AnonymBruker Skrevet 14. september 2021 #1 Skrevet 14. september 2021 Søker råd fra andre som har skrevet master, 30 stp. hvor mye klarer jeg å jobbe utenom masterskriving? Har en 100% stilling på sykehus,men med familieliv ( 3 barn) så ser jeg det ikke mulig å klare både og. Bør jeg bruke Et semester eller to? Hvordan gå frem iforhold til sykehuset for å få master tillegg etterpå? Anonymkode: 3d0fa...726
sicario Skrevet 14. september 2021 #2 Skrevet 14. september 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Søker råd fra andre som har skrevet master, 30 stp. hvor mye klarer jeg å jobbe utenom masterskriving? Har en 100% stilling på sykehus,men med familieliv ( 3 barn) så ser jeg det ikke mulig å klare både og. Bør jeg bruke Et semester eller to? Hvordan gå frem iforhold til sykehuset for å få master tillegg etterpå? Anonymkode: 3d0fa...726 Skjønner ikke helt hva du mener. «Master i sykepleie»?. Master på 30 stp? 2
AnonymBruker Skrevet 14. september 2021 #3 Skrevet 14. september 2021 Ja tenkte på selve masteroppgaven som er på 30 stp. Går master i spesialsykepleie. Ferdig med 90 stp til jul, så er det oppgaven igjen:) Anonymkode: 3d0fa...726 1
AnonymBruker Skrevet 14. september 2021 #4 Skrevet 14. september 2021 sicario skrev (34 minutter siden): Skjønner ikke helt hva du mener. «Master i sykepleie»?. Master på 30 stp? Kan du ikke lese? Det står da virkelig "Masteroppgave i sykepleie". Til TS: Hvor lang tid du trenger kommer helt an på dine ferdigheter og muligheter. Flere har klart å skrive masteroppgaven ved siden av full jobb og med familie på ett semester, men mange trenger også to. Hvis du syns det ser ut som det blir for lite med ett så velger du to for å være sikker. Anonymkode: 704e7...8fd 3
AnonymBruker Skrevet 14. september 2021 #5 Skrevet 14. september 2021 Nja, det er ikke fult så enkelt som å bare skrive en oppgave ved siden av jobb, for hvis du f.eks har tatt en av AIO videreutdanningene og har bindingstid, så skal du samtidig begynne i ny jobb, med nytt fag, på ny arbeidsplass, med nye kolleger, der du ikke kjenner rutinene. Og det er slitsomt, mye mer slitsomt enn du tror. Jeg kunne skrevet en 30 stp masteroppgave på ett semester ved siden av min gamle jobb, som jeg behersket til fingerspissene og ikke brukte en halv kalori ekstra på hverken på jobb eller hjemme. På min nye spesialsykepleiejobb tok det tid å komme inn i oppgavene og rutinene, og jeg var dausliten når dagen var over. Det var middagshvil hver dag første året, og jeg måtte legge meg tidligere enn jeg noen gang hadde gjort for å få nok søvn. Så å jobbe med master i tillegg var veldig arbeidskrevende. I tillegg avhenger det av studiedesign, det kan ta lang tid å få f.eks godkjenning av REK eller SND om du trenger det, eller tilgang til informanter hvis du skal intervjue. De fleste på mitt kull bestemte seg for å skrive over to semester ved siden av jobb, men mange falt fra allerede første semester fordi det ble for mye. Noen ble også tvunget til ett tredje semester fordi tillatelser og datainnsamling tok lengre tid enn forutsett, jeg valgte å utsette til et tredje semester for å levere en bedre oppgave (som fungerte, fikk A og skolen ønsket med med som stipendiat videre). Så du bør satse på to, men jobbe som f til å begynne med så du har noe å gå på. Ang mastertillegg så varierer det fra sykehus til sykehus. Noen får ikke uansett, noen får differensierte tillegg og noen for samme tillegg til alle med master forhandlet av lokalt tillitsvalgte. Hvis du allerede har binding uten at det er i kontrakten er det vanskeligere å få. På mitt kull varierer tillegget fra kr 0-25 000, i samme by. Anonymkode: d04d2...51a 1
AnonymBruker Skrevet 14. september 2021 #6 Skrevet 14. september 2021 Takk for utfyllende svar! Når du tok det på 3, fikk du noe permisjon/skrivedager fra arbeidsgiver? Jeg er i dialog allerede å vet jeg kan gå ned litt i stilling, men er hvor mye - slik at totaliteten blir overkommelig… har jo lyst helst å bare skrive et semester å bli ferdi! Men må jo jobbe og🤪jeg er opptatt av og vet jeg komme til å være dausliten akkurat som du sier… nei ikke lett. Hvilket felt er du i? Anonymkode: 3d0fa...726
