AnonymBruker Skrevet 14. september 2021 #1 Skrevet 14. september 2021 Sist jeg fløy, hadde jeg kun 1. dose. Dette var i midten av juli. Det var lange køer ved innsjekk, og krav til grusomt dyre tester (billigste var ca. 1300 kroner). Møtte opp 4 timer før avgang, og sto i kø lenge og mer enn lenge. Nå er jeg fullvaksinert, og skal reise med vanlig rutefly (altså ikke charter) tidlig mandag morgen. Må jeg fremdeles møte opp mange, mange timer før? Eller bør det holde med 2 timer? Erfaringer fra andre fullvaksinerte som har reist fra Gardermoen i løpet av de siste ukene mottas med stor takk! Anonymkode: 96d2e...45a
Nuro Skrevet 14. september 2021 #2 Skrevet 14. september 2021 Går helt fint. Stille og rolig på Gardermoen. Sjekket inn halv annen time før flyet skulle gå. Ikke kø….var midt på dagen!
Gullhavet Skrevet 15. september 2021 #3 Skrevet 15. september 2021 Reiste på søndag fra Polen og hjem til Norge. Null stress.
AnonymBruker Skrevet 15. september 2021 #4 Skrevet 15. september 2021 Reiste til Norge fra Polen i august med 1,5 times mellomlanding på Gardermoen. Gikk helt fint det, var nok av tid til koronatest og ny innsjekk. Anonymkode: 2839a...99f
AnonymBruker Skrevet 15. september 2021 #5 Skrevet 15. september 2021 Har reist flere ganger de siste ukene. Har aldri vært så korte køer ut og inn av landet. Om du sjekker inn på nett og inkluderer alle detaljer så kan du bruke sjekk-inn automatene som vanlig. Og i sikkerhetskontrollen er det bare å gå rett gjennom. Rakk å fly to ganger med kun ett stikk, da var det litt styr inn igjen, med 1-2 timers kø. Men det kostet ingenting. Såfremt du flyr i EU har de fleste land nå droppet innreiserestriksjoner. De ser ikke på EU-passet en gang. Anonymkode: 024e4...60f
AnonymBruker Skrevet 15. september 2021 #6 Skrevet 15. september 2021 Om du må ha test før avreise kommer an på hvor du skal. Sist jeg var ute og reiste for et par uker siden var det korte køer, men måtte fortsatt sjekke inn i skranke. Anonymkode: 3495c...eb5
LeneXCII Skrevet 17. september 2021 #7 Skrevet 17. september 2021 Var i Frankrike i august, det fikk helt fint. Må bruke munnbind på flyplass og i flyet.
AnonymBruker Skrevet 17. september 2021 #8 Skrevet 17. september 2021 Reiste ut for et par uker siden en hverdag og rundt kl. 18. Ikke mer kø enn før korona og innsjekkingen gikk glatt. Anonymkode: 3e0f4...689 1
AnonymBruker Skrevet 19. september 2021 #9 Skrevet 19. september 2021 Reist til og fra Storbritannia. Absolutt ingen problemer bare man husker testene og formene for å reise til UK (men trengte ingenting for å komme inn i Norge. Det var null stress.) Anonymkode: 2eb3d...dfc
AnonymBruker Skrevet 20. september 2021 #10 Skrevet 20. september 2021 Takk for svar! Reiste i dag og det gikk aldeles fint. Nesten ingen kø ved innsjekk. Jeg hadde printet ut vaksinepasset, og fylt ut online innreiseskjemaet som landet jeg skulle til forlangte. Viste epost med QR-kode som bekreftet at skjemaet var utfylt. Innsjekking gikk unna på 2-3 minutter (men jeg så flere andre som fikk problemer, uvisst av hvilke årsaker). - ts - Anonymkode: 96d2e...45a
Gjest Linny111 Skrevet 21. september 2021 #11 Skrevet 21. september 2021 19 hours ago, AnonymBruker said: Takk for svar! Reiste i dag og det gikk aldeles fint. Nesten ingen kø ved innsjekk. Jeg hadde printet ut vaksinepasset, og fylt ut online innreiseskjemaet som landet jeg skulle til forlangte. Viste epost med QR-kode som bekreftet at skjemaet var utfylt. Innsjekking gikk unna på 2-3 minutter (men jeg så flere andre som fikk problemer, uvisst av hvilke årsaker). - ts - Anonymkode: 96d2e...45a Da jeg fløy fra UK til Norge var det en del briter som ble nektet ombordstigning fordi de ikke hadde gyldig grunn til å reise til Norge. Noen måtte ringe ektefellen og få tilsendt vigselsattest.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå