Gå til innhold

Hva i alle dager er det med kjæresten min??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er bare speist..

F. Eks: Jeg kjøper 3 pakker med kjeks og legger de i et skap. Noen dager senere sier kjæresten min at han har kjøpt akkurat de samme kjeksene og lagt de på akkurat samme sted.

Jeg kjøper et lager med hårprodukter til barna hans og setter de i skapet. Når det nærmer seg tomt sier han at han hadde kjøpt en haug med produkter og satt de i skapet (altså de flaskene jeg hadde plassert der).

Nesten uansett hva det er snakk om, så har han liksom kjøpt akkurat de samme tingene som jeg har. Og plassert de på de samme stedene.

Han kan samtidig fint kjøpe inn et lager med forskjellige ting og legge de i poser her og der, men det virker som om han kun tar frem og bruker dette hvis det er tomt for noe og jeg ikke har kjøpt inn nytt. Da kan han gjerne si sånt som at «dette er fra reisesettet mitt, og jeg hadde bare 1». Han har gjerne gjemt en pose med nye ting av samme type, og det er derfra han henter det.

Hva i alle dager kan dette være for noe? En lidelse? Tror han virkelig på dette selv, er han syk, eller er han sykelig gniten og prøver å leve på andres penger? Jeg skjønner det ikke..

Noen som har noen tanker om dette, eller har opplevd det selv?

Anonymkode: c60a9...6dc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han er gjerrig.. 

Anonymkode: 2d62d...73e

• Liker 21
Skrevet

Har han noensinne vært raus med deg?

Anonymkode: 3f924...8ad

• Liker 9
Skrevet

Hva sier han hvis du sier "nei, det er ikke du som kjøpte de kjeksene, det var jeg som gjorde det. Tror du virkelig at det er du som har kjøpt dem?"

Det kan godt hende han har en lidelse.

Anonymkode: aabae...c6b

• Liker 17
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

F. Eks: Jeg kjøper 3 pakker med kjeks og legger de i et skap. Noen dager senere sier kjæresten min at han har kjøpt akkurat de samme kjeksene og lagt de på akkurat samme sted.

Hvor har dine kjekspakker liksom tatt veien i mellomtiden da? 

Skrevet

Dette har du jo skrevet om tidligere og fikk mange gode tips på å skrive noe på dem, ta vare på kvitteringer mm.. har du prøvd noe av det?

• Liker 22
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva sier han hvis du sier "nei, det er ikke du som kjøpte de kjeksene, det var jeg som gjorde det. Tror du virkelig at det er du som har kjøpt dem?"

Det kan godt hende han har en lidelse.

Anonymkode: aabae...c6b

Han står fast på at han har kjøpt det, men kan f. eks snakke det bort ved å si «jeg har en ekstra i bilen, vi kan bruke den», eller «det spiller ingen rolle, vi kjøper flere», eller bare står fast på at det jeg har kjøpt er «brukt opp» og at det er det han kjøpte som står igjen.

Jeg forsøkte å merke et par ting, og da var det litt sånn: «ja, der er den DU kjøpte», og at han har kjøpt resten, liksom. Eller at jeg må ha merket det han har kjøpt ved en feiltagelse, osv.

Jeg har også tatt vare på en del kvitteringer, men da mener han at mitt må være brukt opp og hans står igjen, eller motsatt hvis jeg står sterkt på at jeg ikke har brukt noe av det jeg kjøpte.

Han har sagt selv at han er veldig gniten med penger, og at han foretrekker å nedbetale lån og heller leve sparsommelig. Han er absolutt ikke raus med meg, heller kjip, bortsett fra helt i starten når vi datet og holdt på å bli kjærester, da fylte han blant annet kjøleskapet med mat jeg liker og «allergimat» jeg trenger.

Barna hans betyr alt for han, og dem kan han gjerne bruke litt penger på. Dersom han trenger noe selv, så kjøper han det. Han bruker ikke penger på meg, selv om jeg er veldig raus med han. Han kan fint SI at han er raus med meg, men i praksis kan han bare vise til det han kjøpte i starten, og nå klager han i tillegg på at melken min koster noen kroner mer enn hans (selv om jeg bruker 1 melk på 14 dager og han drikker melk hver dag).

Jeg får meg ikke til å tro at noen kan være så kjip, og faktisk lyge om innkjøp og snylte på andre på den måten.. Tenk om han faktisk tror på dette selv?

Hvilke lidelser har denne type symptomer, egentlig?

• Liker 2
Skrevet
Tamsi skrev (1 time siden):

Hvor har dine kjekspakker liksom tatt veien i mellomtiden da? 

Si det 😆

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hvilke lidelser har denne type symptomer, egentlig?

Demens, kanskje?

Eller kanskje han rett og slett er en drittsekk?