sicario Skrevet 15. september 2021 #7 Skrevet 15. september 2021 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Kan du ikke lese? Det står da virkelig "Masteroppgave i sykepleie". Til TS: Hvor lang tid du trenger kommer helt an på dine ferdigheter og muligheter. Flere har klart å skrive masteroppgaven ved siden av full jobb og med familie på ett semester, men mange trenger også to. Hvis du syns det ser ut som det blir for lite med ett så velger du to for å være sikker. Anonymkode: 704e7...8fd Gidde du å linke til «master i sykepleie 30 stp»? 1
AnonymBruker Skrevet 15. september 2021 #8 Skrevet 15. september 2021 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Takk for utfyllende svar! Når du tok det på 3, fikk du noe permisjon/skrivedager fra arbeidsgiver? Jeg er i dialog allerede å vet jeg kan gå ned litt i stilling, men er hvor mye - slik at totaliteten blir overkommelig… har jo lyst helst å bare skrive et semester å bli ferdi! Men må jo jobbe og🤪jeg er opptatt av og vet jeg komme til å være dausliten akkurat som du sier… nei ikke lett. Hvilket felt er du i? Anonymkode: 3d0fa...726 Fikk litt redusert stilling med lønn for å skrive de første to semesterne, var flere som fikk det i min AIO gjeng. Men sykehusene har strammet veldig inn siden den gang, siden det strengt tatt er spesialistkompetansen de trenger og ikke folk med master, så der må du forhandle med egen arbeidsgiver. Trenger de folk i fagstillinger e.l. og du på sikt kan tenke deg å jobbe med det, kan det jo være et forhandlingspunkt at du skriver master. Ønsker ikke si akkurat spesialisering da det er lett gjenkjennelig, men innen AIO. sicario skrev (11 minutter siden): Gidde du å linke til «master i sykepleie 30 stp»? Gjør du deg vanskelig med vilje eller? TS spør om masteroppgave, masteroppgave kan være ulike antall stp., ts skriver en master(oppgave) på 30 stp. Men du kan jo f.eks ser mer her https://www.ntnu.no/studier/mklinsyk/studiets-oppbygging Anonymkode: d04d2...51a 4
AnonymBruker Skrevet 15. september 2021 #9 Skrevet 15. september 2021 Må legge til at det er klinisk sykepleie da. Sykepleie er bachelor. Dere kaster rundt dere med titler så ikke rart folk lurer. Anonymkode: efab9...6b7
AnonymBruker Skrevet 15. september 2021 #10 Skrevet 15. september 2021 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Må legge til at det er klinisk sykepleie da. Sykepleie er bachelor. Dere kaster rundt dere med titler så ikke rart folk lurer. Anonymkode: efab9...6b7 Dette har ts presisert i innlegg nr 3. Hun spesifiserer også at det dreier seg om masteroppgave i trådens tittel, og at hun søker råd fra andre som har gjort det samme, altså ikke hvermansen på KG. Andre som har gjort det samme vet at masteroppgaven kan være av ulik lengde, og at kun 30stp i seg selv ikke kvalifiserer for en mastergrad. En master innen fagfeltet sykepleie trenger heller ikke å være i klinisk sykepleie, fagfeltet sykepleie er mer enn bacheloren, og det ts har skrevet er derfor ikke feil. Sær kverulering fra din side, men du trengte vel å få ut litt gruff mot sykepleiere i denne tråden også. Anonymkode: d04d2...51a 4
sicario Skrevet 15. september 2021 #11 Skrevet 15. september 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Fikk litt redusert stilling med lønn for å skrive de første to semesterne, var flere som fikk det i min AIO gjeng. Men sykehusene har strammet veldig inn siden den gang, siden det strengt tatt er spesialistkompetansen de trenger og ikke folk med master, så der må du forhandle med egen arbeidsgiver. Trenger de folk i fagstillinger e.l. og du på sikt kan tenke deg å jobbe med det, kan det jo være et forhandlingspunkt at du skriver master. Ønsker ikke si akkurat spesialisering da det er lett gjenkjennelig, men innen AIO. Gjør du deg vanskelig med vilje eller? TS spør om masteroppgave, masteroppgave kan være ulike antall stp., ts skriver en master(oppgave) på 30 stp. Men du kan jo f.eks ser mer her https://www.ntnu.no/studier/mklinsyk/studiets-oppbygging Anonymkode: d04d2...51a TS skrev ikke det i åpningsinnlegget jeg svarte på, samt overskriften «master i sykepleie». Kan du ikke lese? Anbefaler deg å lese hele tråder før du fremstiller deg selv som en komplett idiot neste gang.
