Gjest Lampe1 Skrevet 14. september 2021 #81 Skrevet 14. september 2021 Wednesday Addams skrev (2 minutter siden): Ja, og da må man for all del passe på at disse forskjellene består i all overskuelig framtid, eller hva? Selv om det skulle lyktes i å dempe eller fjerne økonomiske forskjeller i én generasjon, er det ikke av varig nytte. For noen mennesker er mye mer intelligente, arbeidsomme og pågående, og vil finne måter å arbeide seg til rikdom igjen. Mens andre vil kaste bort alle muligheter de får, på grunn av lav IQ, svak arbeidsmoral og dårlige holdninger. Har man et realistisk menneskesyn, ser man dette. Har man et realistisk menneskesyn, stemmer man ikke Rødt.
Gjest Lampe1 Skrevet 14. september 2021 #83 Skrevet 14. september 2021 (endret) judith52 skrev (På 15.9.2021 den 0.44): Er en grunn til at visse partier veldig gjerne vil ha stemmerett for 16-åringer (sikker helst yngre og, men de må jo begynne forsiktig); skolen og media er jo gjennomsyret av venstre liberal/radikal propaganda, enten av lærerne, skolebøkene eller begge deler. Har selv merket det VELDIG tydelig, fra vidergående skole og på universitetet. Den "verste" professoren drev valgkampvirksomhet i timen regelmessig. Klagde på han, men skjedde ikke en dritt såklart. Og på videregående husker jeg spesielt godt den gangen det kom noen amerikanere (hvorfor???) på skolen vår og vi skulle "diskutere" valget i USA i 2008, samt vi måtte se "An inconvinient truth", flere ganger. Åpenbar programmering og hjernevasking av umodne, uerfarne og lettpåvirkelige sinn spør du meg. Rødt vant skolevalget det året, veldig sjokkerende. Det er et globalt (hovedsaklig vestlig strengt talt) fenomen. Som skyldes indoktrinering i fra barndom av , gjennom hele skolegangen. Sleng på "alt" media produsererer, som "alle" ser/hører på, blir man hjernevaska. Jeg var det selv engang, huff. Ryddet for brudd på retningslinjene for Aktuelle saker og politikk. Perelandra, mod. Fullstendig enig. Har opplevd det samme på skolen, ren misjonering for et venstrevridd perspektiv på verden. Endret 17. september 2021 av Lampe1
Gjest Lampe1 Skrevet 14. september 2021 #84 Skrevet 14. september 2021 anonMrX skrev (Akkurat nå): Resett er ikke et parti Da ville jeg stemt Resett.
anonMrX Skrevet 14. september 2021 #85 Skrevet 14. september 2021 Lampe1 skrev (Akkurat nå): Da ville jeg stemt Resett. Det jeg mente med den kommentaren er at ingen av partiene er særlig ekstreme. Resett er ikke et ekstremt nettsted heller 3
Gjest Lampe1 Skrevet 14. september 2021 #86 Skrevet 14. september 2021 anonMrX skrev (1 minutt siden): Det jeg mente med den kommentaren er at ingen av partiene er særlig ekstreme. Resett er ikke et ekstremt nettsted heller Helt enig med deg.
Aliquis Skrevet 14. september 2021 #88 Skrevet 14. september 2021 1 minutt siden, Lampe1 said: Alt hun skriver er sant. Hvordan får et parti som har kjempet mot sperregrensen så lenge de har eksistert lurt inn alle disse hjernevaskerne i alle ledd av norsk utdanning tenker du? Om de har makt nok til å indoktrinere alle unge i deres radikale tankegang skulle man tro de hadde mer innflytelse i resten av samfunnet også? Er åpen for at antennene på hatten min ikke er stilt inn på riktig frekvens for å se den åpenbare sammenhengen her. 4
Gjest Loublover Skrevet 14. september 2021 #89 Skrevet 14. september 2021 (endret) Trekker dette, da jeg ikke skjønner hvorfor man skal bruke tid på å diskutere en politikk som veldig få i Norge støtter og stemmer på Endret 14. september 2021 av Loublover
Gjest krisly Skrevet 14. september 2021 #90 Skrevet 14. september 2021 MAGEROST skrev (1 time siden): Moxistene bare skriver masse ord og slogans som de har hørt Moxnes har sagt uten å vite hvordan det skal finansieres eller grunnleggende samfunns og økonomikunnskaper. Det er bare tull fra start til slutt og jeg er vanligvis veldig objektiv men når man kommer til ett visst punkt så må det være lov å si det som det er. Nå har de prøvd å argumentere for politikken sin og det eneste de har kommet opp med påstander som ikke har rot i virkeligheten eller som har blitt motbevist fra før de ble født. Forskjellene starter fra før man blir født ved at noen får gode foreldre mens noen får dårlige, Noen tar dårligere valg andre tar gode. Vi klarer heller ikke kvitte oss med forskjeller innad i familier i Norge men på magisk vis så skal rødt klare å få vekk forskjellene i ett samfunn med flere millioner mennesker som har forskjellig religion, kultur, bakgrunn, meninger, politiske syn og interesser. Bare å ønske lykke til med den drømmen. Hvilke påstander har ikke rot i virkeligheten mener du?
