AnonymBruker Skrevet 14. september 2021 #1 Skrevet 14. september 2021 Hei, Jeg har en datter på 2,5 som begynte på stor side i barnehagen i august. Etter overgangen til stor side og grønt nivå i barnehagen er det totalt mangel på kommunikasjon føler jeg. De kuttet hvilen hennes uten noe særlig kommunikasjon med oss. De prøvde i to dager før de ikke gadd å prøve mer uten noe beskjed til oss. På liten side sover de på madrasser på gulvet, på stor side sover de i vogn. Så det er jo en overgang, men å bare gi opp uten å gi beskjed synes jeg ikke er greit. Hun har kommet hjem med kul i panne en gang og kul ved siden av øye en annen. Når jeg spør hva som har skjedd så vet ikke den ansatte jeg snakker med da, men hen skal spørre de andre. Det er forsåvidt greit, men jeg hører aldri noe mer. Det er ikke samme ansatte om morgen og ettermiddag, så får ikke spurt samme person når jeg henter. I dag så jeg hun hadde andre klær enn da hun ble levert, så spurte ansatte som var der om hun hadde hatt uhell (noen ganger er det uhell, andre ganger er det bare våte klær etter lek). Det viste ikke den ansatte. Ser når jeg kommer hjem at trusen ikke er med, så mest sannsynlig har hun bæsjet i trusa. Er det for mye å forvente å få beskjed om det? Vi vet hun har en utfordring med å bæsje i barnehagen, og prøver å finne løsninger på det, men kan jo ikke det når vi ikke får beskjed. Før sommeren var det alltid en ansatt som møtte oss når vi hentet, fortalte litt om hva de hadde gjort den dagen og slik. De ansatte hadde snakket sammen så uavhengig av hvem jeg møtte så viste de og kunne fortelle om uhell og skader. Barnehagen bruker mykid. Det burde være en enkel sak å legge inn en melding der om slike ting... Eller forventet jeg alt for mye av barnehagen? Huff, dette ble langt 🙈 Anonymkode: c42c2...029 4
AnonymBruker Skrevet 14. september 2021 #2 Skrevet 14. september 2021 Jeg synes ikke du forventer for mye. Ta kontakt med pedleder og be om et møte. Barnet ditt er fremdeles lite og det burde være selvsagt at man følger opp behov som søvn og gir beskjed om kuler/uhell. De kan jo legge det inn på mykid. Anonymkode: 9507d...14a 15
AnonymBruker Skrevet 14. september 2021 #3 Skrevet 14. september 2021 Syns ikke du forventer for mye. Spesielt ikke med oppfølging om skader og uhell Anonymkode: 2ed49...6d3 7
AnonymBruker Skrevet 14. september 2021 #4 Skrevet 14. september 2021 Du forvente ikke for mye. Jobber selv i barnehage, og dette virker som en barnehage som har liten oversikt og liten forståelse for at du trenger informasjon om barnet ditt. Snakk med pedleder. Hvis det ikke blir bedre ville jeg gått til styrer. Anonymkode: 571a8...a71 4
AnonymBruker Skrevet 15. september 2021 #5 Skrevet 15. september 2021 Takk for svar, godt å høre at jeg ikke har helt urealistiske forventninger 🙂 Kommer til å ta det opp med barnehagen. Anonymkode: c42c2...029
AnonymBruker Skrevet 15. september 2021 #6 Skrevet 15. september 2021 Vi må absolutt forvente mer og stille krav. Husk at du er en betalende kunde. Anonymkode: 6a756...db8
AnonymBruker Skrevet 15. september 2021 #7 Skrevet 15. september 2021 Synes ikke du forventer for mye, men opplever egentlig litt det samme her etter at junior begynte på storbarn. Det er bare generelt mer kaos og ingen som har kontroll på noe. Igår fikk jeg beskjed om ved henting at han ikke hadde bukser i skiftetøyet, så de hadde måttet ta på ham shorts. Det lå to bukser i kurven på plassen hans og en i hylla hans på badet når jeg så etter.. Skulle virkelig ønske det var samme bemanningskrav som på småbarn for hele barnehageperioden. Det er helt åpenbart at de er så underbemanna at de ikke har sjanse til å holde litt kontroll en gang. Og det er bare trist. Anonymkode: edae7...33f 3
solmåneogstjerner Skrevet 15. september 2021 #8 Skrevet 15. september 2021 Du forventer ikke for mye! Alle tingene du nevner er ting som de bør snakke med deg om/informere om. Du kan absolutt forvente at de klarer å organisere seg på en måte som gjør at de får det til. Har hatt tre barn gjennom barnehagetiden og brukt tre forskjellige barnehager. De har alltid fått det til når det gjelder slike ting som dette.
Lukia Skrevet 15. september 2021 #9 Skrevet 15. september 2021 Ja dette er ting du bør få informasjon om. Samtidig kan dette bunne i dårlig bemanning som ikke de ansatte får gjort så mye med. Hvis du opplever det som et resultat av for dårlig bemanning ville jeg tatt det med styrer, hvis det kun går på kommuniskasjon ville jeg tatt det med ped leder 😊 hilsen barnehagelærer 1
Gjest WhisperingWind Skrevet 15. september 2021 #10 Skrevet 15. september 2021 Dette er IKKE ok. I vår bhg sendte de melding ved ulykker som kunne forklare en kul. Hadde gått til styrer.
AnonymBruker Skrevet 15. september 2021 #11 Skrevet 15. september 2021 Jeg jobber som pedleder og jeg tenker at dette kan du absolutt forvente av barnehagen. Tenker at det sier seg selv at du skal få beskjed om slike ting, og hvis den du ikke vet hva som har skjedd så skal den sjekke opp og gi beskjed/en som vet kan ta kontakt. uansett om det er lav bemanning eller vikarer så skal foreldre få beskjed om hvordan dagen har vært osv. de ansatte må snakke sammen i løpet av dagen slik at foreldre blir fortalt det de skal bli fortalt. ta dette opp med pedleder og/eller styrer. Enten muntlig eller mail slik at begge mottar den. Anonymkode: 7d568...007 1
AnonymBruker Skrevet 15. september 2021 #12 Skrevet 15. september 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Vi må absolutt forvente mer og stille krav. Husk at du er en betalende kunde. Anonymkode: 6a756...db8 Enig i at dette ikke er bra nok og skal tas opp med barnehagen. Men å kalle seg kunde, det hadde jeg blitt litt provosert av som barnehageansatt (er ikke det). Hvor mye av de reelle kostnadene til driften av barnehagen er det du betaler som forelder? Kanskje 20 prosent? Barnehage er en velferdstjeneste, og ikke en tjeneste du kjøper. Anonymkode: 2f585...005 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå