Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte jeg skulle undersøke om det er mulig å redusere strømreknigna noe. No har jeg såkalt "student" pris på strømmen min, men synst forsatt det er dyrt. 

Sist mnd hadde jeg brukt 715 kWh, og rekninga lom på 1043 kr.

Korleis ser deres strøm rekning ut? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I august brukte jeg 288 kWh  regning var på kr. 705,-.

Anonymkode: e30cc...2b1

Skrevet

1000 kWh. 460,- 

Anonymkode: 5fa47...b4a

Skrevet (endret)

Du kan ikke sammenligne din med andres strømregning da det er flere faktorer som utgjør prisforskjellen. Bor du i liten eller stor leilighet, gammel eller ny, store eller små vindusflater, er leiligheten bra eller dårlig isolert, vannforbruk, hva slags oppvarming, hvilket fylke tilhører du, hvor stor nettleie har du, og hvor stort påslag har du i kontrakten?

Endret av klondrik
  • Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg bor i blokkleilighet, og radiatorer med fjernvarme er oppvarmingen her. Sparer derfor en del penger på det, slipper å bruke el til det.

Siste strømregning jeg fikk nå i september (for august) var på 650 kr. Så "høy" regning har jeg ikke fått før de fem årene jeg har bodd her. Normalen i vinter og høst, er kanskje 550. Litt varierende. Men aldri hatt over 600 før.

Strømleverandør er LOS, tror de er fra Bergensområdet. Jeg bor i Oslo.

PS! Husker ikke hvor mange kwh det var for.

Endret av Million
Skrevet

Det blir en kald og dyr vinter dette er jeg redd.

• Liker 1
Skrevet

Vi bor i enebolig på 170 kvm. Vi er 5 stk. Den forrige regninga var på 2400! For en varm sommermåned! Det var med nettleie, men likevel

Anonymkode: 6544b...38b

Skrevet (endret)

Ifølge tibber antar de at jeg vil ligge på rundt 1300kr denne mnd.

Finnes mange muligheter for å redusere strømregningen din som å bruke strøm mer effektivt og smart.

Når det gjelder selskapene så har du tre valg:

1. Bruke tibber som er perfekt om du bare vil ha lavest påslag uten å forholde deg til stort, Også app som gjør det lettere å spare.
2. Hoppe fra tilbud til tilbud, Dette krever litt jobb fra deg men til gjengjeld kan du få sterkt redusert eller gratis strøm i flere måneder. Det er viktig å ikke binde seg til lange avtaler for de blir ofte veldig ugunstige.
3. Du har feks fjordkraft og benytter deg av prismatch, Om du ikke aktivt bruker prismatch så kom deg langt vekk fra fjordkraft

Endret av MAGEROST
Skrevet

Vi bor i en 80 kvm stor leilighet i blokk. Ligger på 300-500 kr i mnd i strøm igjennom hele året. Vi har vedovn, men bruker den ikke 🙂

Anonymkode: 50c52...a5a

Skrevet

Ligger på rundt 4000,- for tiden.

Tibber estimerer 3914,- for september, med et antatt forbruk på 2746 kWh.

Anonymkode: 0318c...fdd

Skrevet (endret)

Faktura for august , 495 kWh ,kostnad 827,56 kr

Glemte å si jeg bor i et våningshus.

Endret av Bøtteballetten
Skrevet

Brukte 700kwh og betalte 950kr for strøm+nettleie i august. Bor i enderekkehus på 150kvm. Har fjordkraft og prismatcher

Anonymkode: 7719e...479

Skrevet

Leilighet 70 kvm i 2 etg.

250 kWh.

Sum forbruk 192.-

Regningen er på 498.- totalt. 

Anonymkode: e305e...4e7

Skrevet (endret)

230 kWh i forbruk, betalte 450 kr.

For å sammenligne, i august i fjor var forbruket 255 kWh, og fakturaen på 254 kr.

Endret av rips & vaniljesaus
Skrevet

image.thumb.png.87bee6ea8ab9117af635b18f841eebe5.png

Anonymkode: fc9a2...028

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...