Gjest Lampe1 Skrevet 14. september 2021 #91 Skrevet 14. september 2021 Aliquis skrev (1 minutt siden): Hvordan får et parti som har kjempet mot sperregrensen så lenge de har eksistert lurt inn alle disse hjernevaskerne i alle ledd av norsk utdanning tenker du? Om de har makt nok til å indoktrinere alle unge i deres radikale tankegang skulle man tro de hadde mer innflytelse i resten av samfunnet også? Er åpen for at antennene på hatten min ikke er stilt inn på riktig frekvens for å se den åpenbare sammenhengen her. SV er jo et typisk lærerparti. Mange som stemmer Ap også. Rødt er bare det mest radikale av de tre. Sannheten er at høyreorienterte ofte velger å studere økonomi, juss, ingeniørfag og realfag, mens venstreorienterte studerer ofte samfunnsfag, tar lærerutdanning, helsefag, journalistikk etc. Dette handler jo om interesser og verdier. Resultatet er et skolevesen og et media gjennomsyret av sosialistiske verdier og perspektiver.
Gjest Alterego666 Skrevet 14. september 2021 #92 Skrevet 14. september 2021 Dobbeltgjengleder skrev (2 timer siden): Litt forskjell på rødt og kommunister. Det er 169 på stortinget, tror ikke 8 representanter fra rødt vil gjøre noe annet enn positivt. Det er det eneste partiet som ikke har svin på skogen så langt. Rødt ER kommunister. Les prinsipprogrammet.
Gjest Lampe1 Skrevet 14. september 2021 #94 Skrevet 14. september 2021 Wednesday Addams skrev (1 minutt siden): 😂 Du virker lattermild.
judith52 Skrevet 14. september 2021 #95 Skrevet 14. september 2021 Lampe1 skrev (25 minutter siden): SV er jo et typisk lærerparti. Mange som stemmer Ap også. Rødt er bare det mest radikale av de tre. Sannheten er at høyreorienterte ofte velger å studere økonomi, juss, ingeniørfag og realfag, mens venstreorienterte studerer ofte samfunnsfag, tar lærerutdanning, helsefag, journalistikk etc. Dette handler jo om interesser og verdier. Resultatet er et skolevesen og et media gjennomsyret av sosialistiske verdier og perspektiver. "Tilfeldigvis" er det det humaniora fagene som er mest indoktrinerte med liberal propaganda. Vanskeligere når man skal bruke matematikk; se f.eks diskusjonen som pågår om AI/kunstelig intelligens som er "rasistisk". En datamaskin/algoritmer ser bare tall og mønstre, men må bevisst programmeres for å unnlate realiteten. Trist som faen, for å sitetere Behn. Disse humaniora fagene er jo veldig enkle å fullføre og, som brukes for å proklamere påstander som at "aldri før har så mange vært utdannet", "høyere utdannede er i høyere grad venstrefolk". Alt er en vits, du er ikke utdannet om du har en bachelor/master i noe pseudovitenskapelig piss som humaniora og relaterte fag er, du er bare en hjernevaska idiot som ikke klarer å tenke selv engang (som regel). Du er ikke dum Lampe1, du har peiling du. 5
Elysion Skrevet 14. september 2021 #96 Skrevet 14. september 2021 Lampe1 skrev (1 minutt siden): Du virker lattermild. Bra observert. Jeg kan jo ikke gjøre noe annet enn å le, faktisk.
Gjest Lampe1 Skrevet 14. september 2021 #97 Skrevet 14. september 2021 Wednesday Addams skrev (1 minutt siden): Bra observert. Jeg kan jo ikke gjøre noe annet enn å le, faktisk. Jeg klarer ikke helt se det humoristiske. Men det er kanskje mørk humor.
Elysion Skrevet 14. september 2021 #98 Skrevet 14. september 2021 Lampe1 skrev (Akkurat nå): Jeg klarer ikke helt se det humoristiske. Men det er kanskje mørk humor. Korrekt.
bluedot Skrevet 14. september 2021 #99 Skrevet 14. september 2021 Hehe koser meg med å lese denne tråden. Jeg er ingen kommunist nei selv om jeg stemte rødt. Kommunisme kommer forresten fra det latinske ordet «communis» som betyr felles. Kanskje vi må skifte ut ordet kommune også da. 4
Gjest Lampe1 Skrevet 14. september 2021 #100 Skrevet 14. september 2021 (endret) Men dere kommer jo aldri med noen argumenter som faktisk kan drøftes videre i tråden. Det dere driver med, er bare stempling av meningsmotstandere, noe dere forøvrig har lært i media. Meningsmotstandere driver med «konspirasjoner» og «anekdoter», har «kvalmt menneskesyn», er fra «Livets Harde Skole» etc. Tror du ikke jeg og andre sosialisme-kritikere har opplevd det samme mange ganger før? Det triste er at det hele viser hvor lett mennesker er å føre inn i en tankebygning eller tro, bare den er attraktiv nok. Man trenger ikke tenke lenger, bare hetse kjipe «outsidere» som ikke har forstått DET. Budskapet, altså. Ryddet for sitat av slettet innhold. Perelandra, mod. Endret 17. september 2021 av Lampe1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå