Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg sliter med at jeg fort blir svett, og jeg føler at uansett hvilken deo jeg bruker så lukter det svette etter hvert… spesielt klærne får en sur lukt..

Noen som har samme problem, eller som har brukt en deo som forhindrer svettelukt?

Jeg snakker ikke om behandlingsdeo som stopp24 osv, men en hverdagsdeo

Anonymkode: 859af...97e

• Liker 1
Lenke til kommentar
https://forum.kvinneguiden.no/topic/1513506-deodorant-for-en-svetter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Aluminiumsklorid under armene. 
Svetter aldri igjen.

Anonymkode: 24a66...134

Morsomt at du svarer det når TS skriver hun ikke ønsker behandlingsdeo, men hverdagsdeo

Anonymkode: 1179d...76d

• Liker 1

Annonse

Har prøvd Biotherm og alt annet. For meg blir det kun parfyme og ingenting annet. Har i tillegg sensitiv hud, så veldig mye kan jeg ikke bruke. Eneste som funker for meg er denne fra Vichy. Stort pluss at den ikke setter merker på klær.

https://www.farmasiet.no/catalog/hud-og-har/deodoranter/vichy-deo-antip-anti-tr-48-mp-501,5001432?gclid=Cj0KCQjw1ouKBhC5ARIsAHXNMI8q4slOm4zU0uP6bEJS6TEUkYZPr89fpcbB-1u17WV5Z_WnI5S3MA8aAm02EALw_wcB

Anonymkode: 9e680...985

Jeg brukte aluminiumsklorid fra apoket. Smøres på som vanlig deo, men ikke like ofte. Virker som den er "ute av markedet" (NAFs aluminiumklorid)

Nå selger de istedet en "vanlig" deo, Persirex eller noe, som er helt ræv. Den skal visstnok ersatte Al. Kloriden men den gjør jo ikke det. Men den fungerer vel på et vis.

Ellers liker jeg Sanex sine, og disse bruker jeg (en svette) til hverdags. Lukter bare "sykehussåpe" ellernoe, ikke noe sånn parfymert kødd. 

Vita selger vel kanskje ennå Yerka, som er noe ala NAFs al. klorid. Den fungerte fjell for meg i mine sinnssyke svette-tenår.

Anonymkode: 20219...afd

Biotherm sine deodoranter er helt ubrukelige for meg, selv om de er merket antiperspirant aldri så mye.

Jeg har veldig god erfaring med Sterilan oxygen dry stick (den rosa), og så synes jeg Nivea sin Black and white invisible roll on er overraskende bra.

image.thumb.png.df2e9117c924e64b90477cc2bab0d315.png

image.png.2fcff4aa6fca20f4080fac0c9fe753a2.png

Anonymkode: 7adb4...e1c

Annonse

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Denne kjøper jeg på apoteket og stopper all svette under armene hos meg

image.thumb.png.8faec4de5c723e3aabf77894e8dd07e5.png

Anonymkode: a260a...fce

Hverdagsdeo ? 

Sitat

Mattilsynet advarer mot deodoranter med aluminium. De mener at daglig bruk av antiperspiranter kan gjøre at man får i seg for mye aluminium.

Sitat

Deo uten aluminium varte ikke i 24 timer (tv2.no)

• 3 måneder senere...
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...