AnonymBruker Skrevet 15. september 2021 #12 Skrevet 15. september 2021 sicario skrev (48 minutter siden): TS skrev ikke det i åpningsinnlegget jeg svarte på, samt overskriften «master i sykepleie». Kan du ikke lese? Anbefaler deg å lese hele tråder før du fremstiller deg selv som en komplett idiot neste gang. Hehe, sært å spørre om jeg ikke kan lese når du faktisk har fått svar fra TS uten å ha lest eller forstått det Du stiller spm i innlegg 2, ts svarer og presiserer i innlegg 3, en annen AB enn meg kommenterer deg i innlegg 4, du siterer og kommenterer dette i innlegg 7 og gir dermed inntrykk av å ikke ha lest TS sitt svar i innlegg 3, jeg kommenterer derfor ditt innlegg i innlegg 8 og du går av skaftet i innlegget over. Faktum er at ts svarte deg med en gang, men du har ikke giddet å lese svaret hennes. Så skal du forsøker å klage på at andre ikke leser tråder og fremstiller seg som idiot, så bør du ikke sitte i det berømmelige glasshuset. Den eneste som åpenlyst viser at hun ikke har lest tråden og tidligere svar her, vel det er deg. Anonymkode: d04d2...51a 1
AnonymBruker Skrevet 15. september 2021 #13 Skrevet 15. september 2021 Flere ting som spiller inn: - hvor gamle er barna dine? Jo yngre de er, og jo dårligere de sover, jo verre er det - hvor god du er på å skrive + generelle akademiske ferdigheter - hvilket ambisjonsnivå du har mtp karakter - om du velger en veldig arbeidskrevende problemstilling med omfattende datainnsamling, eller om du gjør det så enkelt som mulig. Jeg vil anbefale deg det siste - du rekker overraskende lite på 30 studiepoeng. Ikke start med en stor datainnsamling med for eksempel masse intervjuer… Anonymkode: 3003c...0e0
AnonymBruker Skrevet 15. september 2021 #14 Skrevet 15. september 2021 Er ikke sykepleier, men mtp at du har tre barn (med mindre du har 17 år gamle trillinger som klarer seg selv), og så lenge du tenker å jobbe mer enn 20-30%, ville jeg gått for to semestre. Ingen grunn til å jobbe seg ihjel, å skrive masteroppgave kan være tøft nok i seg selv. Anonymkode: 3003c...0e0 1
AnonymBruker Skrevet 15. september 2021 #15 Skrevet 15. september 2021 sicario skrev (9 timer siden): TS skrev ikke det i åpningsinnlegget jeg svarte på, samt overskriften «master i sykepleie». Kan du ikke lese? Anbefaler deg å lese hele tråder før du fremstiller deg selv som en komplett idiot neste gang. Det er faktisk helt feil. Anonymkode: 704e7...8fd
AnonymBruker Skrevet 15. september 2021 #16 Skrevet 15. september 2021 sicario skrev (12 timer siden): Gidde du å linke til «master i sykepleie 30 stp»? En master i sykepleie er ofte bygget opp med 90+ 30 studiepoeng. Først tar en videreutdanning i spesialsykepleie, inkludert metode og vitenskapsteori. Etter halvannet år og 90 studiepoeng begynner en i jobb som spesialsykepleier, og skriver selve masteroppgaven på 30 studiepoeng over ett eller to semester ved siden av jobb. Anonymkode: 2e37f...6e5
AnonymBruker Skrevet 17. september 2021 #17 Skrevet 17. september 2021 AnonymBruker skrev (På 15.9.2021 den 18.21): Er ikke sykepleier, men mtp at du har tre barn (med mindre du har 17 år gamle trillinger som klarer seg selv), og så lenge du tenker å jobbe mer enn 20-30%, ville jeg gått for to semestre. Ingen grunn til å jobbe seg ihjel, å skrive masteroppgave kan være tøft nok i seg selv. Anonymkode: 3003c...0e0 Ungene er i alderen 7-14 år, å ja må nok jobbe mer enn 20-30% , så kanskje jeg kan starte med 75% jobb å ta det over 2 semester å se det Ann litt. Takk for svar:) Anonymkode: 3d0fa...726
