AnonymBruker Skrevet 14. september 2021 #1 Skrevet 14. september 2021 0-3 mnd, 3-6 mnd, 6-9 mnd eller 9-12 mnd? hvilken av disse fasene likte du minst og hvilken likte du best? Og hvorfor? Anonymkode: ba776...b00
AnonymBruker Skrevet 14. september 2021 #2 Skrevet 14. september 2021 0-3 måneder verst og alt fra 6 mnd og opp (ungen er nå 2) var best Synes den første fasen var veldig tøff med døgnet snudd på hodet, og var ganske sliten etter svangerskap og fødsel. Ble så mye lettere jo eldre ungen har blitt. Lettere å forstå behovene hennes, lage rutiner som funker, mer gøy å være med henne og finne på ting sammen 😍 Og ikke minst lettere å faktisk få fordelt byrden hjemme da hun begynte med fast føde. Synes fullamming var skikkelig tungt da ungen ikke tok flaske og vi strevde mye med ammingen. Anonymkode: a1bff...a4a
AnonymBruker Skrevet 14. september 2021 #3 Skrevet 14. september 2021 Med første barn 0-3 mnd. Med andre barn 0-6 mnd. Begge hadde kolikk og mye uro i de periodene. Etter det ble det bare bedre og bedre. Anonymkode: 134cd...5c1
Tuppeluri Skrevet 14. september 2021 #4 Skrevet 14. september 2021 Alle periodene for meg hadde sine nedturer. Spesielt i starten når han sleit så veldig med luft. Men om jeg må velge så må det være fra 3-6mnd. Når han har begynt å bli nysgjerrig på ALT og om jeg ikke bærer han rundt meg overalt så han kan se så blir han grinete. Det var en koselig tid og for all del, men jeg kunne ikke legge han i fra meg uten at han ble sinna. Han klarte jo ikke bevege seg rundt fra mage til rygg, så om han lå for lenge på ryggen da ble han sinna, og ble sinna om han lå for lenge på magen 😅
AnonymBruker Skrevet 14. september 2021 #5 Skrevet 14. september 2021 Har en som akkurat fylte ett år. 0-3 mnd var definitivt verst! Vår hadde kolikk, men det er uansett vanlig med mye magesmertene hos babyer i den alderen, i tillegg til at mange er veldig klengete og hylgråter hver gang de mister kroppskontakt, inkludert på nattestid. Vår var sånn, og det var en enorm omveltning og det ble ekstremt lite søvn. De neste 3 mnd var litt bedre, men babyen var fortsatt veldig klistremerke og sov dårlig, så sånn kjempestor bedring var det ikke. Etter 6 mnd begynte babyen å bli veldig trygg og sov flere timer i strekk på natta, så fra da kunne vi endelig nyte babytiden og har kost oss masse det siste halve året. Uansett om babyen har en dårlig dag innimellom, klager vi aldri, for det er uansett bare barnemat i forhold til det første halve året. Anonymkode: 3c189...364
AnonymBruker Skrevet 14. september 2021 #6 Skrevet 14. september 2021 Synes beste er 9-12 mnd, da skjer det mye, og man kan kommunisere med barnet. Så 6-9 mnd, skjer jo en god del da og. Så 0-3 mnd, de første 6 ukene var jeg bare så forelsket i babyen. 3-6 mnd syntes jeg var kjedelig. Anonymkode: 3a13d...530
AnonymBruker Skrevet 14. september 2021 #7 Skrevet 14. september 2021 Hver av periodene hadde sin sjarm og sine utfordringene, og våre to babyer har også vært ulike. Men jeg vet jeg tenkte i perioden mellom 3-6 mnd med begge to at nå skulle jeg ønske det gikk an å stoppe tiden og være akkurat her bare litt til. Det var nok flere grunner. Mer kontakt med babyen, smil og latter, jeg følte at jeg hadde begynt å få kontroll på ting (første gang på det å ha baby og andre gang på det å være tobarnsmor), kos og nærhet, baby som likte og hadde tid til å sove tett inntil. Verst vet jeg ikke med den første, mens det nok var fra 0-3 mnd. med nr. to. Men da handlet det like mye om omstendighetene som livet med babyen i seg selv. Storesøster strevde med å ha blitt storesøster, jeg hadde dårlig samvittighet fordi jeg ikke kunne dele meg i to og landet var koronastengt. Anonymkode: f88f9...2f4
AnonymBruker Skrevet 14. september 2021 #8 Skrevet 14. september 2021 9-12 var bedre ettersom jeg klarte å få baby inn på eget rom, i egen seng. Fikk endelig min første time med sammenhengende søvn. Gråt av lykke den første natta og så på klokka at jeg hadde sovet en hel time før babyen våkna. Alt før var helt jævlig. Anonymkode: cbd6f...7cf
AnonymBruker Skrevet 16. september 2021 #9 Skrevet 16. september 2021 Førstegangsmamma med et knøtt på 2 måneder her, skal ikke legge skjul på at en ny hverdag med et klistremerke med (sannsynligvis) kollik ikke er vanskelig, men hver dag som går blir lettere😍 håper å kunne se tilbake på dette svaret om et år og si at 0-3 måneder var vanskeligst😂 godt å høre at jeg ikke er alene om det iallefall Anonymkode: 25c44...937
FantasDick Skrevet 16. september 2021 #10 Skrevet 16. september 2021 Tror jeg likte 0-3 best, helt utrolig koselig med nyfødt liten skapning. Ammet døgnet rundt, lå med baby oppå meg og bar i sjal hele dagen. Var veldig koselig med neste baby også, men litt mer stress med en snart-2-åring hjemme samtidig. 😅 3-6 var kanskje verst. Sint baby som ikke fikk gjort det hen tenkte.
AnonymBruker Skrevet 16. september 2021 #11 Skrevet 16. september 2021 0-3 måneder, for da lå han i kuvøse på sykehuset. Men sånn ellers så elsker jeg alle faser ved baby og barn, untatt lekser. Anonymkode: c3f7e...73e
AnonymBruker Skrevet 16. september 2021 #12 Skrevet 16. september 2021 Har 4 barn, og elsket nyfødt-tiden. Den utrolige forelskelsen og det å bli kjent med dette mennesket som du er bunnet sammen med for alltid ❤❤❤❤. Koste meg også resten av tiden deres som baby, så ingen "verste-periode" Anonymkode: 49a34...db0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå