Gå til innhold

Kjøpe 2-3 år gammel elbil brukt? Eldre? Hvilken modell?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Bilen har tatt kvelden, og denne gangen vurderer jeg kjøpe elbil. Bruker den mest til småkjøring i og rundt Oslo. Rekkevidde 20+ mil hadde vært fint for å slippe lade hele tiden. Har ikke garasjeplass/p-plass, bruker gateparkering. Helst en mest mulig driftssikker og økonomisk bil å bruke og kjøre.

Utover det har jeg ikke så mange krav, annet enn at jeg ikke klarer å forsvare bruke 5-600k på en splitter ny bil, siden det blir en slags reservebil.

Jeg lurer på å kjøpe en 2-4 år gammel Leaf eller Ioniq. Ser de begynner på rundt 160-170' på bruktmarkedet og går rundt 24-25 mil på sommerstid i praksis. Er det gode kjøp for tiden, eller bør man kunne prute ned disse pga mange nye modeller som lanseres om dagen?

Når man uansett betaler så mye, kan det være like greit å bruke 100' til og få en splitter ny budsjett-elbil?

Eventuelt, kan det ofte være et bedre kjøp å gå for en litt eldre e-Golf eller lignende til slik småkjøring, hvor mer av verditapet er gjort unna?

Anonymkode: 366c5...288

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bmw i3 definitivt, perfekt til bykjøring med trange parkeringsplasser da den er superlett å manøvrere med en syk svingradius. 

Har hatt min i 4 år nå, kun byttet bremser på egen regning (garanti har dekket en bremsecalipper, en høyspentkabel og en støtdemper). 

Bilen er laget av plast og karbonfiber, så det er ingen karosserideler/chassis som ruster om du skulle få en stripe/skade på bilen. 

Skrevet

I den prisklassen er det mange flotte biler. Leaf og Zoe er de rimeligste. Ikke mange feil på de, lett å eie, lett å reparere. 

Anonymkode: be332...618

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...