Anonymkode: 41add...bda

• Liker 3
Skrevet

lystløgner? en gjerrig en, som lyver så mye at han tror på det selv? 
Veldig rart i hvert fall.. 

Anonymkode: 5d7e5...4e9

• Liker 7
Skrevet

Det høres helt merkelig ut, rett og slett absurd. Jeg har aldri hørt om noe slikt før, jeg tviler på at det er et (vanlig) symptomtegn på noe slags diagnose. Jeg hadde merket alt, veldig tydelig, bare slik at han ikke kan ta "æren" for noe. Men jeg hadde nok ikke orket å leve med en slik en. 

Anonymkode: 9d7c4...e3b

• Liker 4
Skrevet

Dette er som sagt gaslighting. Slutt å kjøpe hårprodukter til barna hans. Og så begynner du å kjøpe egen melk. Si at du har begynt å drikke skummetmelk, og at du liker å tute fra kartongen og at dere derfor fra nå av kan kjøpe hver deres melk (skriv navn på din, og tut demonstrativt fra den, så
alle får det med seg)

Anonymkode: eac6f...685

• Liker 11
Skrevet

Han her er jo tydeligvis ikke glad i deg. Han er glad i seg og sitt. Lyver på veien for å gjøre som han vil. Som kjeks og alt. Dette finner du deg i? Wow, sier mye om deg også. Både som person, og hva du godtar i et forhold....

Anonymkode: 53fae...d69

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Dette er som sagt gaslighting. Slutt å kjøpe hårprodukter til barna hans. Og så begynner du å kjøpe egen melk. Si at du har begynt å drikke skummetmelk, og at du liker å tute fra kartongen og at dere derfor fra nå av kan kjøpe hver deres melk (skriv navn på din, og tut demonstrativt fra den, så
alle får det med seg)

Tute??

Anonymkode: 75ee8...f1d

• Liker 5
Skrevet

Han er nok gnien ja, og prøver å få det til å virke som han bidrar mer enn han gjør. 

Problemet i seg selv er lite men irriterende. Tror jeg ville foreslått delt husholdning i en periode, der dere merker mat dere kjøper, begge to, og holder oversikt sammen.

Det som er mer alvorlig i mine øyne, er den mangelen på moral som ligger bak dette. Denne typen menn er sniker, prøver å lure, karre til seg, på bekostning av andre. Dette trekket er er stort rødt flagg for meg, og jeg kunne nok ikke stolt nok på ham til å dele husholdning med ham. 

Anonymkode: 34c2d...58d

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Tute??

Anonymkode: 75ee8...f1d

Bruk fantasien din, så klarer du sikkert å gjette hva jeg mener.

• Liker 8
Skrevet

Har ikke opplevd dette selv, og ville aldri orket å bo med en sånn person. Mine tanker er at han er veldig gjerrig, og denne oppførselen er en kombinasjon av at han forsøker "lure" deg til å kjøpe inn all verdens, slik at han selv sparer penger, og at han er så gjerrig at hver gang han faktisk har handlet noe, gjør det så vondt i lommeboka hans at det tar større plass i minnet enn det er, han husker det som om han alltid/ofte bruker penger på kjeks og hårprodukter fordi han husker/føler det så godt at han minst én gang har brukt penger på det siste året.

Det siste der er jo sånn vi alle har det med ubehagelige/kjedelige ting. Jeg tenker jeg støvsuger ofte/nesten like ofte som min mann, men jeg gjør ikke det. Jeg hater det. Men når han sier: "du støvsuger aldri!"-Da blir jeg sur. For det stemmer ikke. Jeg støvsuger AV OG TIL. Og kritikken treffer. Men ikke helt. Det er til å bli veldig sur og gå i forsvar av. 

Kan dere snakke ordentlig om dette? "Du, jeg vet og skjønner du misliker å bruke penger på ting som dette. Men vi må dele på det, og jeg misliker at det virker som du forsøker lure deg unna disse innkjøpene og legge det over på meg, selvom du kanskje bare forsøker være sparsommelig og fornuftig. Kan vi ikke bare lage en innkjøpsliste/plan/budsjett/ -ordning?"

Hvis ikke, hvorfor gidder du?

Anonymkode: a9a8b...857

• Liker 6
Skrevet

Eller, det kan være så enkelt at han er sunn å frisk, men litt distré. Har bare ubevisst registrert de lå der noen ganger, uten å tenke over det, å tror han har kjøpt dem. Irriterende, men ikke helt uvanlig.

Anonymkode: ede07...d27

Skrevet

skriv navnet ditt på tingene da, ta bilder av at du lå de der etc. Ellers vil jeg anbefale deg: RUN!!!!

• Liker 2
Gjest På druen
Skrevet

Stakkars folk som tror at de må finne seg i sånt og leve med det. For noe dritt.. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...