AnonymBruker Skrevet 14. september 2021 #1 Skrevet 14. september 2021 Jeg ønsker meg barn da jeg føler meg mye alene siden jeg jobber 50%. Samtidig som jeg plutserlig har fått lyst på barn. Er bare redd for smerten under fødsel, jeg sliter med å allerede bæsje. Hvordan skal jeg klare å føde? Anonymkode: a46be...12d
AnonymBruker Skrevet 14. september 2021 #2 Skrevet 14. september 2021 Kanskje heller ta dette opp med lege? For å høre om eventuelle alternativer osv. Anonymkode: 61ca1...bbf
AnonymBruker Skrevet 14. september 2021 #3 Skrevet 14. september 2021 Skjønte ikke helt hva at du sliter med å bæsje har med fødsel å gjøre? Det finnes god smertelindring under fødsel, og du kan snakke med jordmor om det underveis i svangerskapet. Jeg for min del skulle gjerne født mange ganger til, men har ikke lyst på flere barn 🙈 Anonymkode: 58416...3e8 4
AnonymBruker Skrevet 14. september 2021 #4 Skrevet 14. september 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Skjønte ikke helt hva at du sliter med å bæsje har med fødsel å gjøre? Det finnes god smertelindring under fødsel, og du kan snakke med jordmor om det underveis i svangerskapet. Jeg for min del skulle gjerne født mange ganger til, men har ikke lyst på flere barn 🙈 Anonymkode: 58416...3e8 Hvor vondt er smerten? Og hvor lenge varer den, hva kan den sammenlignes med? Anonymkode: a46be...12d
AnonymBruker Skrevet 14. september 2021 #5 Skrevet 14. september 2021 Jeg hadde en helt jævlig fødsel, men det var peanuts sammenlignet med å ha baby. Med amming, søvnmangel, osv. Er ikke fødselen som gjør at min gutt blir enebarn i hvert fall. Anonymkode: b9634...ea5 2
AnonymBruker Skrevet 14. september 2021 #6 Skrevet 14. september 2021 Det er nok litt dumt å få barn bare fordi du føler deg alene. Hva med å få økt stillingsprosent eller for eksempel kjøpe deg en hund? Anonymkode: 58051...bce 11
AnonymBruker Skrevet 14. september 2021 #7 Skrevet 14. september 2021 Ja det er helvetes vondt. Kan ikke sammenlignes med noe annet en det det er, at barn som kommer ut. men epidural hjelper for eksempel veldig på smertene på riene Anonymkode: 61ca1...bbf
AnonymBruker Skrevet 14. september 2021 #8 Skrevet 14. september 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvor vondt er smerten? Og hvor lenge varer den, hva kan den sammenlignes med? Anonymkode: a46be...12d En fødsel er bare én fødsel, fødsler kan variere i varighet fra flere døgn til noen timer, noen babyer må dras ut med sugekopp, noen fødsler ender i keisersnitt, noen babyer ligger feil i bekkenet og er mye tyngre og vanskeligere å få ut osv osv. Så man kan aldri sammenligne en fødsel med en annen, det er veldig individuelt. Anonymkode: 69a1a...167 1
AnonymBruker Skrevet 14. september 2021 #9 Skrevet 14. september 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvor vondt er smerten? Og hvor lenge varer den, hva kan den sammenlignes med? Anonymkode: a46be...12d Det er veldig individuelt. For meg kunne smerten sammenlignes litt med veldig veldig veldig sterke menstruasjonssmerter - hos meg satt det hovedsaklig i ryggen. På slutten av fødselen svidde det veldig. Fødslene har vart mellom 4-17 timer. Det er veldig vondt. Det er ikke bare fødselen som er smertefull. Graviditeten var ubehagelig og vondt, og tiden etter fødsel kan også preget av vondt her og der. Om du kun jobber 50% må du vurdere om du har økonomi til å få et barn. Anonymkode: 5f050...cd4
AnonymBruker Skrevet 14. september 2021 #10 Skrevet 14. september 2021 Altså min fødsel var litt som å være helt forjævlig forstoppet, bare en god del vondere, mer intenst og mer langvarig. Men man får en premie etterpå (babyen), det får man ikke når man bare er på do. Hadde selv god effekt av epidural, men det er jo mange som føder uten det også. Kropper er forskjellige, og man takler ting forskjellig. Anonymkode: b22fd...a9a 1
AnonymBruker Skrevet 14. september 2021 #11 Skrevet 14. september 2021 Kjære deg.. Når man blir gravid er det en mental modning som skjer i hodet på de fleste kvinner. Jeg var også veldig redd for å føde, men på slutten er man så lei og ser bare frem til å se barnet, at fødsel er en kjærkommen hendelse. Og ja, det gjør dritvondt. Men man er jo veldig glad og spent, så det er verdt det 😊 Anonymkode: 950c2...70a 4
AnonymBruker Skrevet 14. september 2021 #12 Skrevet 14. september 2021 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Det er nok litt dumt å få barn bare fordi du føler deg alene. Hva med å få økt stillingsprosent eller for eksempel kjøpe deg en hund? Anonymkode: 58051...bce Forresten, dette. Du kan ikke få barn fordi du er ensom. Anonymkode: b9634...ea5 3
AnonymBruker Skrevet 14. september 2021 #13 Skrevet 14. september 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg ønsker meg barn da jeg føler meg mye alene siden jeg jobber 50%. Samtidig som jeg plutserlig har fått lyst på barn. Er bare redd for smerten under fødsel, jeg sliter med å allerede bæsje. Hvordan skal jeg klare å føde? Anonymkode: a46be...12d Ehm… kanskje en hund eller katt? Et barn er ikke noe man skaffer fordi man er ensom. Da skaffer man voksne venner. Tro meg. De er søte de fem første årene så skriker de «jeg hater seg mamma og vil ALDRI VÆRE MED DEG MER!» og man innser at man aldri får den søte babyen tilbake… for allerede da starter løsrivelsen så smått. så et barn er ikke en venn. Det skal ikke fylle en venns rolle på noe vis. Et barn er et stort ansvar og ekstremt krevende. Fødsel er nada mot alt som venter av konflikter og utfordringer i oppdragelse i jobben med å skape den lille primitive bylten om til en produktiv verdensborger. høres ut som et kjæledyr er tingen for deg Pluss: ingen fødsel! Anonymkode: f1c3d...967 2
Sunnys Skrevet 14. september 2021 #14 Skrevet 14. september 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hvor vondt er smerten? Og hvor lenge varer den, hva kan den sammenlignes med? Anonymkode: a46be...12d Nr du ligger i fødsel har du ikke tidsperspektiv. Om det går 3 eller 8 timer merker du ikke det.. kroppen er magisk og den jobber selv. ja klart det er vondt, men det er ikke så vondt at du ikke tåler det. Det er som sterke menssmerter som kommer og går i bølger - det som kalles rier. du får god veiledning av jormor. 1
AnonymBruker Skrevet 14. september 2021 #15 Skrevet 14. september 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg ønsker meg barn da jeg føler meg mye alene siden jeg jobber 50%. Samtidig som jeg plutserlig har fått lyst på barn. Er bare redd for smerten under fødsel, jeg sliter med å allerede bæsje. Hvordan skal jeg klare å føde? Anonymkode: a46be...12d Jeg hadde epidural med mine tre og epiduralen tok vekk 100% av smertene, jeg kjente kun press og ingen smerter. Anonymkode: c5000...79d
AnonymBruker Skrevet 15. september 2021 #16 Skrevet 15. september 2021 Jeg har aldri vært så ensom som etter at jeg fikk barn, de første månedene med barn var helt grusomme. Skaff deg katt og øk stillingsprosenten. Om du føler deg ensom og trenger et "felles prosjekt" med mannen, så hjelper det ikke å få et barn. Anonymkode: 47a11...ace 1
AnonymBruker Skrevet 15. september 2021 #17 Skrevet 15. september 2021 Fødsel var ingenting sammenlignet med de dryge månedene som gravid eller den evigvarende perioden uten søvn første året. Har dog aldri følt meg så ensom som de første 6 mnd med baby, så det er ingen quick fix! Anonymkode: 8e1f6...7cc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå