AnonymBruker Skrevet 14. september 2021 #1 Del Skrevet 14. september 2021 Kan jeg steke saltet og pepret nakkekoteletter brune i panna med smør, så helle over vann så de trekker og blir møre (hvor lenge trekke?) Så dele kotelettene opp i biter og lage brunsaus av sjyen og fryse dette ned i beger, til å ta opp senere som en slags base til gryteretter? Jeg er alene, så trenger ikke de store posjonene. Holder de seg møre og hvor lenge bør de trekke i vann? Fløte i brunsausen? Har aldri brukt nakkekoteletter før. Er det bein i de? Anonymkode: ac12c...8cd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september 2021 #2 Del Skrevet 14. september 2021 Ja, det er bein i nakkekoteletter. Men helle vann over de etter å ha stekt de...? Da blir de jo kokt. Kokt kjøtt smaker ikke så godt som stekt kjøtt, etter min mening. Anonymkode: 0b219...a83 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september 2021 #3 Del Skrevet 14. september 2021 Desto lengre du lar de trekke i sjyen, desto mørere blir de. De holder seg møre selv om du fryser de ned i saus. Anonymkode: 7c7f4...dc5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september 2021 #4 Del Skrevet 14. september 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvor lenge bør de trekke i sjyen? 15min, en time? Heller du bare litt vann i eller slik at det dekker? Ts Anonymkode: ac12c...8cd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september 2021 #5 Del Skrevet 14. september 2021 Når eg lager nakkekoteletter pleier eg og steke de litt i pannen for litt stekeskorpe også langtidskoke de enten i brun saus eller peppersaus. Smaker helt fantastisk og blir veldig møre. Koker så lenge eg har tid til men gjerne mange timer akkurat på kokepunktet Anonymkode: 0e2e2...1e5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september 2021 #6 Del Skrevet 14. september 2021 Koteletter stekt på pannen med brokkoli, chili og avokado 😍 Anonymkode: a4297...0cf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september 2021 #7 Del Skrevet 14. september 2021 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Hvor lenge bør de trekke i sjyen? 15min, en time? Heller du bare litt vann i eller slik at det dekker? Ts Anonymkode: ac12c...8cd Tar vann så de dekker. Halvtimes tid, kanskje lengre. Anonymkode: 7c7f4...dc5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september 2021 #8 Del Skrevet 14. september 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Tar vann så de dekker. Halvtimes tid, kanskje lengre. Anonymkode: 7c7f4...dc5 Jeg gjøre det sammen, altså bruner kotelettene i panne først og har de så over i form sammen med noe løk og kanskje andre grønnsaker. Men jeg bruker ikke kun vann, jeg bruker kraft/fond. Anonymkode: 5b5d8...a90 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. september 2021 #9 Del Skrevet 15. september 2021 Jeg bruner nakkekotelettene på hver side i 3-4 min med salt og pepper, så grovhakker jeg løk og hvitløk og steker med i panna. Deretter dekker jeg med vann og lar det putre i halvannen-to timer. Så tar jeg ut kotelettene og siler sjyen, lager jevning av mel og smør, sper med sjy og har i fløte og brunost. Lar det koke i 10-15 min til melsmaken er vekke, og voila, verdens beste middag! Du kan enten legge kotelettene tilbake i sausen, eller bare legge en kotelett i hver beholder og helle sausen over. Jeg pleier å lage av en pakke (vanligvis 4 koteletter) om gangen, så spiser jeg en den dagen, en dagen etterpå og fryser ed de to andre til en annen gang. Spurt mat, og ganske billig siden nakkekoteletter ofte er på tilbud. Langtidskokingen gjør kjøttet supermørt og uendelig mye bedre enn bare en kjapp tur på stekepannen. Anonymkode: b7804...050 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå