Gå til innhold

IKEA-seng, hvor lenge må de luftes før en kan sove på de?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mange dager må en vente før en kan sove på en ny IKEA-seng? Hvor lenge bør de luftes?

Anonymkode: 175bc...500

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Visste ikke man måtte vente..

Anonymkode: 8720f...e71

• Liker 10
Skrevet

Luftes?

Anonymkode: fa04f...10f

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Luftes?

Anonymkode: fa04f...10f

Ja, trodde nye møbler måtte luftes først…

Anonymkode: 175bc...500

Skrevet

Vi sov i senga samme kveld. 

Anonymkode: f374b...35b

• Liker 4
Skrevet

Jeg sørger bare for å la madrassene ligge noen timer før jeg bruker senga for å la de få tid på å utvide seg, aldri luftet en ny seng i flere dager. 

Anonymkode: 8064b...905

Skrevet

Dette har jeg aldri hørt om, men for din egen psykes skyld bør du kanskje lufte den så lenge du mener den bør luftes

Anonymkode: 8c53b...cfb

• Liker 5
Skrevet

Hva i all verden er det du snakker om?

• Liker 3
Skrevet (endret)

72 timer med overmadrassen mener jeg det sto. :) 

Endret av FrøkenMånestråle
  • Liker 1
Skrevet

Det sto 72 timer på de forrige fjærmadrassene jeg kjøpte fra IKEA. Dette var billige madrasser som var rullet hardt sammen, så de trengte nok litt tid på å "sette seg" etter utrulling.  

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Dette har jeg aldri hørt om, men for din egen psykes skyld bør du kanskje lufte den så lenge du mener den bør luftes

Anonymkode: 8c53b...cfb

Prøvde å latterliggjøre TS, men avslørte egentlig mest om sin egen uvitenhet. ;) 

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg har ikke luftet verken senger eller madrasser noen gang før bruk da de var nye. Og min nåværende seng er en ikea-seng og madrassene også.

Hvorfor føler du behov for å lufte den? 

Endret av Million
Skrevet

Aldri fått med meg 😅

Anonymkode: 4338f...da4

Skrevet
Million skrev (5 minutter siden):

Jeg har ikke luftet verken senger eller madrasser noen gang før bruk da de var nye. Og min nåværende seng er en ikea-seng og madrassene også.

Hvorfor føler du behov for å lufte den? 

Ikke vær så nedlatende mot TS! Det står tydelig på pakken hvis man bestiller seng fra ikea!

Anonymkode: 27cc0...f9f

• Liker 2
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ikke vær så nedlatende mot TS! Det står tydelig på pakken hvis man bestiller seng fra ikea!

Anonymkode: 27cc0...f9f

Jeg tror du bør ta på deg noen litt mere vennlig innstilte briller når du leser. IKKE VÆR SÅ NEBBETE og ikke legg meninger i mine setninger som ikke finnes der! Jeg stilte et oppriktig ment spørsmål fordi jeg ble nysgjerrig. Du leser seriøst med vrangvilje og legger meninger mellom linjene når du mener det var nedlatende.

Og nei, jeg leser ikke bruksanvisninger for senger heller før jeg bruker dem. 

Endret av Million
  • Liker 3
Skrevet

Du trenger ikke lufte den, men mange madrasser trenger tid for å løfte seg til full høyde. 

Utover det så heter det dem, ikke de. 

Anonymkode: 400de...e01

• Liker 1
Skrevet
On 9/15/2021 at 5:30 PM, AnonymBruker said:

Du trenger ikke lufte den, men mange madrasser trenger tid for å løfte seg til full høyde. 

Utover det så heter det dem, ikke de. 

Anonymkode: 400de...e01

Man trenger å lufte dem av andre årsaker enn de du oppgir jo. De er produsert på fabrikk, støv og kjemikalier som trenger å luftes ut før bruk. Jeg tar mer hensyn til det når det gjelder barnemadrasser enn seng til meg selv da. 

Anonymkode: 4af30...bd5

Skrevet

VOX er ikke særlig helsebringende. 

Anonymkode: 9fa70...26a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...