AnonymBruker Skrevet 17. september 2021 #18 Skrevet 17. september 2021 AnonymBruker skrev (På 15.9.2021 den 18.19): Flere ting som spiller inn: - hvor gamle er barna dine? Jo yngre de er, og jo dårligere de sover, jo verre er det - hvor god du er på å skrive + generelle akademiske ferdigheter - hvilket ambisjonsnivå du har mtp karakter - om du velger en veldig arbeidskrevende problemstilling med omfattende datainnsamling, eller om du gjør det så enkelt som mulig. Jeg vil anbefale deg det siste - du rekker overraskende lite på 30 studiepoeng. Ikke start med en stor datainnsamling med for eksempel masse intervjuer… Anonymkode: 3003c...0e0 Hvordan kan jeg gjøre masteroppgaven så enkel som mulig? Barna er i alderen 7-14 år. Anonymkode: 3d0fa...726
AnonymBruker Skrevet 17. september 2021 #19 Skrevet 17. september 2021 AnonymBruker skrev (På 14.9.2021 den 22.24): Nja, det er ikke fult så enkelt som å bare skrive en oppgave ved siden av jobb, for hvis du f.eks har tatt en av AIO videreutdanningene og har bindingstid, så skal du samtidig begynne i ny jobb, med nytt fag, på ny arbeidsplass, med nye kolleger, der du ikke kjenner rutinene. Og det er slitsomt, mye mer slitsomt enn du tror. Jeg kunne skrevet en 30 stp masteroppgave på ett semester ved siden av min gamle jobb, som jeg behersket til fingerspissene og ikke brukte en halv kalori ekstra på hverken på jobb eller hjemme. På min nye spesialsykepleiejobb tok det tid å komme inn i oppgavene og rutinene, og jeg var dausliten når dagen var over. Det var middagshvil hver dag første året, og jeg måtte legge meg tidligere enn jeg noen gang hadde gjort for å få nok søvn. Så å jobbe med master i tillegg var veldig arbeidskrevende. I tillegg avhenger det av studiedesign, det kan ta lang tid å få f.eks godkjenning av REK eller SND om du trenger det, eller tilgang til informanter hvis du skal intervjue. De fleste på mitt kull bestemte seg for å skrive over to semester ved siden av jobb, men mange falt fra allerede første semester fordi det ble for mye. Noen ble også tvunget til ett tredje semester fordi tillatelser og datainnsamling tok lengre tid enn forutsett, jeg valgte å utsette til et tredje semester for å levere en bedre oppgave (som fungerte, fikk A og skolen ønsket med med som stipendiat videre). Så du bør satse på to, men jobbe som f til å begynne med så du har noe å gå på. Ang mastertillegg så varierer det fra sykehus til sykehus. Noen får ikke uansett, noen får differensierte tillegg og noen for samme tillegg til alle med master forhandlet av lokalt tillitsvalgte. Hvis du allerede har binding uten at det er i kontrakten er det vanskeligere å få. På mitt kull varierer tillegget fra kr 0-25 000, i samme by. Anonymkode: d04d2...51a Takk for tips👍Hvilket studiedesign er greiest tror du? Satser på å gå ned til 75% de første måneder å mulig ned til 50% og hvis det lar seg gjøre. Anonymkode: 3d0fa...726
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå