foreldre som får ny partner og blir lykkelig en dårligere forelder for sine voksne barn? Anonymkode: c303e...96d 1
Engel Skrevet 15. september 2021 #18 Skrevet 15. september 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hva med voksne unger som tror at alt handler om dem? Og hadde du syns det var ok om dine foreldre hadde bestemt om du skulle ha partner, og i tilfelle hvem? Hvorfor blir foreldre som får ny partner og blir lykkelig en dårligere forelder for sine voksne barn? Anonymkode: c303e...96d Så enig i denne. Det snakkes her om VOKSNE barn. Ikke ungdommer, men voksne! De som har flyttet ut og etablerer seg med egne familier. Forventer dere da at foreldrene skal sitte igjen og leve resten av livet alene? Fordi de var uheldig og valgte feil partner en gang, eller er så uheldig at partneren dør fra dem? Det kaller jeg toppen av egoistiske og utakknemlige mennesker! Mange foreldre setter det meste av sitt eget liv på vent i de årene ungene bor hjemme, av hensyn til barna. En gang må de få lov til å få tilbake livet de også. Ja man er foreldre hele livet. Men man er ikke dårlig forelder selv om man finner en ny partner, heller tvert om! Et lykkelig menneske er et bedre menneske. Jeg er helt enig i at man skal være varsom når man har barn som bor hjemme. Men jeg mener også at barn generelt har godt av å se foreldrene sine i lykkelige forhold heller enn ulykkelige sammen, eller alene. Det er noe om at de også skal lære hvordan bra forhold fungerer. men man skal definitivt ta hensyn til barna. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå