AnonymBruker Skrevet 14. september 2021 #1 Skrevet 14. september 2021 Har en kjæreste i restaurantbransjen. Han er selv ansvarlig for å sette opp vakter der han jobber. Skjer ofte at vi har planer om å ses i helgen, men så må han plutselig jobbe sent både fredag og lørdag. Han må avlyse våre avtaler... I starten var jeg veldig rommelig overfor han, men det skjer så ofte. Han sier at det i siste ende er han som må ta vaktene om noen blir syke etc. Han liker å ha 'space', og jeg føler nesten han sjonglerer rundt på vaktene for å unngå meg. Kan jo også være jeg tar feil. Han mener selvfølgelig selv ikke det er slik. Men klarer ikke stole på han. Hva ville dere gjort? Anonymkode: 15d41...178
AnonymBruker Skrevet 14. september 2021 #2 Skrevet 14. september 2021 Ville antatt at det er mulig at han jobber ekstra når andre er syke. Og slutta å legge faste planer med ham, heller gjøre ting om han faktisk har fri. Anonymkode: 8fa04...811 7
AnonymBruker Skrevet 14. september 2021 #3 Skrevet 14. september 2021 Høres ikke ut som du er på prioriteringslisten ivertfall Anonymkode: 70830...f1b 8
AnonymBruker Skrevet 14. september 2021 #4 Skrevet 14. september 2021 2 minutter siden, AnonymBruker said: Høres ikke ut som du er på prioriteringslisten ivertfall Anonymkode: 70830...f1b Nei, jeg kommer noen hakk ned. Så da tenker jeg tre muligheter: 1. Han forandrer seg 2. Jeg endrer mine forventninger til han og oppfører meg på samme måte som han 3. Stopper det Nr 1, kan jeg ikke kontrollere, men hva tror du om nr2? Anonymkode: 15d41...178 1
Eloise12345 Skrevet 15. september 2021 #5 Skrevet 15. september 2021 Jeg hadde bare passet på at jeg hadde det koselig uten hans selskap. Men hvis det ble for mye jobbing som gikk for mye utover vår tid sammen så hadde jeg sagt ifra og drøftet problemet. 2
Rosatoast Skrevet 15. september 2021 #6 Skrevet 15. september 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Har en kjæreste i restaurantbransjen. Han er selv ansvarlig for å sette opp vakter der han jobber. Skjer ofte at vi har planer om å ses i helgen, men så må han plutselig jobbe sent både fredag og lørdag. Han må avlyse våre avtaler... I starten var jeg veldig rommelig overfor han, men det skjer så ofte. Han sier at det i siste ende er han som må ta vaktene om noen blir syke etc. Han liker å ha 'space', og jeg føler nesten han sjonglerer rundt på vaktene for å unngå meg. Kan jo også være jeg tar feil. Han mener selvfølgelig selv ikke det er slik. Men klarer ikke stole på han. Hva ville dere gjort? Anonymkode: 15d41...178 Har selv jobbet i den bransjen, og er ofte man kan ta på seg enten ekstra vakter - eller noen blir syke. Er jo alltid noen som ikke kan, i hvert fall i helgene. Og hvis han er den som lager listene, så faller det tilbake på han, ja. At du ikke klarer å stole på kjæresten din er kanskje det største varsel-signalet her, tenker at dette ikke handler om at han ikke vil se deg. Det handler mer om at du ikke har tillit. Hvorfor er du sammen med en du ikke stoler på? 3
AnonymBruker Skrevet 15. september 2021 #7 Skrevet 15. september 2021 Han vil gjerne tjene ekstra penger? Hvis han ikke vil være med deg, så hadde han vel ikke vært sammen med deg? Du kan jo bare la være å ta initiativet til å treffes. Hører du ikke noe fra han så har du svaret. Anonymkode: 7c5f8...bcf 4
AnonymBruker Skrevet 15. september 2021 #8 Skrevet 15. september 2021 5 hours ago, Eloise12345 said: Jeg hadde bare passet på at jeg hadde det koselig uten hans selskap. Men hvis det ble for mye jobbing som gikk for mye utover vår tid sammen så hadde jeg sagt ifra og drøftet problemet. Takk. Bra tips:) Anonymkode: 15d41...178 1
AnonymBruker Skrevet 15. september 2021 #9 Skrevet 15. september 2021 5 hours ago, AnonymBruker said: Han vil gjerne tjene ekstra penger? Hvis han ikke vil være med deg, så hadde han vel ikke vært sammen med deg? Du kan jo bare la være å ta initiativet til å treffes. Hører du ikke noe fra han så har du svaret. Anonymkode: 7c5f8...bcf Ja, han er veldig opptatt av inntjening.. Jojo, hører fra han hver dag, men er lei at avtaler hele tiden brytes Anonymkode: 15d41...178
AnonymBruker Skrevet 15. september 2021 #10 Skrevet 15. september 2021 5 hours ago, Rosatoast said: Har selv jobbet i den bransjen, og er ofte man kan ta på seg enten ekstra vakter - eller noen blir syke. Er jo alltid noen som ikke kan, i hvert fall i helgene. Og hvis han er den som lager listene, så faller det tilbake på han, ja. At du ikke klarer å stole på kjæresten din er kanskje det største varsel-signalet her, tenker at dette ikke handler om at han ikke vil se deg. Det handler mer om at du ikke har tillit. Hvorfor er du sammen med en du ikke stoler på? Takk for svar. Jeg er glad i han. Jeg stoler på at han er på jobb, men tror ikke alltid det er så uforskyldt at han må jobbe overtid og endre seg selv til senvakter. Tror det er for å tjene mer, og så bare avlyse med meg Anonymkode: 15d41...178
AnonymBruker Skrevet 15. september 2021 #11 Skrevet 15. september 2021 Jeg har også vært den som må på jobb om andre er syke. Det er tungt om man hele tiden skal ha dårlig samvittighet overfor andre, eller var innstilt på fri. Løsningen min ble å "alltid" ha i bakhodet at jeg kanskje måtte stille på kort varsel, og gjøre avtaler av typen "hvis jeg ikke må jobbe så kan vi..." Det er ikke optimalt, men det er sjelden folk står i denne type jobber over tid. Vær åpen med ham om at du synes det er vanskelig og uforutsigbart. Spør om dere kan kompensere på annen måte når en avtale går i vasken. Kanskje de trenger flere folk, så de har vikarer å spille på? Kanskje han kan ta seg fri noen andre dager? Anonymkode: 17a98...4f2 3
AnonymBruker Skrevet 15. september 2021 #12 Skrevet 15. september 2021 4 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg har også vært den som må på jobb om andre er syke. Det er tungt om man hele tiden skal ha dårlig samvittighet overfor andre, eller var innstilt på fri. Løsningen min ble å "alltid" ha i bakhodet at jeg kanskje måtte stille på kort varsel, og gjøre avtaler av typen "hvis jeg ikke må jobbe så kan vi..." Det er ikke optimalt, men det er sjelden folk står i denne type jobber over tid. Vær åpen med ham om at du synes det er vanskelig og uforutsigbart. Spør om dere kan kompensere på annen måte når en avtale går i vasken. Kanskje de trenger flere folk, så de har vikarer å spille på? Kanskje han kan ta seg fri noen andre dager? Anonymkode: 17a98...4f2 Takk. Enig, han burde ta seg fri noen andre dager. Skal ta det opp med han Anonymkode: 15d41...178
AnonymBruker Skrevet 15. september 2021 #13 Skrevet 15. september 2021 Om du klarer å ha litt stål i magen så bare "går du videre" med livet ditt, om han vil være med så får han lov til det, han er faktisk hjertlig velkommen, -men han kan ikke forvente at du skal "sitte hjemme å vente", så om han ikke "gidder" så gidder ikke du heller. Det kan hende han plutselig oppdager hva han er i ferd med å miste om du ikke er den som alltid er tilgjengelig lengre. Og om dette handlet om penger eller annet, så ville en rettferdig person satt seg ned for å ta en prat om det. Forklart at det vil bli mye fremover og at han ikke har mye tid til å date eller være kjæreste (det høres ut som om dere er ganske tidlig i forholdet?). Om han oppriktig måtte arbeide så mye så ville han i det minste vist dårlig samvittighet mener nå jeg, ikke bare avlyst planer mens han setter opp nye vakter som også betyr å avlyse nye planer han lager med deg. Høres jo kjemperart ut.. Han kan jo ikke drive å dobbelbooke med deg om han vet at han kanskje må jobbe, da bør han få klar beskjed om at du kun godtar ordentlige planer med ham på dager han vet han helt sikkert kommer til å ha fri. Men helt seriøst, gå ig lev ditt eget liv, vil han være med deg så får han komme til deg, han har ingen rett til å holde deg i bånd. Anonymkode: 2ac3c...12b 3
AnonymBruker Skrevet 15. september 2021 #14 Skrevet 15. september 2021 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Jeg har også vært den som må på jobb om andre er syke. Det er tungt om man hele tiden skal ha dårlig samvittighet overfor andre, eller var innstilt på fri. Løsningen min ble å "alltid" ha i bakhodet at jeg kanskje måtte stille på kort varsel, og gjøre avtaler av typen "hvis jeg ikke må jobbe så kan vi..." Det er ikke optimalt, men det er sjelden folk står i denne type jobber over tid. Vær åpen med ham om at du synes det er vanskelig og uforutsigbart. Spør om dere kan kompensere på annen måte når en avtale går i vasken. Kanskje de trenger flere folk, så de har vikarer å spille på? Kanskje han kan ta seg fri noen andre dager? Anonymkode: 17a98...4f2 Lever man et liv med så mange kanskje, så er det heller kanskje ikke plass til noen kjæreste. Og det er jo helt greit det, man da må man se sitt ansvar og ta det opp med vedkommende sånn at det blir rettferdig og ærlig, ikke la noen måtte sitte på gjerdet å vente til den andre kanskje har tid. Anonymkode: 2ac3c...12b
AnonymBruker Skrevet 15. september 2021 #15 Skrevet 15. september 2021 Huff.. dette var tungtå lese 💔 Ikke bra når kjæresten hele tiden bytter deg bort for mer penger på jobb... 💔 har vært med en slik en før, tok desverre et år før jeg kom meg ut. skulle gjort det med det samme jeg fant ut at han prioriterte annet og andre enn meg.. Anonymkode: d1d65...25b
AnonymBruker Skrevet 15. september 2021 #16 Skrevet 15. september 2021 15 minutter siden, AnonymBruker said: Huff.. dette var tungtå lese 💔 Ikke bra når kjæresten hele tiden bytter deg bort for mer penger på jobb... 💔 har vært med en slik en før, tok desverre et år før jeg kom meg ut. skulle gjort det med det samme jeg fant ut at han prioriterte annet og andre enn meg.. Anonymkode: d1d65...25b Takk for du deler din erfaring. Føler ikke helt det er dumpe-grunn ennå her, men helt klart noe jeg er oppmerksom på og kommer til å si fra om. Anonymkode: 15d41...178
AnonymBruker Skrevet 15. september 2021 #17 Skrevet 15. september 2021 Mulig han er veldig snill og stepper inn ved sykdom siden han føler ansvar. Men det er jo dumt det går utover deg. Anonymkode: bd487...ba3 1
Carrot Skrevet 15. september 2021 #18 Skrevet 15. september 2021 Hva med å si til kjøresten din at du ikke ønsker lage noen avtaler før han vet med sikkerhet at han kan holde dem, og så gjør du de tingene du ønsker og sser hva som skjer. Noen prioriterer jobb, jeg er slik men heldigvis er min mann også slik så for oss går det fint, og vi har vært gift i mange år så det stiller seg litt annerledes for oss - men om jeg følte at han alltid bortprioriterte meg sånn generelt ville jeg nok før eller siden valgt han bort og sett etter en som var mer kompatibel med det jeg ønsket meg i en partner.. 2
AnonymBruker Skrevet 15. september 2021 #19 Skrevet 15. september 2021 7 hours ago, AnonymBruker said: stål i magen så bare "går du videre" med livet ditt, om han vil være med så får han lov til det, han er faktisk hjertlig velkommen, Veldig bra - er dette jeg skal gjøre. Takk! 🙂 Vi har vært sammen i fire måneder. Anonymkode: 15d41...178
AnonymBruker Skrevet 15. september 2021 #20 Skrevet 15. september 2021 6 hours ago, Carrot said: Hva med å si til kjøresten din at du ikke ønsker lage noen avtaler før han vet med sikkerhet at han kan holde dem, og så gjør du de tingene du ønsker og sser hva som skjer. Noen prioriterer jobb, jeg er slik men heldigvis er min mann også slik så for oss går det fint, og vi har vært gift i mange år så det stiller seg litt annerledes for oss - men om jeg følte at han alltid bortprioriterte meg sånn generelt ville jeg nok før eller siden valgt han bort og sett etter en som var mer kompatibel med det jeg ønsket meg i en partner.. Takk for svar 🙂 Jeg har sagt akkurat det til han. Definitivt selv en som prioriterer jobben, men samtidig har respekt for de mennesker jeg har inngått avtaler med. Respekt er nok det som er problemet Anonymkode: 15d41...178
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå