Gå til innhold

LO-rapport slakter Frps valgflesk

Anbefalte innlegg

Skrevet

"LO slakter Fremskrittspartiets politikk for stykkpris i omsorgssektoren i nytt notat. De frykter eldre vil bli delt inn i A- og B-lag."

"LO konkluderer at mens Frp nok håper å ta med seg det beste fra både stat og marked vil virkeligheten heller være at man først og fremst tar med seg problemene."

"LO peker på at i motsetning til de fleste varer, er omsorgstjenester så komplekse at de er totalt uegnet for stykkpris. "

"Med Frps modell kan man lett få en prisdrivende effekt, ved at kommersielle og andre interesser vil forsøke å presse stykkprisen opp. Dermed får tilbyderne nærmest sugerør ned i statskassa, mener LO. "

http://www.klassekampen.no/Arkivsamling/Ar...28708126/287068

Videoannonse
Annonse
Skrevet

og LO er da nøytrale? ikke noe om ap`s løfter?

Gjest Devil's Spawn
Skrevet

Hehe, den var morsom bønnis. Ikke det at jeg støtter Frp sin politikk på dette området, men å klaske i vei med en LO-rapport? Er ikke det ganske opplagt at de slakter FrP-politkken, uansett hva det er?

Gjest Dum Perignon
Skrevet (endret)

Dette er det all mulig grunn til å ta seriøst.

I hvert fall like seriøst som neste gang det kommer en FrP-rapport som slakter LO.

Endret av Dum Perignon
Skrevet

Jeg skjønner ikke hvordan private alternativer skal kunne bli så mye bedre enn det offentlige som eksisterer i dag hvis man da ikke faktisk har tenkt å betale det som det koster.

Jeg tror det er som med fantomet, litt av en myte.

Kan noen forklare hvordan en privat tjeneste skal klare og drive effektivt samt gi et bedre tilbud enn det som eksisterer i dag?

Gjest Gjest_Knut_*
Skrevet
Jeg skjønner ikke hvordan private alternativer skal kunne bli så mye bedre enn det offentlige som eksisterer i dag hvis man da ikke faktisk har tenkt å betale det som det koster.

Jeg tror det er som med fantomet, litt av en myte.

Kan noen forklare hvordan en privat tjeneste skal klare og drive effektivt samt gi et bedre tilbud enn det som eksisterer i dag?

Jo det skal jeg nok fortelle deg sannheten om viss du tåler den.Alle i den private sektor har lojalitet mot sin jobb ikke mot seg selv som er normalen i offentlig sektor.Di som er i privat sektor har i tillegg til lojalitet til sin jobb også lojalitet til sin arbeidsplass og jobber for felles beste.Er du en sjelden gang villig til å ta 15 min ekstra for å komme i mål slik att flere kan starte på en ny oppgave i morgen,i stedet for løpe ut døren 5 min før som du alltid gør,ta kurs eller generell kompetanseheving selv(ikke være tilligtsvalgt i et forbund å søke fri med lønn for å heve egen kompetanse noe som er ditt eget ansvar!!!!!)Vi i privat sektor kan og vet å følge med utviklingen og gjor det selv,Her er det faenmeg ikke noen luxusweekend på storefjell på skattrebetalerenes reining som dere tar dere friheten til.Hvordan kan du tro du kan konkurere med oss hardt arbeidene mennesker som gjerne står 5 min over tiden uten å forlange tilegg alt jeg har tilbake er kun min forakt for dere alle sammen.Typisk for dere er jeg møtte en komuneinginør i en større by på sørlandet og det han sa er vel typisk for det dere holder på med,han sa att han eller om du er en vaktmester så ikke gyng båten her har vi det som vi vil ha det her er det ikke rom for kreativ tenking lyst til å gjøre en insats blir heller straffet!!!!!!!!!Og den tanken er gjennomsyret fra gulvet opp til rådmann herregud hvilken forakt jeg har for dere intetsigende overbetalte egoister.

Skrevet
Er ikke det ganske opplagt at de slakter FrP-politkken, uansett hva det er?

Hvorfor er det ganske opplagt?

Skrevet
og LO er da nøytrale? ikke noe om ap`s løfter?

På hvilken måte er ikke LO nøytrale?

Skrevet

Man trenger ikke skrape voldsomt dypt i forskning rundt incentiver og privat produksjon av tjenester før man forstår hva som ligger bak utsagnet om at omsogstjenester er for kompliserte til å stykkprisfinansieres.

Gjest gotthard
Skrevet

på den måten at LO er eier av arbeiderpartiet, jens og co er kunn syndebukker som er gode og ha. så nå har vi 4 år med lo,sv og sp ved makta.

første ap sa var att nå skulle LO få noen stoler i tinget som takk............

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...