Gå til innhold

Besteforeldre som passer barn midt i uka.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva tenker dere om det? Barnet og besteforeldrene får vært med hverandre noen timer før det er leggetid å barnehage dagen etter. Blir lagt ut masse bilder på Facebook, også sees vi ikke igjen før de ser noen andre har ønsket besøk av barnebarnet å de ser det en plass. Føler det heller er et evig status jag, og en fasade som skal opprettholdes framfor et ekte ønske om å være med barnebarnet. Altså skal man bare la det være sånn, eller hva gjør man? Jeg har heller selvfølgelig ikke noe behov for barnevakt midt i uka. Er jeg en idiot om jeg sier nei? 

Anonymkode: 372ba...7d0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis barnet synes det er stas å være hos besteforeldre så lar du dem passe.

Skrevet

Jeg er evig glad for at mine f beste/sviger  foreldre som liker å passe på min mini🥰

Skrevet

Du kan jo be de om å la være å legge ut bilder av barnet på sosiale medier. Om de likevel spør så er det jo fordi de ønsker å passet barnet. I utgangspunktet er det vel ikke noe rart å la besteforeldre passe i ukedagene om barnet har utbytte av det? Mine foreldre henter mine barn i barnehagen innimellom fordi de ønsker å treffe barnebarna, det synes jeg er veldig koselig. Og deilig med litt fri også!!

Anonymkode: 5192f...db0

• Liker 2
Skrevet
Svigermor skrev (1 minutt siden):

Hvis barnet synes det er stas å være hos besteforeldre så lar du dem passe.

Hva når det ikke er så viktig å vise fram barnet lengre, det vil jo bli kjipt for barnet da.  Vet ganske sikkert at det kan skje, da det ikke er første gang det har vært gøy å vise fram baby/småbarns perioden. Og så fort de blir for gamle blir de litt glemt. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du kan jo be de om å la være å legge ut bilder av barnet på sosiale medier. Om de likevel spør så er det jo fordi de ønsker å passet barnet. I utgangspunktet er det vel ikke noe rart å la besteforeldre passe i ukedagene om barnet har utbytte av det? Mine foreldre henter mine barn i barnehagen innimellom fordi de ønsker å treffe barnebarna, det synes jeg er veldig koselig. Og deilig med litt fri også!!

Anonymkode: 5192f...db0

Når barnet ble født ba jeg om det, da jeg ikke ønsket masse bilder. Men der ble jeg ikke møtt. Til slutt endte jeg ut med å legge ut bilder selv, så jeg i det minste kunne oppdatere familie å venner på sosiale medier selv. Så det er litt håpløst der. De liker helst å oppdatere familien før jeg rekker det selv, hadde fortalt at ungen f.eks hadde skadet seg hadde hele familien visst det før jeg hadde rukket å si i fra 😂

Skrevet

For det første vær glad du har besteforeldre til barnet som kan og vil være barnevakt. Ikke alle som er så heldig.

Til spørsmålet, vi ga uttrykkelig beskjed lenge før fødsel at barnet ikke skal smøres utover sosiale medier, dette gjelder absolutt alt. Facebook, Instagram og Snapchat. Er det slik at vi ønsker bilde av barna der så legger vi det ut selv, men det er heller sjeldent. Det er ikke lov uten samtykke. Vi har vært ekstremt tydelige på dette hele veien. Min mor har hatt en tendens til å trosse mine valg, og det skjedde at hun la ut et bilde av vårt barn på en av hennes venners vegg på Facebook, ba henne da slette dette og om hun ikke gjorde det kom jeg til å anmelde.

Anonymkode: e65a2...e23

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

For det første vær glad du har besteforeldre til barnet som kan og vil være barnevakt. Ikke alle som er så heldig.

Til spørsmålet, vi ga uttrykkelig beskjed lenge før fødsel at barnet ikke skal smøres utover sosiale medier, dette gjelder absolutt alt. Facebook, Instagram og Snapchat. Er det slik at vi ønsker bilde av barna der så legger vi det ut selv, men det er heller sjeldent. Det er ikke lov uten samtykke. Vi har vært ekstremt tydelige på dette hele veien. Min mor har hatt en tendens til å trosse mine valg, og det skjedde at hun la ut et bilde av vårt barn på en av hennes venners vegg på Facebook, ba henne da slette dette og om hun ikke gjorde det kom jeg til å anmelde.

Anonymkode: e65a2...e23

Hadde jeg truet med anmeldelse så hadde de klikket i vinkler på meg. Fått beskjed om at jeg helt gal i hodet som gjør sånt mot egen familie osvosv. Har derimot sagt at de ikke kunne ha hun om de fortsatte å legge ut bilder men de ga f i det også. Til å med fått vite at de sendte bilder til en på far sin side av familien som vi ikke har kontakt med av veldig veldig god grunn 😰🤢 Som sagt hadde jeg truet med anmeldese hadde hele nettverket midt falt sammen. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...