Gå til innhold

boots/støvletter

Anbefalte innlegg

Gjest sko-shopper
Skrevet

Noen flere som har "fotball-legger" og ikke får på seg støvletter? Hva gjør dere?

Noen får jeg ikke dratt glidelåsen opp en cm på engang.. Jeg anser ikke meg selv som veldig feit (1.72/78kg) - men har tydeligvis mye av kg i leggen.. (?).

Hva gjør dere? Jeg VIL HA støvletter jeg også... buhu

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg er helt "normal", og måtte slite lenge før jeg fant støveletter(av typen som skal sitte helt inntil leggen...). Fant noen sorte fra Vagabond til slutt. Nå er det greiere for nå er jo støvelettene videre i skaftet(buksa skal nedi osv...)

Skrevet

Vanligvis har jeg samme problem jeg også, selv om jeg er helt normalvektig. Men nå finnes det jo masse støvletter som har videre skaft. Men jeg vil ikke ha typiske cowboyboots da, så jeg har ikke funnet noen enda...

Skrevet

Fant mange fine støvletter på vagabond.net.

Kan du beskrive de du har kjøpt MiniMjau?

Skrevet

Å, det er mange år siden jeg kjøpte mine. De var helt klassiske, vanlige men med flat tupp(som var IN da...i 98 eller rundt der.....). Orange/lys brunt for, og glidelås på innsiden av hver støvelett. Det var en liten sånn stretch-ting øverst på skaftet ved glidelåsen.

Skrevet

Da shopper vi på www.duoboots.com -

det har vært snørten tråder om dette de siste ukene.

Skrevet

hera: de som har dette problemer skjønner nå at det ikke går an å bestille fra en nettside...?

Når jeg prøver "alle" støvlettene i butikken og ingen passer - skjønner alle at man ikke kan bestille på nett. Men ja, det var noen lekre støvletter der ja..

Skrevet

Du kan jo velge leggstørrelse på støvlettene hos duoboots og da er det bare å finne fram målbandet.

Skrevet

ups.. Det så jeg ikke. Da får jeg se en gang til.

Beklager den "hissige" tonen.. Nå dreit jeg meg skikkelig ut :-)

Skrevet (endret)
ups.. Det så jeg ikke. Da får jeg se en gang til.

Beklager den "hissige" tonen.. Nå dreit jeg meg skikkelig ut :-)

Jeg har også "dette problemet" og dert var derfor jeg ga deg linken. Men helt i orden - du tar deg fint inn igjen. Fram med målebåndet og lykke til!

:)

Endret av hera
Skrevet

Har du bestilt fra de? Er fargene (brun) fine? Ser skoene bra ut når de kommer hjem også (bilder har en tendens til å se veldig flotte ut..).

Hva med frakt og mva? Hvor mye legger jeg til der.. (kan jo fort bli litt dyrt, for det er vel toll på varer over 200,-?)

Skrevet

Har bare bestilt svarte, og de var fine og i samsvar med bildene. Du må legge på toll og moms, tror det tilsammen kom på rundt 350 kroner på de jeg bestilte (støvletter til 90 pund), og det betalte jeg på posten ved ankomst.

Skrevet

De hadde fine støvletter,men fy for en pris! Fra godt over 1000 kr for de billigste til nesten 2000 er dyrt synes jeg! + moms og frakt blir dette de dyreste skoene jeg noen gang har kjøpt. Synd at vi med fotball legger må ut med så mye penger for et par støvletter,helt sykt at de ikke har støvletter til oss i vanlige butikker. Skamme seg skulle de som har ansvaret for det gjøre! :frustrert:

Skrevet

Jeg har også dette problemet. Det er kjedelig siden jeg elsker støvletter. Derfor har jeg funnet ut at Vagabond og Roots er de som passer meg best på foten. I disse merkene finner jeg alltid noen som passer.

Leste også en artikkel om dette problemet, der det ble skrevet at Euro sko ofte tar inn merker som har litt videre legger på støvlettene. Har ikke sjekket det opp selv(Er alt for gravid tilå få på meg noe i år), men det skader jo ikke å spørre.

Lykke til :)

Skrevet
Har bare bestilt svarte, og de var fine og i samsvar med bildene. Du må legge på toll og moms, tror det tilsammen kom på rundt 350 kroner på de jeg bestilte (støvletter til 90 pund), og det betalte jeg på posten ved ankomst.

Må du betale både toll og moms? Trodde det bare var moms jeg?

Gjest Bride to be
Skrevet

Har samme problemet selv, men har vært hos skomaker og blokket ut støvelskaftene. Han blokket ut ca 12 cm så det er litt å gå på. Skinnet i støvlene må imidlertid være av god kvalitet slik at det tåler å strekkes.

Et annet tips jeg også skal prøve er å få satt inn strikk på hver side av glidelåsen. Kan sikkert velge hvor langt ned strikken skal begynne. (Har hørt at noen har fått gjort dette og vært fornøyd.

Husker ikke eksakt hvor mye jeg betalte for blokkinga, det kostet litt men i mine øyne var det absolutt verdt det!

Før jeg blokket det ene paret fikk jeg forresten glidelåsen nesten helt opp ved å "krølle" støvelen litt nedover ankelen (dårlig forklart). Kanskje ikke det stiligste, men...

Skrevet

Jeg har også nettopp bestilt støvletter fra Duo. Er skikkelig spent på om de er like fine i virkeligheten som på bildet (og om de passer selvfølgelig)! Så at noen reagerte på prisen. Er det så gæærn pris da? 90£ for flotte skinnstøvletter som sitter som støpt er da ikke så ille, selv om man på plusse på 350 kroner i frakt og toll?

Skrevet

Neida, ikke så ille å betale ca 1350 kr for støvletter, men når du ikke får prøvd dem så risikerer du at de ikke passer da.

Skrevet

Til trådstarter:

Jeg har også samme problemet, men har funnet to par støvletter i høst som jeg med litt nød og neppe fikk på meg.

Det ene paret er fra Spar kjøp, ser ut som en Frye boots, det andre var på Eurosko.

Jeg er omtrent like høy og tung som deg, og har alltid hatt samme problem.

Hvis du sender meg en pm med leggmålene dine, så kan vi sammenligne, kanskje du kan bruke samme som meg?

Du finner forresten de bootsene jeg har kjøpt her: http://www.sparkjop.no/default.asp?Product=350285-3

Jeg ser de er utsolgt i øyeblikket, men de snakket om at de kom til å få dem inn igjen. Mamma har kjøpt make, hun har samme problemet!

Skrevet

Trådstarter: hvilket mål har du rundt leggen, vurderer å bestille slike på Sparkjøp selv.. Jeg er en 42 cm uten strømpebukse.. Tror du de passer?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...