AnonymBruker Skrevet 14. september 2021 #1 Skrevet 14. september 2021 Jente på 18 år som ikke har noen venner, og egentlig bare lyst til å komme meg bort for noen dager og lufte tankene. Spørsmålet er om det er trygt å reise alene i en så ung alder? Tenker da en tur til f.eks spania på 2-3 dager? Eller burde jeg vente til jeg finner meg en å dra med? Hvem vet kanskje jeg finner meg noen venner der? eller hva er oddsa for d? Anonymkode: eeec9...099
AnonymBruker Skrevet 14. september 2021 #2 Skrevet 14. september 2021 Dra alene og bli mer enn 3 dager. Lett å få venner når man reiser. Anonymkode: f2c2e...68c 2
AnonymBruker Skrevet 14. september 2021 #3 Skrevet 14. september 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Dra alene og bli mer enn 3 dager. Lett å få venner når man reiser. Anonymkode: f2c2e...68c Hvor finner jeg disse vennene? tør jo ikke å dra på utesteder alene akkuratt.. Anonymkode: eeec9...099
AnonymBruker Skrevet 14. september 2021 #4 Skrevet 14. september 2021 Du trenger ikke bekymre deg. Spania er kjempetrygt. Nå er jeg mann, så kanskje det er litt anderledes, men det er veldig veldig få land i verden jeg vil si er utrygge. Det måtte være land som er i aktiv krig. Å bekymre seg for et land i Europa er på grensen til hysteri. Anonymkode: c3951...4fd
AnonymBruker Skrevet 14. september 2021 #5 Skrevet 14. september 2021 Bo på hostel som ofte har felles oppholdsrom hvor gjestene kan henge. Hører om mange som blir kjent med folk slik. Anonymkode: a6acd...c47 2
AnonymBruker Skrevet 14. september 2021 #6 Skrevet 14. september 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hvor finner jeg disse vennene? tør jo ikke å dra på utesteder alene akkuratt.. Anonymkode: eeec9...099 Meld deg på en guidet sightseeing tur, er mest sannsynlig noen på din alder der eller så kan du ordne rom på kollektiv Anonymkode: 93063...bcb 1
AnonymBruker Skrevet 15. september 2021 #7 Skrevet 15. september 2021 Det er selvsagt trygt, reiste 3 måneder alene i Asia på din alder. Anonymkode: dd193...84c
AnonymBruker Skrevet 15. september 2021 #8 Skrevet 15. september 2021 Jeg dro 2 uker til gresk øy helt alene når jeg var 19 år. Allerede på flyplassen ned ble jeg invitert med i en gjeng som jeg hang med i store deler av turen (hadde alltid avtale om møtested). Møtte også mange andre hyggelige mennesker og hadde det mye gøyere der enn jeg ville hatt hjemme. Fikk alltid noen av gutta i gjengen til å følge meg hjem til hotellet på natta (selv om de på hotellet så rart på meg når en ny fulgte meg hjem), Jeg meldte meg også på masse aktiviteter. Hadde reist året etter også om jeg ikke hadde fått meg en kjæreste. Anonymkode: ccfff...3c5
AnonymBruker Skrevet 15. september 2021 #9 Skrevet 15. september 2021 Reis alene! Jeg skulle ønske jeg var så tøff på din alder. Hadde veldig lyst å reise, men turde ikke å reise alene. Har nå gjort det flere ganger noen år senere, og det er null problem. Man må bare tenke litt fornuftig, gjerne ikke gå på fylla alene og gjerne hør med de lokale eller de på hotellet om det er noen områder det ikke er så lurt å vandre i alene på kvelden. Dersom du bor på hostel er det ofte lettere å treffe andre mennesker. Ønsker du ikke å sove i sovesal med mange andre, er det også ofte fellesområder hvor man kan være sosiale på slike steder, noen hostels har barer osv. Hostels er også som regel billigere for de som reiser alene. Hostelworld er en bra side som har mange overnattingssteder. Anonymkode: ed72b...00d
Natta1980 Skrevet 15. september 2021 #10 Skrevet 15. september 2021 Reis alene Spania er trygt. Hadde ikke valgt å på på hostel, da det kan være mye rus og stjeling der og du vet ikke hvem du roter deg bort i. Jeg reiser ofte alene til Spania, Hellas, Frankrike og England. Aldri opplevd noe tull. Men hvis du skal ut på kvelden, bør du lese deg opp først hvor du ikke bør gå alene så klart.
AnonymBruker Skrevet 15. september 2021 #11 Skrevet 15. september 2021 Natta1980 skrev (1 time siden): Reis alene Spania er trygt. Hadde ikke valgt å på på hostel, da det kan være mye rus og stjeling der og du vet ikke hvem du roter deg bort i. Jeg reiser ofte alene til Spania, Hellas, Frankrike og England. Aldri opplevd noe tull. Men hvis du skal ut på kvelden, bør du lese deg opp først hvor du ikke bør gå alene så klart. Har du bodd mye på hostel eller er det bare noe du finner på? Evt blander du med hospits? Folk som bor på hostel er stort sett unge reisende med begrenset budsjett og det er en fin måte å bli kjent med folk på. Anonymkode: dd193...84c 1
Gjest tarantulla Skrevet 15. september 2021 #12 Skrevet 15. september 2021 Det er godt for selvfølelsen å klare noe helt på egen hånd! Det er selvsagt lurt å ta normale forholdsregler, som å ikke gå alene i mørket, ikke ta imot drinker, ikke dra noe sted med fremmede menn (selv om de er hyggelige) osv. Som andre sier, det er lett å få kontakt med andre når du reiser alene, om du vil det.
AnonymBruker Skrevet 15. september 2021 #13 Skrevet 15. september 2021 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Du trenger ikke bekymre deg. Spania er kjempetrygt. Nå er jeg mann, så kanskje det er litt anderledes, men det er veldig veldig få land i verden jeg vil si er utrygge. Det måtte være land som er i aktiv krig. Å bekymre seg for et land i Europa er på grensen til hysteri. Anonymkode: c3951...4fd Utrolig lett for en mann å si. Ikke engang Norge er trygt for kvinner. Anonymkode: 526c3...af3
AnonymBruker Skrevet 15. september 2021 #14 Skrevet 15. september 2021 Reis alene. Du vil ikke angre,men er du usikker kan du begynne i det små. Eks en helg i Stockholm. Anonymkode: 4c7d9...ba1
Natta1980 Skrevet 15. september 2021 #15 Skrevet 15. september 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Har du bodd mye på hostel eller er det bare noe du finner på? Evt blander du med hospits? Folk som bor på hostel er stort sett unge reisende med begrenset budsjett og det er en fin måte å bli kjent med folk på. Anonymkode: dd193...84c Ja, unge reisende. Har ikke bodd der mye, men det fløyt med dop. Dette var utenfor London. En del ordentlige folk så klart, men en del hippier også. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå